Naudoto automobilio pirkimas gali būti puikus būdas sutaupyti pinigų – nebent nesąmoningai investuojate į smarkiai apgadintą transporto priemonę. Į didelius eismo įvykius patekę automobiliai dažnai remontuojami ir perparduodami, kartais su paslėptomis konstrukcinėmis problemomis. Lietuvoje, kur daug naudotų automobilių atkeliauja iš Vokietijos, Prancūzijos ar JAV, labai svarbu žinoti, kaip atpažinti avarijų metu padarytus pažeidimus.
Požymiai, kad automobilis galėjo patekti į rimtą avariją
Net ir vizualiai tvarkingas automobilis gali slėpti sunkią istoriją. Štai į ką atkreipti dėmesį:
1. Netolygūs tarpai
Durys, kapotas ir bagažinė turi užsidaryti sklandžiai ir tolygiai išsilyginti. Nelygūs tarpai arba sunkiai užsidarančios dalys gali rodyti prastą remontą po avarijos.
2. Nesutampantys dažai arba perteklinis purškimas
Skirtingi atspalviai arba nevienoda plokščių tekstūra yra raudona vėliava. Be to, patikrinkite, ar nėra dažų pertekliaus ant guminių sandariklių, žibintų arba po variklio dangčiu. Rekomenduotina patikrinti automobilio kėbulą su daužu storio matuokliu.
3. Naujos arba nesuderintos dalys
Visiškai nauji priekiniai žibintai, bamperiai ar sparnai ant senesnio automobilio? Tai gali reikšti neseniai atliktą remontą. Būkite itin atsargūs, jei tik vienoje pusėje yra naujų detalių.
4. Kėbulo užpildų magneto testas
Nedideliu magnetu, suvyniotu į audeklą, atsargiai patikrinkite kėbulą. Jei kai kuriose vietose jis neprilimpa, gali būti, kad ta vieta užpildyta glaistu arba užpildu – tai ankstesnių pažeidimų požymis.
Gilinantis giliau: Techninės priežiūros istorija ir VIN tikrinimas
Išsami VIN ataskaita (pvz., iš „CarVertical“, „autoDNA“ arba „Regitra“) gali atskleisti:
- Avarijų istoriją
- Ridos neatitikimus
- Draudimo išmokos
- Registraciją potvynių ar krušos zonose
Visada prašykite pateikti techninės priežiūros knygeles ir palyginkite su internetiniais įrašais. Trūkstami techninės priežiūros spaudai arba keistos ridos spragos gali reikšti paslėptą žalą.
Ką patikrinti po variklio dangčiu
- Apžiūrėkite suvirinimo siūles: Gamyklinės suvirinimo siūlės yra vienodos ir švarios. Nelygios siūlės gali rodyti, kad reikia atlikti konstrukcijos remontą.
- Ieškokite sulenktų radiatoriaus atramų arba rūdžių aplink pakabos bokštus – abu šie požymiai rodo priekinės dalies susidūrimą.
- Netolygiai susidėvėjusios padangos taip pat gali rodyti netinkamai sureguliuotą pakabą, dažnai dėl avarijos metu padarytų pažeidimų.
Svarbi ir interjero apžiūra
- Oro pagalvių kontrolinė lemputė: jei užvedus automobilį ji trumpam neužsidega arba šviečia nuolat, gali būti, kad oro pagalvės buvo išsiskleidusios – ir galbūt nepakeistos.
- Nesuderintos interjero dalys arba šviežias prietaisų skydelio plastikas gali slėpti anksčiau išsiskleidusias oro pagalves.
- Stiprus dažų ar klijų kvapas gali rodyti, kad neseniai atlikti darbai, kuriais buvo siekiama paslėpti avarijos metu padarytus pažeidimus.
Lietuvos rinkoje paplitusios rizikos
- Iš Vokietijos ar JAV importuojami automobiliai dažnai atstatomi po draudimo visiško nuostolio.
- Kai kurie pardavėjai maskuoja defektus, kad praeitų techninę apžiūrą (TA).
- Daugelis pirkėjų pasikliauja tik vizualine būkle – to nepakanka.
Papildomas patarimas: Naudokite dažų storio matuoklį
Lietuvoje išsinuomoti dažų storio matuoklį (dažų sluoksnio matuoklį) yra protingas žingsnis. Jis padeda aptikti perdažytas ar stipriai remontuotas vietas. Ieškokite neatitikimų:
- Gamykliniai dažai: 90-130 µm
- Perdažyta plokštė: 150-250 µm
- Užpildytos vietos: daugiau kaip 300 µm
Ne visi pažeidimai matomi plika akimi. Skirdami laiko nuodugniai apžiūrai arba kreipdamiesi į profesionalus, galite išvengti brangiai kainuojančių klaidų. Visada patikrinkite VIN istoriją, patikrinkite kėbulą matuokliu ir nepasitikėkite vien tik išvaizda.
Ar kada nors pirkote naudotą automobilį ir vėliau aptikote paslėptų pažeidimų? Pasidalykite savo istorija komentaruose – ji gali padėti kitiems išvengti tos pačios klaidos!