Anksčiau ar vėliau kiekvienas vairuotojas susiduria su būtinybe pakeisti akumuliatorių. Verta prisiminti, kad be klasikinių švino rūgšties akumuliatorių galima įsigyti ir kalcio akumuliatorių. Juos verta rekomenduoti.
Bėgant metams keitėsi beveik visų automobilio elementų dizainas. Net jei automobilis atrodo klasikinis, jis galėjo būti patobulintas. Tai pasakytina, pavyzdžiui, apie 12 V akumuliatorių, kuris taip pat gali būti pagamintas naudojant kalcio, kalcio-kadmio arba kalcio-sidabro technologiją.
Kalcio akumuliatorius – privalumai ir trūkumai
Kalcio akumuliatoriai, dar vadinami Ca/Ca arba Ca, techniškai beveik nesiskiria nuo standartinių švino akumuliatorių. Skirtumas yra teigiamas ir neigiamas tinkleliai – jie pagaminti iš švino, bet legiruoti kalciu. Plokštelės yra nedidelio storio, bet padidinto tvirtumo. Kalcio akumuliatorių nereikia papildyti vandeniu, todėl jų nereikia prižiūrėti.
Tačiau tuo jų privalumai nesibaigia. Yra ir kitų priežasčių, kodėl verta rinktis kalcio akumuliatorių. Šio tipo srovės šaltinis pasižymi didele paleidimo srove, todėl padidėja tikimybė užvesti variklį sudėtingomis sąlygomis.
Be to, kalcio baterijos labai atsparios cikliniam įkrovimui ir iškrovimui naudojimo metu, taip pat temperatūros svyravimams – tiek itin žema, tiek itin aukšta temperatūra nesukelia didelio talpos sumažėjimo. Ne nereikšmingas ir ilgesnis tarnavimo laikas bei mažas savaiminis išsikrovimas. Tačiau verta prisiminti, kad kalcio akumuliatoriams labai kenkia gilus išsikrovimas.
Susidaręs kalcio sulfatas užkemša plokštelių poras. Jis netirpsta elektrolite, todėl įkraunant neatkuriama pradinė būklė. Apskaičiuota, kad dėl iškrovos prarandama iki 20 % kalcio akumuliatoriaus talpos. Veiksmingas regeneravimas namų sąlygomis praktiškai neįmanomas. Todėl reikia stebėti įkrovos lygį, ypač jei automobilis naudojamas retai arba juo važiuojama tik trumpus atstumus.
Kalcio akumuliatorių kainos panašios į švino rūgšties akumuliatorių kainas. Paprastai teigiama, kad Ca/Ca akumuliatoriai yra pigesni, tačiau pasirodo, kad talpa, prekės ženklas ir įsigijimo vieta turi lemiamos įtakos kainai.
Galima susidurti su vadinamosios hibridinės baterijos sąvoka. Kiekvienas jos elektrodas pagamintas naudojant skirtingą technologiją. Dažniausiai pasitaikantys hibridinių akumuliatorių tipai yra sidabro-kalkių, anglies-kalkių, anglies-švino arba alavo-kalkių. Metalai skiriami siekiant užtikrinti atsparumą giliam išsikrovimui arba sumažinti savaiminį išsikrovimą. Populiariausi tapo kalcio hibridai, žymimi „Calcium Plus“ arba „Ca+“.
Kalcio akumuliatorius – kaip įkrauti?
Kalcio akumuliatoriaus įkrovimo procesas niekuo nesiskiria nuo įprasto akumuliatoriaus įkrovimo. Nebūtina naudoti įkroviklių su specialiais darbo režimais. Ca/Ca akumuliatorių galima sėkmingai prijungti prie 12 V įkroviklio (leistina įkrovimo įtampa siekia 14,8 V). Žinoma, visiškam įkrovimui reikalingas laikas priklauso nuo išsikrovimo laipsnio ir talpos. Tačiau galima daryti prielaidą, kad jis bus apie 10 valandų. Srovės intensyvumas turėtų atitikti 10 % akumuliatoriaus talpos. Taigi, jei akumuliatoriaus talpa 45 Ah, jį reikėtų įkrauti 4,5 A srove.