Galimybė pasirinkti važiavimo režimą, atsirandanti vis žemesniuose automobilių segmentuose, šiandien stebina nedaugelį. Tokie dalykai tampa vis populiaresni. Tačiau pasirodo, kad ne visi moka jais tinkamai naudotis. Čia svarbus ne tik automobilio tipas, kelio danga, bet ir vairuotojo vairavimo būdas.
Dažniausios konfigūracijos, kai kalbama apie važiavimo režimus automobilyje, yra šios: Komfortas, „Eco“ ir Sportas. Visureigiuose dažnai rasite bekelės režimą, kuriuo automobilis pritaikomas važiuoti sudėtingoje vietovėje. Būtent jų naudojimas leidžia automobilio važiavimo savybes pritaikyti prie esamų sąlygų arba atitinkamo vairuotojo pageidavimų. Jie gali labai padidinti vairavimo komfortą, žinoma, jei žinome, kaip jais tinkamai naudotis. Toliau pateikiama svarbiausia informacija.
Važiavimo režimai automobilyje. Kam jie gali būti naudojami?
Važiavimo režimai naujuose automobiliuose prieš kurį laiką tapo tam tikru standartu, tačiau jų naudojimas vis dar nėra toks akivaizdus. Nes „Eco“ režimas ne visada skirtas ekonomiškam vairavimui. Jų veikimas, žinoma, atsispindi, be kita ko, pakabos kietėjime, variklio reakcijoje į gazą ar vairo stiprintuvo galingume, tačiau daug kas čia priklauso ir nuo paties vairuotojo.
Jie valdomi sukamuoju ratuku arba atitinkamu mygtuku, kuriuo galima pasirinkti, pavyzdžiui, „Comfort“, „Sport“ ir „Eco“ režimus.
Ekologinio režimo pagrindinis tikslas – taupyti degalus. Akceleratoriaus pedalas yra mažiau jautrus (lėčiau reaguoja), todėl automobilis įsibėgėja lėčiau – vairuotojas jaučia, kad jo automobilis turi mažiau galios, o tai reikia žinoti lenkiant. Kalbant apie variklį – jis gali veikti šiek tiek garsiau, o pati oro kondicionavimo sistema yra mažesnio galingumo, todėl kartais tai gali šiek tiek erzinti.
Komforto režimas – tai režimas, sukurtas ilgoms kasdienėms kelionėms. Tai tarsi pusiausvyra tarp „Eco“ ir „Sport“ režimų. Jį rekomenduojama naudoti aukščiausios klasės keliuose ir už užstatytose teritorijose. Šiame režime pakabos ir vairo charakteristikos pakeičiamos taip, kad vairavimas būtų sklandus ir malonus vairuotojui.
Pasirinkus sportinį režimą, vairavimas tampa dinamiškesnis, nes keičiasi variklio ir pavarų dėžės valdymas. Tai priešingas režimas nei ekonominis režimas. Automobilis labai greitai reaguoja į akceleratoriaus pedalo paspaudimą, tačiau akivaizdu, kad didesnio našumo kaina čia yra degalų sąnaudos. Čia taip pat verta paminėti, kad vairas kelia didesnį pasipriešinimą, pakaba tampa standesnė, o pats variklis dirba gana triukšmingai. Jį rekomenduojama naudoti užmiesčio keliuose, kur važiavimo greitis kinta.
Kaip pasirinkti tinkamą režimą ir į ką atkreipti dėmesį?
Vairavimo režimo pasirinkimas priklauso nuo konkretaus vairuotojo pageidavimų, žinių ir įgūdžių. Taip pat svarbios ir kelio sąlygos. Vairavimas perpildytame mieste skiriasi nuo vairavimo greitkelyje ar valstybinės reikšmės kelyje, kai dažnai lenkiame, pavyzdžiui, sunkvežimius. Tinkamai pasirinkus važiavimo režimą ne tik sumažės degalų sąnaudos, bet ir gali padidėti vairavimo komfortas.