Kai reikia įpilti degalų, gali kilti pagunda „pripildyti“ baką, kad įsipiltų kuo daugiau degalų. Tačiau ar tai gera mintis? Štai ką sako ekspertai ir mechanikai.
Ką reiškia „papildymas“?
„Papildymas“ reiškia papildomo degalų kiekio įpylimą po to, kai degalų pistoletas „atšauna“. Nors techniškai tai įmanoma, tai gali turėti tam tikrų nenumatytų pasekmių jūsų automobilio veikimui ir degalų sistemai.
Dažniausiai pasitaikantys mitai ir tikri rūpesčiai
Daugelyje internetinių straipsnių įspėjama, kad negalima papildyti degalų, tačiau tik nedaugelyje paaiškinama, kodėl tai gali būti žalinga. Panagrinėkime pagrindinius argumentus:
- Kuro garų kanistro problemos.
Vienas iš dažniausių įspėjimų yra apie degalų garų kanistro (EVAP sistemos dalies) pažeidimą. Perpildytas degalų perteklius gali prisotinti šį komponentą ir sukelti jo gedimą. Dėl to automobilyje gali atsirasti degalų kvapas ir net kilti problemų atliekant išmetamųjų teršalų bandymus. Tačiau ši žala paprastai atsiranda tik tuo atveju, jei nuolat perpildote degalų baką. - Slėgis degalų sistemoje.
Perpildžius baką, degalų sistemoje gali susidaryti per didelis slėgis. Kai degalų yra per daug, jie gali išsilieti į ventiliacijos sistemą, todėl variklis gali veikti netolygiai. Mechanikas aiškina, kad dėl šio per didelio slėgio variklis gali „užsiliepsnoti“ ir prarasti galią – ši problema primena neveikiantį uždegimą. - Variklio problemos ir nesklandumai.
Dėl per didelio pripildymo garai gali patekti į variklio įsiurbimo sistemą. Dėl to cilindruose susidaro degių garų perteklius, kuris gali sukelti išankstinio užsidegimo problemas, vadinamas LSPI (Low-Speed Pre-Ignition) ir SPI (Super-Knock Pre-Ignition). Mechanikas pažymi, kad per didelis garų kiekis gali patekti į variklį ir sukelti jo užsidegimo sutrikimus, o tai turi įtakos variklio veikimui ir degalų naudojimo efektyvumui.
Ilgalaikė žala
Perpildytas bakas gali atrodyti nekenksmingas, tačiau laikui bėgant tai gali sukelti rimtesnių problemų. Kai kurie iš pavojų yra šie:
- Anglies sankaupos: Nesudegę degalų garai lemia anglies nuosėdų susidarymą variklyje. Laikui bėgant šios nuosėdos gali turėti įtakos variklio veikimui ir padidinti variklio stuksenimo riziką.
- Variklio alyvos praskiedimas: Degalų perteklius gali susimaišyti su variklio alyva, todėl sumažėja jos tepimo savybės ir padidėja vidinių komponentų nusidėvėjimas.
- Degalų švaistymas: Papildžius degalų baką, gali išsilieti degalai, dėl to gali būti švaistomi degalai ir daroma žala aplinkai.
Išvados: Venkite papildymo
Nors gali atrodyti patogu pripildyti baką iki kraštų, paprastai neverta rizikuoti. Retkarčiais perpildžius baką, gali nekilti tiesioginių problemų, tačiau pasikartojantys atvejai gali sukelti rimtų problemų jūsų automobilio varikliui ir degalų sistemai. Kad išvengtumėte šių nereikalingų komplikacijų, leiskite siurbliui sustoti savaime.