Aušinimo skystis – viena iš labiausiai nuvertinamų automobilio eksploatacinių medžiagų, nors jo būklė tiesiogiai lemia variklio ilgaamžiškumą. Reguliari keitimo priežiūra padeda išvengti korozijos, perkaitimo ir brangių remontų. Štai ką svarbu žinoti kiekvienam vairuotojui Lietuvoje.
Aušinimo skystis (dar vadinamas antifrizu) – tai vandens ir etilenglikolio mišinys, kuris cirkuliuoja aušinimo sistemoje siurblio pagalba. Jo paskirtis – pašalinti perteklinę šilumą iš variklio ir perduoti ją į radiatorių. Žiemą jis saugo sistemą nuo užšalimo, o šiltuoju sezonu – leidžia šildyti saloną.
Kaip dažnai reikia keisti aušinimo skystį?
Keitimo dažnumas priklauso nuo automobilio amžiaus ir naudojamo skysčio tipo. Naujuose automobiliuose pirmą kartą antifrizą rekomenduojama keisti po 5 metų arba nuvažiavus 250 000 km. Senesnėse transporto priemonėse intervalas trumpėja iki kas 2–3 metų arba kas 60 000 km.
Jei įsigijote naudotą automobilį ir nežinote, kada paskutinį kartą keistas antifrizas – verčiau jį pakeiskite nedelsiant.
Kodėl svarbu keisti antifrizą?
Laikui bėgant aušinimo skystis praranda savo chemines savybes, tampa rūgštesnis, mažėja jo gebėjimas apsaugoti nuo korozijos. Dėl to sistemoje pradeda formuotis oksiduoto metalo dalelės, kurios gali užkimšti kanalus, pažeisti vandens siurblį ir sukelti variklio perkaitimą.
„Net ir geriausias antifrizas bėgant laikui skyla. Reguliari jo keitimo priežiūra – būtina“, – sako vieno Kauno autoserviso meistras.
Kaip pasirinkti tinkamą aušinimo skystį?
Rinkoje siūlomos tiek paruoštos naudoti aušinimo skysčių mišinio formos, tiek koncentratai, kuriuos būtina skiesti distiliuotu vandeniu. Priešingai nei mano daugelis – didesnė koncentracija nebūtinai reiškia geresnę apsaugą nuo šalčio. Pavyzdžiui, grynas koncentratas gali užšalti jau esant -16 °C.
Visada vadovaukitės automobilio gamintojo rekomendacijomis arba kreipkitės į patikimą servisą.
Freepik nuotrauka
Ar svarbi aušinimo skysčio spalva?
Ryški skysčio spalva reikalinga tik nuotėkių nustatymui ir kaip prevencinė priemonė, kad jis nebūtų netyčia prarytas. Teiginys, jog maišyti galima tik vienodos spalvos antifrizą – klaidingas. Svarbiausia – ne spalva, o cheminė sudėtis ir technologinė kategorija.
Niekada neatidarykite išsiplėtimo bako iš karto po važiavimo – skystis būna karštas ir spaudžiamas.
Naudotą antifrizą reikia utilizuoti pagal nustatytus reikalavimus.
Po keitimo svarbu pašalinti oro likučius iš sistemos, kad išvengtumėte perkaitimo.
Jei nesate tikri, ar viską atliksite teisingai – geriau kreiptis į profesionalus. Paslauga Lietuvoje dažniausiai kainuoja apie 30–50 €.
Ignoruoti antifrizą – brangiai kainuojanti klaida
Jei antifrizas nekontroliuojamas, gali įvykti rimti gedimai – nuo užsikimšusios aušinimo sistemos iki visiško variklio gedimo. To išvengti paprasta: pakanka žymėtis datą ir reguliariai tikrinti aušinimo skystį.
Ar kada nors teko susidurti su perkaitusiu varikliu? Pasidalinkite komentaruose!
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.