Žiemos šalčiui įsismarkavus, daugelis vairuotojų, norėdami sušildyti savo transporto priemones prieš išvažiuodami į kelią, ilgai leidžia varikliui dirbti tuščiąja eiga. Nors tai gali atrodyti protingas būdas užtikrinti jaukų saloną ir gerai paruoštą variklį, ekspertai įspėja, kad pernelyg ilga tuščioji eiga gali padaryti daugiau žalos nei naudos. Tai ne tik gali neigiamai paveikti variklio ilgaamžiškumą, bet ir užtraukti baudą.
Ilgalaikio darbo tuščiąja eiga rizika
Šiuolaikinių automobilių varikliai suprojektuoti taip, kad važiuojant efektyviai įkaistų. Leidimas ilgai veikti tuščiąja eiga, ypač esant minusinei temperatūrai, yra nereikalingas ir kenksmingas.
- Praskiesta variklio alyva: Ilgai dirbant tuščiąja eiga nesudegę degalai susimaišo su variklio alyva, todėl sumažėja jos klampumas ir apsauginės savybės. Laikui bėgant tai didina variklio nusidėvėjimą.
- Didelės degalų sąnaudos: Veikiant varikliui be apkrovos, sunaudojama daugiau degalų nei reikia, todėl didėja eksploatavimo išlaidos.
- Žala aplinkai: Dėl pernelyg ilgos tuščiosios eigos į atmosferą išmetama nereikalingų teršalų, todėl didėja tarša.

Tiesą sakant, šiuolaikiniai dyzeliniai varikliai yra ypač jautrūs ilgai trunkančiai tuščiai eigai. Net ir po valandos darbo tuščiąja eiga esant dideliam šalčiui daugelis jų nepasiekia optimalios darbinės temperatūros.
Baudos už variklio šildymą tuščiąja eiga
Kai kuriose Europos šalyse, įskaitant Lietuvą, už ilgesnį nei būtina variklio palikimą veikti tuščiąja eiga gali būti skiriama iki 12 eurų bauda. Nors tai nėra didelė bauda, ji pabrėžia, kad svarbu vengti nereikalingos taršos ir triukšmo gyvenamosiose vietovėse.

Kaip paruošti automobilį vairavimui žiemą
- Užtikrinkite tinkamą matomumą: Visada valykite langus nuo ledo ir sniego. Blogas matomumas gali kelti rimtą pavojų saugumui.
- Nuvalykite sniegą nuo stogo: Ant stogo paliktas sniegas gali nuslysti ant priekinio stiklo arba nukristi ant kitų transporto priemonių ir sukelti pavojingas situacijas.
- Nedelsdami pradėkite važiuoti: Šiuolaikiniai varikliai, jei jie neskleidžia neįprastų garsų, yra pasiruošę važiuoti per kelias sekundes po užvedimo. Važiuojant iš karto variklis įšyla daug greičiau nei dirbant tuščiąja eiga.
Saugaus vairavimo patarimai žiemą
- Venkite važiuoti esant žemam sūkių dažniui: Tai gali sukelti variklio ir pavarų dėžės vibraciją ir padidinti pažeidimų riziką.
- Neviršykite variklio sūkių dažnio: Taip pat reikėtų vengti aukštų sūkių dažnių, kol variklis pasieks normalią darbinę temperatūrą.
- Naudokite elektros energijos vartotojus varikliui pašildyti: Įjunkite sėdynių šildytuvus, galinių langų atitirpdytuvus ir veidrodėlių šildytuvus, kad greičiau sušiltų variklis.
Atminkite, kad efektyvus variklio įšilimas priklauso nuo tinkamo variklio valdymo ir skubaus vairavimo. Stovėjimas tuščiąja eiga esant žemai temperatūrai yra ne tik neefektyvus, bet ir žalingas variklio sveikatai.
Tinkamas pasiruošimas ir supratimas, kaip jūsų variklis veikia šaltuoju metų laiku, gali išgelbėti jus nuo brangaus remonto ir baudų. Ar šildote savo automobilį prieš važiuodami žiemą? Pasidalykite savo patirtimi ir geriausia praktika komentaruose!