Kiekvienas vairuotojas turėtų nepamiršti reguliariai tikrinti eksploatacinių skysčių lygį, kad būtų užtikrinta automobilio būklė. Sužinokite, kokios gali būti per didelio alyvos suvartojimo variklyje pasekmės.
Su amžiumi ir rida visi automobilio komponentai palaipsniui susidėvi, todėl gedimai atsiranda vis dažniau. Viena iš tokių tipinių senesnių automobilių problemų – padidėjęs variklio alyvos suvartojimas.
To priežasčių gali būti daug, tačiau pasekmė visada ta pati – tarp alyvos keitimų reikia papildyti tepalo atsargas. Tačiau svarbu prisiminti, kad tai tik trumpalaikis sprendimas, vadinamasis simptominis gydymas, o tikroji panacėja bus pernelyg didelio alyvos degimo priežasties pašalinimas.
Šios problemos tikrai neverta nuvertinti, nes pasekmės gali būti labai brangios. Toliau paaiškinsime, ką gali lemti tepimo sistemos nepriežiūra.
Užsikimšę alyvos kanalai
Nuo degančios alyvos susidariusi anglies sankaupa gali pradėti kauptis pavaros bloko viduje. Laikui bėgant šios sankaupos variklyje pradės užkimšti alyvos kanalus, todėl tepimas pablogės. Tai savo ruožtu gali lemti tolesnius, daug rimtesnius gedimus.
Variklio gedimas
Jei tepalo lygis per žemas arba alyvos slėgis per mažas, grandinės įtempiklis gali tinkamai neveikti. Tuomet laiko grandinė gali šokinėti ir stūmokliai gali susidurti su vožtuvais. Tokiu atveju remontas paprastai yra ekonomiškai nenaudingas, todėl reikia ieškoti kito variklio pakeitimo.
Pažeisti velenai
Dėl sumažėjusio tepimo sistemos efektyvumo greičiau dėvisi visi judantys variklio komponentai. Be jau minėto alkūninio veleno, gali užsikirsti skirstymo velenai ir balansavimo velenai.
Užsikirtęs variklis
Mažas alyvos lygis ir važiavimas greitkeliu dideliu greičiu yra mirtinai pavojingas pavaros agregatui. Dėl to gali užgesti variklis. Štai kodėl taip svarbu prieš kiekvieną ilgesnę kelionę patikrinti alyvos lygį, kitaip būsite priversti sustoti kelkraštyje ir laukti vilkiko.