Varikliai nemėgsta žemos temperatūros. Tinkamas jų užvedimas šaltu oru yra labai svarbus jų ilgaamžiškumui ir gali padėti išvengti brangiai kainuojančio remonto. Kas yra vadinamasis „dviejų taktų“ metodas ir kodėl kai kuriais atvejais jį verta naudoti?
„Dviejų taktų“ metodas gali būti taikomas automobiliams su tradiciniais rakteliais. Ką tai reiškia? Dviem etapais:
- Pasukite raktelį į uždegimo padėtį. Leiskite kontrolinėms lemputėms užsidegti ir užgesti. Dabar kaitinimo žvakės yra įšilusios.
- Antrasis žingsnis – pasukite raktelį iki galo, kad užvestumėte variklį.
Šis metodas ypač svarbus esant žemai temperatūrai, nes leidžia tinkamai paruošti kaitinimo žvakes, kurių temperatūra siekia 800-1000 laipsnių Celsijaus.
Žvakių kontrolinė lemputė – kai variklis paruoštas užvesti
Vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į kaitinimo žvakės kontrolinę lemputę, kuri paprastai turi spiralės arba spyruoklės simbolį ir šviečia geltonai arba oranžiškai. Šios lemputės degimo trukmė priklauso nuo variklio temperatūros – kuo šalčiau, tuo ilgiau ji bus aktyvi. Kai lemputė užgęsta, tai yra signalas, kad uždegimo žvakės yra paruoštos ir galima saugiai užvesti variklį.
Kai kuriuose automobiliuose prietaisų skydelyje taip pat šviečia mėlyna lemputė, simbolizuojanti skystyje plūduriuojantį termometrą (kaip toliau pateiktoje nuotraukoje). Užvedus variklį šaltu oru, ji ilgai nedingsta. Ši lemputė rodo, kad aušinimo skystis dar nepasiekė optimalios temperatūros. Kol lemputė neišnyks, neapkraukite variklio važiuodami per dideliu arba per mažu sūkių dažniu.
Kaip žiemą pašildyti variklį? Stovint ar važiuojant eisme?
Vietoj to, kad automobilis stovėtų su įjungtu varikliu, už ką gali būti skirta bauda, geriau variklį pašildyti važiuojant. Taip išvengsite nepageidaujamo degalų patekimo į tepalo karterį, kuris atsiranda, kai šaltas variklis dirba prisodrintu mišiniu. Taip pat svarbu nespausti pavaros agregato, kol jis nepasiekė darbinės temperatūros – agresyvus greitėjimas ir didelis sūkių dažnis nepatartini, kol alyva nėra tolygiai pasiskirsčiusi visame variklyje, kad būtų užtikrintas optimalus tepimas.