Variklio sūkių dažnio svyravimai, ypač kai variklis įšilęs ir dirba tuščiąja eiga, dažnai rodo esminę problemą. Remonto specialistų teigimu, niekada nereikėtų ignoruoti netolygaus variklio sūkių dažnio, nes tai gali signalizuoti apie įvairias problemas – nuo nešvarių uždegimo žvakių iki sugedusių jutiklių.
Ką reiškia „nepastovus sūkių dažnis“?
Gerai veikiančio variklio sūkių dažnio rodyklė turėtų išlikti stabili – paprastai 800-900 sūkių per minutę, kai variklis dirba tuščiąja eiga. Tačiau jei ji atsitiktinai šokinėja tarp 500 ir 1500 arba, dar blogiau, variklis trūkčioja arba išsijungia, gali būti, kad reikia spręsti gilesnę problemą.
10 svarbiausių nereguliarių variklio sūkių priežasčių
1. Prastos kokybės degalai
Pigūs arba užteršti degalai gali užkimšti purkštukus, sugadinti uždegimo žvakes ir sumažinti degimo efektyvumą.
Patarimas: naudokite patikimas degalines, išvalykite purkštukus ir pakeiskite uždegimo žvakes.
2. Užsikimšęs degalų filtras arba sugedęs siurblys
Užterštas degalų filtras arba silpnas siurblys gali riboti degalų tiekimą, todėl variklis svyruoja arba užgęsta.
Patarimas: Pakeiskite filtrą ir patikrinkite, ar degalų siurblio slėgis ir srautas yra tinkamas.
3. Uždegimo sistemos gedimai
Susidėvėjusios uždegimo žvakės, pažeisti uždegimo laidai arba blogos ritės gali sutrikdyti degimą.
Patarimas: Patikrinkite ir, jei reikia, pakeiskite sugedusias uždegimo dalis.
4. EGR vožtuvo gedimas
Išmetamųjų dujų recirkuliacijos (EGR) vožtuvas gali užstrigti arba užsikimšti, todėl lėtėjimo metu krenta apsukos arba net užstringa.
Patarimas: išvalykite arba pakeiskite EGR vožtuvą.
5. Nešvarus droselinės sklendės korpusas
Laikui bėgant droselinės sklendės korpuse gali susikaupti anglies nuosėdų, kurios klaidina droselinės sklendės padėties jutiklį ir trikdo oro srautą.
Patarimas: profesionaliai išvalykite droselinės sklendės korpusą ir iš naujo sukalibruokite jutiklį.
6. Tuščiosios eigos oro reguliavimo (IAC) vožtuvo gedimas
IAC vožtuvas reguliuoja variklio tuščiąją eigą. Jam sugedus, variklio tuščioji eiga gali būti per aukšta, per žema arba svyruoti.
Patarimas: Atlikite diagnostiką naudodami OBD-II skaitytuvą ir pakeiskite, jei yra gedimas.
7. Vakuumo nuotėkis
Įtrūkusiomis žarnomis arba sugedusiomis tarpinėmis į sistemą patenka neišmatuotas oras, dėl to nestabilios apsukos.
Patarimas: Atlikite dūmų testą arba vizualinę apžiūrą, kad aptiktumėte ir užsandarintumėte nuotėkius.
8. Masinio oro srauto (MAF) jutiklio gedimas
MAF jutiklis matuoja įsiurbiamo oro kiekį. Jam sugedus, variklio sūkių dažnis gali elgtis nepastoviai.
Patarimas: Išvalykite arba pakeiskite MAF jutiklį.
9. Sugedęs variklio valdymo blokas (ECU)
Programinės įrangos klaidos arba pažeisti ECU komponentai gali neteisingai nuskaityti jutiklio duomenis ir sukelti atsitiktinius sūkių dažnio pokyčius.
Patarimas: nuskaitykite klaidų kodus su OBD2 diagnostika, atnaujinkite programinę įrangą arba, jei reikia, pakeiskite ECU.
10. Alkūninio arba skirstymo veleno padėties jutikliai
Šie jutikliai stebi variklio laiko nustatymą. Jei signalai dingsta, variklis gali užsidegti netinkamai arba visiškai išsijungti.
Patarimas: Po diagnostikos pakeiskite sugedusį jutiklį.
Neignoruokite nestabilaus variklio sūkių dažnio
Net jei automobilis vis dar važiuoja, nestabilūs variklio sūkių dažniai yra aiškus raudonas signalas. Jos dažnai signalizuoja apie ankstyvosios stadijos gedimus, kurių ignoravimas gali brangiai kainuoti.
Trumpi patarimai:
- Naudokite kokybiškus degalus
- Reguliariai tikrinkite uždegimo žvakes
- Patikrinkite jutiklius ir išvalykite droselinės sklendės komponentus
Ar susidūrėte su automobilio variklio apsukų problemomis? Kaip jas išsprendėte? Pasidalykite patarimais ir padėkime kolegoms vairuotojams išvengti brangiai kainuojančio remonto!