Perkant naudotą automobilį, rida dažnai yra pagrindinis veiksnys priimant sprendimą. Esame įpratę manyti, kad mažesnis kilometrų skaičius reiškia geresnės būklės automobilį, tačiau taip yra ne visada. Elektromobiliai dar labiau apsunkina situaciją, nes juose yra mažiau judančių dalių, juos reikia rečiau prižiūrėti ir jų eksploatavimo trukmė skiriasi, palyginti su tradiciniais automobiliais su vidaus degimo varikliais (VDV).
Mitas apie 150 000 kilometrų
Tikriausiai esate girdėję, kad automobiliui nuvažiavus 150 000 kilometrų, atsiranda daugiau patikimumo problemų ir jis pradeda smarkiai nuvertėti. Tačiau tai nebūtinai yra tiesa. Išskyrus atvejus, kai baigiasi garantija (daugelio elektromobilių akumuliatorių garantija galioja apie 160 000 km) arba kai reikia atlikti pagrindinę techninę priežiūrą, pavyzdžiui, pakeisti paskirstymo grandinę ar gamyklinį diržą, ši riba nereiškia automobilio naudingo tarnavimo laiko pabaigos.
Didelė rida ir maža rida: Kas svarbiau?
Didelės ridos automobiliai
Jei ketinate įsigyti automobilį su didesne rida, labai svarbu patikrinti jo techninės priežiūros istoriją. Gerai prižiūrimas automobilis, kuriam visą jo eksploatavimo laikotarpį buvo atliekama tinkama techninė priežiūra, dažnai gali būti patikimesnis pasirinkimas nei mažiau kilometrų nuvažiavęs, bet abejotinos techninės priežiūros automobilis. Nuolatinis aptarnavimas rodo, kad ankstesnis savininkas rūpinosi automobiliu, o tai labai svarbu jo ilgaamžiškumui.
Mažos ridos automobiliai
Kita vertus, mažesnė rida gali reikšti mažesnį nusidėvėjimą, o tai paprastai yra geras ženklas. Tačiau yra keletas paslėptų problemų, į kurias reikia atkreipti dėmesį. Automobiliuose, kuriais nebuvo dažnai važinėjama, gali būti detalių, kurios dėl reto naudojimo genda arba sugenda. Tai ne visada iš karto matyti apžiūrint automobilį, todėl atkreipkite dėmesį į tokias sudedamąsias dalis kaip padangos ir stabdžiai. Net jei automobiliu buvo važinėjama nedaug, šios dalys turėtų būti pakeistos po tam tikro metų skaičiaus, kad būtų užtikrintas saugumas.
Besikeičiantis automobilių naudojimo kraštovaizdis
Po pandemijos automobilių pardavimas sulėtėjo, o žmonės ilgiau laiko savo transporto priemones. Pavyzdžiui, vidutinis automobilių amžius Europos keliuose dabar yra daugiau nei devyneri metai, t. y. didžiausias per daugiau nei dešimtmetį. Tuo pat metu vairuotojai važinėja mažiau: vidutinis automobilis per metus nuvažiuoja apie 12 000 kilometrų (prieš du dešimtmečius buvo nuvažiavęs 15 000 kilometrų).
Gera rida priklauso nuo vairavimo tipo
„Gera“ rida gali skirtis priklausomai nuo automobilio ir jo vairavimo būdo. Pavyzdžiui, 150 000 kilometrų greitkeliais nuvažiavęs sedanas gali būti geresnės būklės nei miesto automobilis, kuris tą patį atstumą nuvažiavo miesto eisme. Važiuojant greitkeliu automobilis paprastai dėvisi mažiau nei važiuojant mieste ir sustojus.
Naudingi patarimai perkant naudotą automobilį
- Patikrinkite techninės priežiūros istoriją: Įsitikinkite, kad automobiliui buvo reguliariai atliekama techninė priežiūra. Išsamūs techninės priežiūros įrašai rodo, kad transporto priemone buvo tinkamai rūpinamasi.
- Patikrinkite pagrindinius komponentus: Apžiūrėkite padangas ir stabdžius, net jei automobilis turi nedaug ridos. Jas reikėtų periodiškai keisti, nepriklausomai nuo to, kiek automobilis važinėjo.
- Atsižvelkite į ridos tipą: Automobilis, kuriuo daugiausia buvo važinėjama greitkeliais, gali būti geresnės būklės nei automobilis, kuris daugiausia buvo naudojamas trumpoms kelionėms po miestą.
- Nepasikliaukite vien tik rida: Rida yra tik vienas iš automobilio būklės rodiklių. Atkreipkite dėmesį į bendrą automobilio būklę, techninės priežiūros istoriją ir tai, kaip jis buvo naudojamas.
Galutinės mintys
Nors rida yra svarbus veiksnys, į kurį reikia atsižvelgti perkant naudotą automobilį, jis nėra vienintelis. Suprasdami, kokią įtaką rida daro įvairių tipų automobiliams, ir derindami šias žinias su išsamia apžiūra, galite priimti labiau pagrįstą sprendimą. Sėkmingos automobilių medžioklės!