• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 23 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kaip patikrinti padangų nusidėvėjimą: svarbiausi ženklai, kurių negalite ignoruoti

pagal Andžej Biaigo
2024.09.28, 12:00
Patarimai
A A
0
automobilio padanga

Ant padangos esantys nusidėvėjimo indikatoriai: kai kurie gamintojai pateikia įvairių tipų indikatorius.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Vienas iš svarbiausių transporto priemonės saugumo aspektų yra padangų būklė. Dauguma padangų gamintojų įmontuoja specialius nusidėvėjimo indikatorius, kurie padeda vairuotojams įvertinti padangų nusidėvėjimą. Tačiau šie rodikliai gali skirtis ir ne visada turi vienodą reikšmę. Kai kuriais atvejais padangos turi net dviejų tipų indikatorius – vieną grynai formalų, o kitą, į kurį reikėtų žiūrėti rimtai. Pasinerkime į detales!

Kodėl svarbus padangų nusidėvėjimas

Nusidėvėjus padangų protektoriui, sumažėja jų gebėjimas praleisti vandenį. Tai ypač svarbu žieminėms padangoms, kurios taip pat turi suvaldyti purvą ir sniegą. Kuo mažiau protektoriaus, tuo labiau padangos linkusios į akvaplanavimą (arba hidroplanavimą), kuris atsiranda, kai automobilis praranda sukibimą su šlapia danga. Taip atsitikus, padangos nebesusisiekia su keliu, todėl jos negali efektyviai valdyti automobilio – dėl to gali susidaryti pavojingos vairavimo sąlygos.

Teisiniai reikalavimai padangų protektoriaus gyliui

Paprastai teigiama, kad mažiausias leistinas lengvųjų automobilių padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm. Ši taisyklė taikoma Lietuvoje ir daugelyje Europos šalių. Įstatyme nustatyta, kad transporto priemonėje negali būti įrengtos padangos, kurių nusidėvėjimo rodikliai rodo, kad jos nusidėvėjusios daugiau nei nustatyta riba. Jei ant padangos nėra nusidėvėjimo indikatoriaus, pagal nutylėjimą taikoma 1,6 mm riba.

Daugumoje šiuolaikinių padangų yra TWI (protektoriaus nusidėvėjimo indikatoriaus) žymekliai, t. y. nedideli „iškilimai“, esantys padangos grioveliuose. Šie iškilimai yra keliose padangos vietose (paprastai šešiose), todėl vairuotojai gali patikrinti, kaip dėvisi įvairios protektoriaus dalys. Kad šiuos iškilimus būtų lengviau surasti, gamintojai dažnai šalia jų prideda TWI etiketę arba atpažįstamą simbolį. Pavyzdžiui, „Michelin“ naudoja nedidelį savo simbolinio „Bibendum“ (Michelin žmogeliuko) atvaizdą, kad atkreiptų dėmesį į tai, kur yra indikatorius.

michelin padanga
„Michelin“ padanga – ženklas nurodo, kur padangos perimetre ieškoti protektoriaus nusidėvėjimo indikatoriaus.

Šie nusidėvėjimo indikatoriai yra 1,6 mm – kai iškilimas susilygina su protektoriumi, laikoma, kad padanga negali būti toliau naudojama.

Gamintojo rekomendacijos ir teisės aktuose nustatytos ribos

Daugelis gamintojų teigia, kad leisti padangoms nusidėvėti iki 1,6 mm yra nepraktiška. Žieminėms padangoms rekomenduojamas minimalus protektoriaus gylis yra 4 mm, o vasarinėms – 3 mm. Šis skirtumas gali klaidinti, nes teisinis reikalavimas yra gerokai mažesnis nei gamintojo rekomendacijos.

Skaitykite  Ar teisingai naudojate automatinę pavarų dėžę?

Taigi, kodėl 1,6 mm?

Paprasčiausiai toks yra reglamentas. Tačiau daugelis gamintojų ant savo padangų montuoja alternatyvius nusidėvėjimo indikatorius. Pavyzdžiui, „Continental“ įmonėje yra du rodikliai: vienas rodo teisės aktuose nustatytą ribą (1,6 mm), o kitas – gamintojo rekomendacijas – 3 mm vasarinėms padangoms ir 4 mm žieminėms padangoms.

padangos nusidevejimo indikatoriai
Du „Continental“ padangos nusidėvėjimo indikatoriai: vienas skirtas formalumams, o kitas rodo, kaip yra iš tikrųjų: dešinėje – kur ieškoti, kairėje – padangos nusidėvėjimą rodantys „nelygumai“.

Kiti gamintojai, pavyzdžiui, „Nokian“, įdiegė savo pažangias sistemas. „Nokian“ naudoja važiavimo saugos indikatorių (DSI), kurio skaičiai 8-6-4 įspausti protektoriaus briaunose. Padangai dėvintis didžiausias skaičius išnyksta. Kai lieka tik „4“, vairuotojas žino, kad protektoriaus gylis sumažėjo žemiau 4 mm – aiškus signalas, kad laikas keisti žiemines padangas.

Viso sezono padangos ir jų rodikliai

Viso sezono padangos taip pat gali turėti abiejų tipų indikatorius. Pavyzdžiui, „Continental All Season Contact 2“ padangose yra ir TWI (1,6 mm), ir žiemai skirtas 4 mm indikatorius. „Continental“ pataria vairuotojams žiemos sąlygomis keisti visasezones padangas esant 4 mm indikatoriui. Tačiau jei padangos daugiausia naudojamos vasarą, jas galima saugiai naudoti iki 3 mm protektoriaus gylio.

Padangų protektoriaus gylio matavimas

Padangų protektoriaus gylį galite išmatuoti naudodami protektoriaus gylio matuoklį, suportą ar net liniuotę. Tačiau jei padangos turi nusidėvėjimo indikatorius, šie įrankiai gali būti nereikalingi. Tiesiog ieškokite nusidėvėjimo iškilimų arba skaičių ir lengvai suprasite, kada reikia keisti padangas.

padangos protektoriaus gylio matavimas padangos protektorius padangos protektoriaus gylis
Protektoriaus gylio matavimas

Suprasti padangų nusidėvėjimo rodiklius labai svarbu, kad jūsų transporto priemonė kelyje būtų saugi. Teisės aktais nustatyta protektoriaus gylio riba gali būti 1,6 mm, tačiau dauguma gamintojų rekomenduoja keisti padangas gerokai anksčiau, nei jos pasiekia šią ribą – 3 mm vasarinėms padangoms ir 4 mm žieminėms padangoms. Stebėkite nusidėvėjimo indikatorius ir atminkite: saugesnės padangos reiškia saugesnį vairavimą.

Pagrindinės išvados

  • Teisinė riba: 1,6 mm
  • Gamintojo rekomendacijos: 3 mm vasarinėms padangoms, 4 mm žieminėms padangoms
  • Akvaplanavimo rizika: Padidėja, kai nusidėvi protektorius
  • Nusidėvėjimo rodikliai: Ieškokite TWI arba alternatyvių sistemų, pvz., DSI.

Atminkite šiuos punktus ir kelyje būsite saugūs nepriklausomai nuo sezono!

Žymos: padangosprotektoriaus gylisuniversalios padangosvasarinės padangosžieminės padangos
Dalintis107DalintisSiųstiDalintis19

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.