• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 7 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kodėl aušinimo skystį automobilyje būtina keisti kas penkerius metus?

pagal Michal Kovalčiuk
2025.05.01, 10:00
Patarimai
A A
0
ausinimo skyscio rezervuaras ausinimo skystis

Aušinimo skysčio rezervuaras

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Aušinimo skystis – viena iš labiausiai nuvertinamų automobilio eksploatacinių medžiagų, nors jo būklė tiesiogiai lemia variklio ilgaamžiškumą. Reguliari keitimo priežiūra padeda išvengti korozijos, perkaitimo ir brangių remontų. Štai ką svarbu žinoti kiekvienam vairuotojui Lietuvoje.

Kas yra aušinimo skystis ir kokia jo paskirtis?

Aušinimo skystis (dar vadinamas antifrizu) – tai vandens ir etilenglikolio mišinys, kuris cirkuliuoja aušinimo sistemoje siurblio pagalba. Jo paskirtis – pašalinti perteklinę šilumą iš variklio ir perduoti ją į radiatorių. Žiemą jis saugo sistemą nuo užšalimo, o šiltuoju sezonu – leidžia šildyti saloną.

ausinimo skyscio temperatura variklio temperatura variklio sildymas apsukos prietaisu skydelis

Kaip dažnai reikia keisti aušinimo skystį?

Keitimo dažnumas priklauso nuo automobilio amžiaus ir naudojamo skysčio tipo. Naujuose automobiliuose pirmą kartą antifrizą rekomenduojama keisti po 5 metų arba nuvažiavus 250 000 km. Senesnėse transporto priemonėse intervalas trumpėja iki kas 2–3 metų arba kas 60 000 km.

Jei įsigijote naudotą automobilį ir nežinote, kada paskutinį kartą keistas antifrizas – verčiau jį pakeiskite nedelsiant.

automobilio variklio skyrius dingsta antifrizas dingsta ausinimo skystis

Kodėl svarbu keisti antifrizą?

Laikui bėgant aušinimo skystis praranda savo chemines savybes, tampa rūgštesnis, mažėja jo gebėjimas apsaugoti nuo korozijos. Dėl to sistemoje pradeda formuotis oksiduoto metalo dalelės, kurios gali užkimšti kanalus, pažeisti vandens siurblį ir sukelti variklio perkaitimą.

„Net ir geriausias antifrizas bėgant laikui skyla. Reguliari jo keitimo priežiūra – būtina“, – sako vieno Kauno autoserviso meistras.

automobilis servise autoservisas meistras tvarko automobili

Kaip pasirinkti tinkamą aušinimo skystį?

Rinkoje siūlomos tiek paruoštos naudoti aušinimo skysčių mišinio formos, tiek koncentratai, kuriuos būtina skiesti distiliuotu vandeniu. Priešingai nei mano daugelis – didesnė koncentracija nebūtinai reiškia geresnę apsaugą nuo šalčio. Pavyzdžiui, grynas koncentratas gali užšalti jau esant -16 °C.

Visada vadovaukitės automobilio gamintojo rekomendacijomis arba kreipkitės į patikimą servisą.

perkaites variklis
Freepik nuotrauka

Ar svarbi aušinimo skysčio spalva?

Ryški skysčio spalva reikalinga tik nuotėkių nustatymui ir kaip prevencinė priemonė, kad jis nebūtų netyčia prarytas. Teiginys, jog maišyti galima tik vienodos spalvos antifrizą – klaidingas. Svarbiausia – ne spalva, o cheminė sudėtis ir technologinė kategorija.

Ar galima aušinimo skystį pakeisti patiems?

Taip, tačiau būtina laikytis saugumo reikalavimų:

  • Niekada neatidarykite išsiplėtimo bako iš karto po važiavimo – skystis būna karštas ir spaudžiamas.
  • Naudotą antifrizą reikia utilizuoti pagal nustatytus reikalavimus.
  • Po keitimo svarbu pašalinti oro likučius iš sistemos, kad išvengtumėte perkaitimo.
Skaitykite  Ar verta rinktis pigų naudotą prabangų automobilį?

Jei nesate tikri, ar viską atliksite teisingai – geriau kreiptis į profesionalus. Paslauga Lietuvoje dažniausiai kainuoja apie 30–50 €.

Ignoruoti antifrizą – brangiai kainuojanti klaida

Jei antifrizas nekontroliuojamas, gali įvykti rimti gedimai – nuo užsikimšusios aušinimo sistemos iki visiško variklio gedimo. To išvengti paprasta: pakanka žymėtis datą ir reguliariai tikrinti aušinimo skystį.

Ar kada nors teko susidurti su perkaitusiu varikliu? Pasidalinkite komentaruose!

Žymos: aušinimo skystiseksplotacija
Dalintis1DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

5 patikimiausi automobiliai pasaulyje pagal vairuotojus

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz