• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 1 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kiek galima nuvažiuoti užsidegus degalų lemputei?

pagal Andžej Biaigo
2024.06.22, 12:00
Patarimai
A A
0
Kiek galima važiuoti su rezervu kiek galima pravaziuoti su usidegusia degalu lempute kiek galima nuvažiuoti užsidegus degalų lemputei
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kiek iš tikrųjų galite nuvažiuoti užsidegus degalų lemputei ir ar kompiuterio nurodytas atstumas yra teisingas? Patikrinome.

Daugeliui vairuotojų užsidegusi degalų lemputė tarsi magnetas traukia į artimiausią degalinę. Ilgalaikis važiavimas ant rezervo nėra nei malonus savininkui, nei sveikas pavaros agregatui. Jei kelyje neteisingai apskaičiuosite degalų kiekį ir jų pritrūksite, vėliau gali kilti problemų užvedant automobilį po degalų papildymo iš kanistro. Nešvarumai iš bako gali būti įsiurbti į variklį kartu su degalų likučiais, o tai gali pažeisti degalų filtrą ar net purkštukus. Taip pat kyla pavojus, kad degalų sistema gali užsikimšti oru, tačiau šie nepatogumai neturėtų pasireikšti masiškai.

Kiek galima pravažiuoti užsidegus degalų lemputei?

Atsižvelgdami į tai, nusprendėme atlikti bandymą, kad atsakytume į klausimą, kokį atstumą galima nuvažiuoti nuo tada, kai užsidega atsarginė lemputė, iki kol transporto priemonė visiškai sustoja, ir patikrinti, ar borto kompiuteriai nepakankamai įvertina numatytą nuvažiuojamą atstumą.

automobilio kuro degalu lempute

Bandyme dalyvavo trys skirtingi automobiliai: 20 metų senumo „Renault Megane“ su 1,6 benzininiu varikliu, naujasis „Fiat Tipo 1.4 T-Jet“ (benzininis variklis su turbokompresoriumi) ir „Volkswagen Golf 2.0 TDI“ (modernus turbodyzelinis variklis). Kad rezultatai būtų kuo patikimesni, buvo sukurta situacija, kai visuose automobiliuose vienu metu užsidegė degalų lemputės, o automobiliai kartu važiavo vienu maršrutu, vedančiu per Vilniaus centrą, aplinkkelį ir šalutinius kelius. Todėl vairavimo sąlygų ir greičio įtaka visiems trims rezultatams buvo vienoda.

Kiek senesnės kartos automobilis važiuos su rezervu?

„Renault Megane“ vairuotojas turėjo tik klasikinį indikatorių su geltona šviesa, kuris mirksėjo posūkiuose ir greitėjant apie 30 kilometrų, kol galiausiai įsijungė „rezervas“. Kol degalų lygio bake rodyklė palietė apatinį ribotuvą, automobilis buvo nuvažiavęs 80 km. Dar 40 km buvo nuvažiuota, kai rodiklis rodė nulį. Tai reiškia, kad su rezervu galima nuvažiuoti 120 km, o nuo pirmųjų kontrolinės lemputės mirksėjimų – net 150 km.

Atsargų diapazonas – šiuolaikinis benzininis automobilis

Vos 30 km nuvažiavus užsidegus rezervo lemputei, „Fiat Tipo“ borto kompiuteris nustojo prognozuoti ridą. Tokioje situacijoje silpnesnių nervų vairuotojas linkęs vis nekantriau ieškoti degalinės. Kaip paaiškėja, visiškai be reikalo. Benzininis „Fiat Tipo“ variklis užgeso nuvažiavus 125 km, kai užsidegė atsargų lemputė. Tai reiškia, kad nuo tada, kai pasirodė pranešimas apie nulinę ridą, nuvažiuota 95 km.

Skaitykite  Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Atsarginis atstumas – šiuolaikinis dyzelinis automobilis

Matuoklis ir „Golf“ borto kompiuteris veikė šiek tiek tiksliau. Modernus dyzelinis automobilis su rezervu nuvažiavo 90 km ir dar 70 km su nulinės ridos indikacija. Iš viso su atsarga nuvažiuota 160 km. Važiuojant „rezervo“ didelio suspaudimo „Volkswagen Golf“ elgėsi panašiai kaip ir „Fiat“ – staiga pašokdavo ir sustodavo.

volkswagen passat 2.0 tdi dyzelinis vidaus degimo variklis
Volkswagen Passat 2.0 TDI

Pabrėžkime, kad visi automobiliai buvo vairuojami įprastai. Taikant ekologiško vairavimo metodus (mažesnės apsukos, ankstyvas variklio stabdymas prieš artėjant prie sankryžų, greičio ribojimas greitkeliuose ir t. t.) „Golf“ tikriausiai būtų nuvažiavęs 200 km, o gal ir daugiau.

Rezervo diapazonas – faktinis, prognozuojamas ir esant nulinei indikacijai

Automobilis
Faktinis rezervo diapazonas
Prognozuojamas rezervo intervalas
Diapazonas esant nulinei indikacijai
Renault Megane 1.6 (1998)
120 km
nustojo rodyti prognozuojama atstumą
40 km
Fiat Tipo 1.4 T-Jet (2017)
125 km
30 km
95 km
Volkswagen Golf 2.0 TDI (2017)
160 km
90 km
70 km

Todėl daugeliui vairuotojų gerai žinoma taisyklė, kad galima nuvažiuoti bent 50 km su atsarga, nekeičiant vairavimo stiliaus į ekonomišką ir nesumažinant greičio greitkelyje žemiau leistinos ribos, yra visiškai saugi. Siekdami užtikrinti klientų gerovę, automobilių gamintojai kalibruoja prognozuojamus ridos rodiklius su saugumo atsarga. Tai pasitarnauja ir automobilio mechanikai – kai degalų lygis nukrenta beveik iki nulio, padidėja rizika, kad į degalų sistemą pateks nešvarumų, kurie gali užkimšti filtrą, sugadinti siurblį ir net purkštukus.

Kaip sužinoti, ar jūsų automobilyje baigiasi degalai?

Kai degalų lygis bake yra labai žemas, variklis gali prarasti galią arba laikinai nustoti veikti – dažniausiai važiuojant posūkyje arba įkalnėje. Tai tikrai paskutinis raginimas papildyti degalų atsargas. Nepatartina toliau važiuoti, kol degalai pasibaigs. Dėl to degalų sistema gali užsikimšti oru.

Ką daryti, jei kelyje pritrūko degalų?

Kai variklis užgęsta, atjunkite sankabą ir, važiuodami su pagreičiu, pasitraukite į dešinę eismo juostą, o geriausiai – į kelkraštį ar šalutinį kelią. Po to belieka įvertinti situaciją. Naudodamiesi navigacine sistema arba išmaniuoju telefonu galite pabandyti rasti artimiausią degalinę. Jei ji yra už 2-3 km nuo automobilio, kelionė iki jos pėsčiomis gali būti naudingesnė laiko atžvilgiu nei pagalbos kelyje iškvietimas. Degalų pristatymo paslauga yra įtraukta į daugelį AC ir pagalbos kelyje polisų. Tačiau tai nereiškia, kad ja galima piktnaudžiauti – paprastai apsiribojama 1-2 degalų pristatymais per metus.

Skaitykite  Akumuliatorius internetu – greičiau, pigiau ir saugiau

Varikliui užvesti nereikia didelio degalų kiekio. Pakanka 5 litrų plastikinio kanistro, kurį galima įsigyti beveik visose degalinėse. Pripildžius degalų, uždegimo raktelį galima kelis kartus pasukti arba paspausti užvedimo mygtuką taip, kad būtų įjungtas uždegimas (vienas trumpas paspaudimas). Kiekvieną kartą taip bus įjungiamas degalų siurblys, kuris išjudins sistemoje esančius degalus ir pašalins didesnius oro burbuliukus.

Naujesniuose automobiliuose, kuriuose įrengta sistema, neleidžianti įpilti netinkamų degalų, ne visada įmanoma įpilti degalų iš kanistro. Apsauginį dangtelį galima atrakinti naudojant specialų piltuvėlį (jei jis įrengtas, paprastai būna paslėptas po bagažinės grindimis). Jei jo nėra, vienintelė galimybė – pirštu arba atsuktuvu atlaisvinti užraktą (nenaudokite didelės jėgos). Alternatyva – degalus pilti labai lėtai.

Dyzelinių variklių atveju galimas rimtas degalų sistemos užsikimšimas, kuris, laimei, mažai tikėtinas, jei pirmą kartą užgesus varikliui nebuvo bandyta jo užvesti. Jei dyzelis atsisako užvesti pasukus uždegimo raktelį, bandymai kelis kartus pasukti uždegimo raktelį išlieka. Kai kuriuose modeliuose – daugiausia senesniuose – yra rankinis degalų siurblys.

dyzelio pompa
Kai kuriuose senesniuose dyzeliniuose varikliuose įrengti rankiniai degalų siurbliai, kuriais dyzelinas priverstinai tiekiamas į įpurškimo siurblį.

Jei po bandymų įpurkšti dyzelino variklis neužsiveda, turite naudoti įpurškimo siurblio ventiliacijos angas ir net išpurkšti purkštukus. Tačiau tai nėra užduotys, su kuriomis vidutinis vairuotojas gali susidoroti lauko sąlygomis. Jei variklis neužsiveda, paskutinė išeitis prieš kviečiant pagalbą kelyje gali būti panaudoti avarinio užvedimo preparatą arba kabinos valiklį. Jis purškiamas tiesiai ant variklio oro išleidimo vamzdžio. Po šio apdorojimo pavaros agregatas turėtų „užsivesti“.

Žymos: degalaidegalų bakas
Dalintis810DalintisSiųstiDalintis142

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.