Alyvos filtro keitimas – tarsi savaime suprantama automobilio priežiūros dalis. Tačiau ekspertai įspėja: net ši, atrodytų, paprasta procedūra gali turėti rimtų pasekmių, jei atliekama netinkamai. Šiame straipsnyje sužinosite, ką būtina žinoti Lietuvos vairuotojams apie šią paslaugą.
Ar visada reikia keisti alyvos filtrą?
Ekspertų teigimu, atsakymas vienareikšmiškas – 3 kartus TAIP. Dažniausiai abejonių kyla trijose situacijose: kai vairuotojai keičia alyvą patys be galimybės prieiti prie filtro, kai transporto priemonės eksploatuojamos intensyviai (pvz., įmonių autoparkai) ir kai tai yra pirmasis alyvos keitimas po variklio „apvažiavimo“. Visais atvejais filtro keitimas yra būtinas.

Kodėl filtro keitimo praleidimas – rizikingas?
Alyvos filtras sulaiko variklyje susidarančias mikrodaleles. Jei filtras nekeičiamas, šios dalelės toliau cirkuliuoja sistemoje ir spartina variklio dėvėjimąsi. Tai ypač svarbu po pirmųjų tūkstančių kilometrų nauju automobiliu, kai filtre kaupiasi metalinės šerpetos. Tokiu atveju filtro keitimas yra būtinas.

Ar galima pasitikėti, kad servisas keičia filtrą?
Įtarimų turintys klientai kartais žymi seną filtrą įbrėžimu ar ženklu, kad po paslaugos galėtų patikrinti, ar jis tikrai pakeistas. Tai veikia tik tada, kai filtras yra lengvai matomas. Jei filtras įmontuotas sudėtingoje vietoje ar naudojamas keičiamas įdėklas, tenka pasitikėti serviso sąžiningumu arba prašyti parodyti seną filtrą.

Kas gali nutikti netinkamai pakeitus filtrą?
Nors keitimas atrodo paprastas, yra keli kritiniai aspektai, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį:
- paviršiaus, prie kurio tvirtinamas filtras, išvalymas
- sriegio ar jungties tikrinimas – ar neatsipalaidavusi
- alyvos aušintuvo (jei yra) tvirtinimo patikra
- filtro tarpinės pastepimas alyva
- filtro užveržimas pagal gamintojo nurodymus
Jeigu kuri nors iš šių procedūrų praleidžiama, gali atsirasti alyvos nutekėjimas arba net pats filtras atsisukti važiuojant. Tokiu atveju galimas staigus alyvos praradimas ir variklio užstrigimas.

Kokį alyvos filtrą pasirinkti?
Kiekvienas, rūpinantis savo automobiliu, žino, kad eksploatacinės medžiagos turi būti kokybiškos. Alyvos filtro atveju svarbi:
- filtravimo medžiagos kokybė
- „harmonikos“ tankis ir sluoksnių kiekis
- korpusas (jei tai išorinis filtras)
Geriausia rinktis originalius filtrus arba žinomų gamintojų produkciją. Tokie filtrai užtikrina patikimą darbą ir apsaugo variklį ilgam laikui.

Ar yra situacijų, kai filtro keitimas nebūtinas?
Net ir tada, kai automobilis nuvažiuoja 10 000 km per mėnesį, filtro praleisti nereikėtų. Filtras ne šiaip laikui, o alyvos kiekiui prafiltruoti. O tai reiškia, kad kuo daugiau kilometrų – tuo svarbiau jį keisti kartu su alyva.

Išvados Lietuvos vairuotojams
Jei alyvą keičiate savarankiškai, bet neturite priėjimo prie filtro – verčiau kreipkitės į servisą. Lietuvoje gausu patikimų servisų, siūlančių alyvos ir filtro keitimą už prieinamą kainą. Jeigu norite būti tikri – paprašykite parodyti seną filtrą ar pažymėkite jį patys. Variklio ilgaamžiškumas priklauso nuo tokių smulkmenų.
O kaip jūs darote? Ar visada keičiate filtrą? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose!