Kai reikia pakeisti ne visą komplektą, o tik dvi padangas, daugelis vairuotojų sprendžia, ar naujas padangas montuoti ant priekinės, ar ant galinės ašies. Nors gali atrodyti logiška teikti pirmenybę varančiajai ašiai, teisingas atsakymas dažnai nustebina žmones.
Pagrindai: Kodėl padangų vieta yra svarbi
Tai, kad ant priekinės ir galinės ašies sumontuotos skirtingo lygio nusidėvėjimo padangos, toli gražu nėra idealu. Šiuolaikinės transporto priemonės sukonstruotos taip, kad būtų subalansuotai valdomos ir maksimaliai saugios, todėl naudojamos panašių eksploatacinių savybių padangos. Tačiau dėl riboto biudžeto arba nevienodo nusidėvėjimo vairuotojai dažnai turi naujų ir susidėvėjusių padangų mišinį. Dėl to kyla esminis klausimas: kur turėtų būti geresnė padangų pora?
Teisiniai ir praktiniai aspektai
Teisiniu požiūriu tos pačios ašies padangų tipas, dydis ir protektoriaus gylis visada turi sutapti. Tačiau leidžiama, kad priekinės ir galinės ašies padangos skirtųsi. Tai reiškia, kad teisėtai galite uždėti naujas padangas ant bet kurios ašies, tačiau priimant sprendimą pirmenybė turėtų būti teikiama saugumui.
Ar svarbi transmisija?
Nesvarbu, ar jūsų automobilis varomas priekiniais (FWD), galiniais (RWD), ar visais varomaisiais (AWD) ratais, svarbiausi pavojai saugai, susiję su padangų montavimu, išlieka vienodi. Nors konkrečios pasekmės gali skirtis priklausomai nuo transmisijos, pagrindinė taisyklė nesikeičia: naujesnės padangos turi būti gale.
Rizika montuojant naujas padangas į priekį
Jei naujas padangas montuojate ant priekinės ašies, o nusidėvėjusias paliekate ant galinės, gali kilti nemažai problemų, ypač FWD automobiliuose (kurie dominuoja rinkoje):
- Sumažėjęs sukibimas ir stabilumas esant šlapiai dangai
- Dėl susidėvėjusių galinių padangų padidėja viršslankumo rizika, kai automobilio galinė dalis praranda sukibimą posūkiuose.
- Dėl to dažnai atsiranda pavojingų slydimų, kuriuos sunku ar net neįmanoma suvaldyti.
- Didesnė hidroplanavimo rizika
- Senesnės galinės padangos per stiprų lietų dažniau akvaplaninguoja. Kai galinės padangos praranda sukibimą, automobilio stabilumo sistemos (pvz., ESP) gali neišvengti posūkio.
- Sutrikęs valdymas ekstremalių situacijų metu
- Kai galinės padangos praranda sukibimą, staigius judesius, pavyzdžiui, stabdymą ar posūkį, tampa sunkiau suvaldyti, ypač nepatyrusiems vairuotojams.
Kodėl naujos padangos turėtų būti montuojamos ant galinės ašies
Naujesnių ir geresnių padangų montavimas ant galinės ašies turi keletą svarbių privalumų:
- Didesnis stabilumas:
Automobilio galinė dalis išlaikys geresnę trauką net ir slidžiame kelyje. Taip sumažėja tikimybė nuslysti ar apsisukti. - Prognozuojamas valdymas:
Priekinės dalies sukibimo praradimas yra lengviau valdomas ir mažiau pavojingas nei galinės dalies sukibimo praradimas. - Didesnis saugumas posūkiuose:
Posūkiuose galinės padangos atlieka svarbų vaidmenį išlaikant stabilią automobilio trajektoriją. Geresnės padangos neleidžia galinei daliai slysti į išorę.
Ypatingi AWD transporto priemonių ypatumai
AWD automobiliuose dėl netolygaus padangų nusidėvėjimo tarp priekinės ir galinės ašies gali kilti mechaninių problemų, pvz., pažeisti centrinį diferencialą. Norint išvengti tokių problemų ir išlaikyti tolygų padangų nusidėvėjimą, būtina reguliariai sukti padangas.
- Geresnes padangas visada montuokite ant galinės ašies, nepriklausomai nuo transporto priemonės transmisijos.
- Netolygus ašių nusidėvėjimas ilgina stabdymo kelią ir mažina stabilumo kontrolės sistemų veiksmingumą.
- Kad išvengtumėte tokių dilemų, padangas sukeiskite kas 10 000 km. AWD automobiliams padangų sukeitimas ne tik rekomenduojamas – jis būtinas, kad būtų išvengta transmisijos pažeidimų.
Laikydamiesi šių rekomendacijų užtikrinsite maksimalų saugumą ir prailginsite padangų tarnavimo laiką.