Kuro bako pildymas gali atrodyti nekenksmingas, tačiau iš tikrųjų jis gali pakenkti automobilio degalų sistemai ir padidinti saugumo riziką. Degalinės darbuotojas įspėja vairuotojus apie realias perpildymo pasekmes – ypač šiuolaikiniuose automobiliuose.
Kodėl degalų bako perpildymas yra problema
Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų šalių, įprasta pildyti degalų baką iki kraštų – ypač prieš ilgas keliones ar kainų kilimą. Tačiau šis įprotis gali būti labiau žalingas nei naudingas.
Šiuolaikiniuose automobiliuose įrengtos išplėstinės degalų bako ventiliacijos sistemos, skirtos:
- Reguliuoti vidinį slėgį
- Užkirsti kelią degalų nuotėkiui apvirtimo avarijų metu
- Sulaikyti degalų garus, kad būtų galima kontroliuoti išmetamųjų teršalų kiekį
Kai bakas perpildytas, degalai gali patekti į ventiliacijos sistemą ir sugadinti tokius komponentus kaip:
- Akmens anglių kanistras (EVAP sistema)
- Slėgio jutikliai
- Degalų garų vožtuvus
Dėl šių problemų gali užsidegti tikrinimo variklio lemputės, prasidėti brangus remontas arba pablogėti degalų ekonomija.
Degalų nuotėkis ir gaisro pavojus
Dėl per didelio kuro kiekio taip pat gali atsirasti kuro išsiliejimas, kuris yra pavojingas ir kenksmingas aplinkai. Jei automobilis pastatytas ant šlaito – pavyzdžiui, Kauno Senamiestyje – išsilieję degalai gali lašėti ant dažų ar variklio komponentų, todėl padidėja:
- Pavojus kilti gaisrui
- Dažų koroziją
- Blogus kvapus salone
„Ypač daug problemų gali kilti senesniems automobiliams, kurių degalų dangteliai susidėvėję arba atsilaisvinę“, – sako degalinės technikas Jonas P. iš Šiaulių.
Senesni automobiliai yra labiau pažeidžiami
Senovinių ar senesnių automobilių degalų sandarinimo sistemos dažnai būna mažiau patikimos. Perpildžius baką:
- Degalai gali nutekėti aplink dangtelį
- Gali būti pažeisti automobilio dažai
- Garai gali patekti į saloną arba bagažinę
Ši problema dažna senesniuose Volkswagen, Opel ar Mazda modeliuose, kurie vis dar populiarūs Lietuvoje.
Ženklai, kad perpildėte baką
Atkreipkite dėmesį į šiuos įspėjamuosius ženklus:
- Prie automobilio galo jaučiamas stiprus degalų kvapas
- Kuro lašėjimas pripylus degalų
- Kontrolės variklio lemputė įsijungia netrukus po degalų papildymo
- Vangus variklio veikimas
Eksperto pasiūlymas
„Vairuotojai dažnai galvoja, kad pildami degalų atsargas taupo pinigus, tačiau iš tikrųjų rizikuoja rimtai pažeisti degalų sistemą“, – aiškina Svetlana Neščetna, automobilių žurnalistė iš „SUV News“.
Pildant baką po pirmojo paspaudimo gali atrodyti, kad tai efektyvu – tačiau ilgainiui tai gali kainuoti daug brangiau. Apsaugokite savo degalų sistemą, dažus ir piniginę – sustokite, kai siurblys spragteli.
Ar kada nors patyrėte problemų visiškai pripildę baką? Praneškite mums apie tai komentaruose!