• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 1 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kodėl net „leistinas greitis“ gali būti per didelis jūsų saugumui?

pagal Andžej Biaigo
2025.03.14, 19:30
Patarimai
A A
0
automobilio spidometras
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Remiantis eismo įvykių statistikos duomenimis, greičio viršijimas yra viena iš pagrindinių žūčių keliuose priežasčių. Tačiau kas tiksliai yra pavojingas greitis? Kiek greitis yra per didelis, kad išgyventumėte avariją?

Automobilių gamintojai ir įstatymų leidėjai visame pasaulyje siekia nustatyti tokius greičio apribojimus, kurie sumažintų žuvusiųjų avarijose skaičių. Nors nė vienas greitis nėra visiškai saugus susidūrimo metu, tyrimai rodo, kad tam tikrose ribose tikimybė išgyventi yra gerokai didesnė.

Nuo kokio greičio avarija tampa mirtina?

Visuotinai pripažintos „saugios ribos“ nėra, tačiau ekspertai ir automobilių gamintojai išsamiai ištyrė avarijų pasekmes. Pavyzdžiui, vienas iš pirmaujančių Europos automobilių gamintojų kartą pareiškė, kad iki 2040 m. jų automobiliuose neturėtų žūti nė vienas žmogus, tačiau su didele išlyga: tai galioja tik tuo atveju, jei automobilis važiuoja 80 km/h ar mažesniu greičiu. Tai rodo, kad greitis yra tik vienas iš daugelio veiksnių, darančių įtaką avarijų pasekmėms.

Atlikdami avarijų bandymus ir remdamiesi realaus pasaulio duomenimis, saugos tyrėjai nustatė konkrečias greičio ribas, kai išgyvenamumo rodikliai labai sumažėja.

Pėstieji: Pažeidžiamiausi eismo dalyviai

  • Susidūrimas, kai greitis 40 km/h – sužalojimai gali būti sunkūs, tačiau išgyventi įmanoma.
  • Susidūrimas, kai greitis 60 km/h – išgyvenamumas smarkiai sumažėja; tik 15 proc. pėsčiųjų išgyvena susidūrimą važiuojant tokiu greičiu.
Nemirtingi pėstieji nereaguoja į atvažiuojantį ir garsinį signalą naudojantį automobilio vairuotoją

Eismo įvykių metu pėstiesiems kyla itin didelis pavojus, nes jie nukenčia ir nuo pirminio smūgio, ir nuo antrinių susidūrimų su žeme ar pakelės objektais. Atliekant saugos bandymus (pvz., „Euro NCAP“ įvertinimus), apdovanojami automobiliai, kurie gali sušvelninti pėsčiųjų sužalojimus, pavyzdžiui, išlaikyti juos ant variklio dangčio, užuot numetę ant šaligatvio.

Dviratininkai: Dviratininkai: dar didesnė rizika nei pėstieji

Susidūrimas važiuojant 40-50 km/h greičiu – dažnai mirtinas.

wolt kurjeris ant dviracio dviratis

Skirtingai nei pėstieji, dviratininkai krenta iš aukštesnės padėties, todėl padidėja galvos traumos rizika. Be to, į nukritusį dviratininką gali atsitrenkti kita transporto priemonė, o tai dar labiau padidina mirtinų sužalojimų tikimybę.

Motociklininkai: Didelis greitis, didelė rizika

Smūgis, kai greitis 60 km/h ar daugiau – net ir dėvint šalmą, išgyvenimo galimybės smarkiai sumažėja.

Skaitykite  Kaip neapsigauti perkant naudotą automobilį: ekspertų patarimai
motociklininkas rodo du pirstus dvieju pirstu gestas du pirstai

Motociklininkai dažnai patiria daugybę antrinių smūgių, atsitrenkdami į kitas transporto priemones, apsauginius atitvarus ar kelio infrastruktūrą. Skirtingai nei dviratininkams, jiems važiuojant didesniu greičiu ir neturint apsaugos, gerokai padidėja mirtinų sužalojimų rizika.

Automobilyje esantys keleiviai: Išgyvenimas priklauso nuo avarijos tipo

  • Smūgis į stovintį automobilį 50 km/h greičiu – galimi nesunkūs sužalojimai.
  • Šoninis susidūrimas 65 km/h greičiu – išgyvena tik 15 proc. keleivių.
vaikas mergaite automobilyje

Dėl saugos diržų, oro pagalvių ir sustiprintų konstrukcijų automobilių keleiviai išgyvena daugiausiai. Tačiau rezultatai priklauso nuo to, su kuo susiduria automobilis. 90 km/val. greičio priekinis susidūrimas (kai dvi transporto priemonės artėja viena prie kitos 45 km/val. greičiu) gali būti toks pat mirtinas kaip ir didesniu greičiu važiuojančios vienos transporto priemonės susidūrimas.

Labai svarbu naudoti saugos diržus – be jų net vidutinio greičio avarija gali sukelti sunkius sužalojimus arba mirtį.

Greitis žudo: Ne tik smūgio jėga

Greitis ne tik lemia avarijos sunkumą, bet ir padidina avarijos tikimybę.

  • Dėl didesnio greičio transporto priemonės tampa sunkiau pastebimos kitiems vairuotojams ir pėstiesiems.
  • Padidėja stabdymo kelias, todėl sunkiau laiku sustoti.
  • Sutrumpėja reakcijos laikas, todėl vairuotojas turi mažiau galimybių išvengti pavojų.

Kiekvienas vairuotojas turėtų suprasti, kad greičio viršijimas yra ne tik įstatymo pažeidimas – tai gyvybės ir mirties klausimas. Kai kitą kartą sėsite prie vairo, prisiminkite atsakomybę, kurią prisiimate už save, keleivius ir visus kitus kelyje.

Šaltiniai: Autocentre, Motor, Euro NCAP

Žymos: avarijagreitisleistinas greitis
Dalintis2DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz