Nuotolinio variklio užvedimo sistemos užtikrina patogumą, ypač šaltomis žiemomis ar karštomis vasaros dienomis. Tačiau, nors daugelis vairuotojų mėgsta patogiai įsėsti į iš anksto pašildytą ar atvėsintą automobilį, ekspertai įspėja apie paslėptą riziką, kuri gali turėti įtakos jūsų automobilio saugumui ir ilgaamžiškumui.
1. Ilgalaikis darbas tuščiąja eiga gali sugadinti variklį
Priešingai populiariam įsitikinimui, leisti automobiliui ilgai stovėti tuščiąja eiga nėra naudinga varikliui.
Kai variklis dirba mažais (tuščiąja eiga) sūkių dažniais, alyvos slėgis gali būti nepakankamas, ypač šaltu oru. Tai reiškia, kad kai kurie variklio komponentai gali būti netinkamai sutepti, o tai didina jų nusidėvėjimą.
„Kasdien 15 minučių trunkantis tuščiosios eigos įšilimas gali pagreitinti variklio nusidėvėjimą ir lemti brangų remontą“, – įspėja mechanikai.
2. Saugumo rizika: Lengvesni taikiniai vagims
Nuotolinio užvedimo sistemos gali padaryti jūsų transporto priemonę labiau pažeidžiamą vagystės atžvilgiu.
Įsilaužėliai ir automobilių vagys gali bandyti perimti signalą, siunčiamą į ECU (elektroninį valdymo bloką), kad automobilis būtų užvestas, ypač senesnėse arba antrinės rinkos sistemose, kuriose nėra šifravimo.
Kad to išvengtumėte:
- Investuokite į aukštos kokybės apsaugos nuo vagysčių sistemas
- Rinkitės gamykloje įdiegtą nuotolinio paleidimo sistemą, o ne pigesnes trečiųjų šalių parinktis
- Jei įmanoma, naudokite signalo blokavimo maišelius arba prietaisus
3. Negalite nuotoliniu būdu stebėti įspėjamųjų lempučių
Vienas didžiausių nuotolinio užvedimo trūkumų: nesate automobilyje, kad galėtumėte stebėti įspėjamąsias lemputes.
Jei užvedus automobilį lieka šviesti įspėjamoji alyvos slėgio arba variklio patikros lemputė, o jūsų nėra šalia, kad galėtumėte tai pastebėti, variklis gali toliau veikti be svarbiausių tepalų arba su rimtu gedimu – tai gali lemti katastrofišką gedimą.
Svarbios sistemos, kurias reikia stebėti užvedus variklį:
- Alyvos slėgis
- Aušinimo skysčio temperatūrą
- Akumuliatorius / įkrovimo sistema
- Variklio patikros indikatoriai
4. Privalumai vis dar yra, bet naudokite juos protingai
Negalima paneigti, kad nuotolinis užvedimas yra patogus, ypač esant ekstremaliai temperatūrai. Jis padeda:
- Žiemą atšildyti langus
- Vasarą atvėsinti įkaitusį saloną
- Iš anksto pašildyti variklio skysčius, kad sklandžiau įsijungtų
Tik nepalikite variklio veikti tuščiąja eiga per ilgai. Ekspertai rekomenduoja ne ilgiau kaip 2-5 minutes.
Komfortas susijęs su atsakomybe
Nuotolinis užvedimas gali būti puiki funkcija – jei ja naudojamasi sąmoningai. Per daug ja naudojantis arba aklai pasikliaujant galima:
- Sugadinti variklį
- Automobilis gali būti pavogtas
- Nepastebėti įspėjamųjų ženklų
Ar naudojate nuotolinio užvedimo sistemą? Kiek laiko leidžiate varikliui veikti? Pasidalykite savo patirtimi ir mintimis komentaruose – ar patogumas vertas rizikos?