• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 14 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Pražūtingi degalų taupymo padariniai. Taip vairuotojai gadina savo automobilių variklius

pagal Andžej Biaigo
2024.12.31, 10:51
Patarimai
A A
0
Nuolatinis važiavimas žemomis apsukomis sukelia gedimus automobilio prietaisu skydelis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Griežtai taikydamas ekologiško vairavimo principus, kiekvienas vairuotojas gali pasiekti automobilio gamintojo deklaruojamą degalų suvartojimo lygį arba net jį sumažinti. Kyla klausimas, kokia kaina, nes pernelyg ilgas taupymas beveik neabejotinai paveiks automobilio „sveikatą“. O galiausiai degalų taupymas gali kainuoti labai brangiai.

Taupant degalus lengva „persistengti“ ir ne visada lengva nustatyti ribą, nuo kurios taupyti nebeapsimoka. Skirtingi automobiliai turi skirtingus variklius, skirtingą konstrukciją ir todėl skirtingą atsparumą neteisingam eksploatavimui.

Sumažinkite variklio sūkių dažnį ir sudeginsite mažiau degalų

Visiems turėtų būti aišku, kad važiuojant dideliu sūkių dažniu sunaudojama daugiau degalų. Tiesiog šiek tiek anksčiau perjungę pavaras sumažinsite degalų sąnaudas. Važinėjant skirtingais automobiliais taip pat nesunku pastebėti, kad paprastai senesni modeliai mažiau toleruoja labai mažas apsukas. Arba kitaip: naujesnės konstrukcijos pritaikytos važiuoti mažesnėmis apsukomis, o tai ypač lengva pastebėti automobiliuose su automatinėmis pavarų dėžėmis. Tačiau kiekviena transmisija turi savo apribojimų.

Dėl akivaizdžių priežasčių vairuotojai, vairuojantys automobilius su mechaninėmis pavarų dėžėmis, daro didžiausią įtaką variklio apsukoms. Jie taip pat turi daugiausia galimybių sumažinti degalų sąnaudas. Jie taip pat labiausiai rizikuoja: persistengimas lemia gedimus. Automobiliai su mechaninėmis pavarų dėžėmis priklauso grupei, kuri ypač jautriai reaguoja į vairavimo stilių ir ypač į pernelyg didelį taupumą.

Jei atsiranda vibracija ir svyravimai, nedelsdami sustokite!

Kaip nustatyti, kad variklio sūkių dažnis yra per mažas ir kenkia automobiliui? Paprasčiausias būdas – pagal vibraciją: jei važiuojant mažomis apsukomis atsiranda „nesveika“ vibracija, nedelsdami perjunkite žemesnę pavarą. Taip yra todėl, kad šios vibracijos rodo, jog sistema yra per daug apkrauta. Kas konkrečiai gali būti negerai?

Pirma, dėl per mažo greičio perkraunamas dviejų masių smagratis – daugiausia, bet ne tik, tai taikoma automobiliams su mechaninėmis pavarų dėžėmis. Dviejų masių smagračiai dažniausiai sutinkami dyzeliniuose varikliuose, tačiau tai nėra taisyklė. Dviejų masių smagratis yra komponentas, atsakingas būtent už vibracijų mažinimą, tačiau jei jos yra per stiprios, dviejų masių smagratis paprasčiausiai sugenda. Žinoma, tai įvyksta ne iš karto: dvigubos masės smagratis turi užsitarnauti savo likimą, o pernelyg konservatyviems vairuotojams kartais tai pavyksta padaryti jau po 20 000 km. Dviejų masių smagratis paprastai tarnauja ilgiau, tačiau jei pirmieji stuksenimo garsai pasigirsta po 50 000-60 000 km, vis tiek beveik neabejotina, kad prie to prisidėjo vairavimo stilius. Esant geroms sąlygoms, dviejų masių smagratis turėtų nesunkiai tarnauti 200 000 km ar ilgiau. O kiek kainuoja naujas dviejų masių smagratis? Šimtas eurų yra minimumas, o kartu su juo keičiamas ir sankabos diskas bei guolis – retai kada sąskaita būna mažesnė nei 500 eurų, o kartais net didesnė nei 2000 eurų.

Skaitykite  Kaip tinkamai atlikti bandomąjį važiavimą perkant automobilį
Dviejų masių smagratis
Dviejų masių smagratis

Antra, pavarų dėžė. Rankinė pavarų dėžė nėra amžinas įrenginys, ji taip pat susidėvi ir gali būti sugedusi. Važiavimas mažu greičiu ir stiprios vibracijos pažeidžia pavarų dėžės guolius.

Nebijokite netikėtumų – apskaičiuokite Kasko draudimo kainą vos per minutę.

Trečia, variklis: važiuojant mažomis apsukomis apkraunama alkūninio stūmoklio sistema, tačiau dažniausiai pirmiausiai nukenčia indėklai. Tai apgailėtinas gedimas, nes pirmieji nusidėvėjimo požymiai, t. y. stuksenimas, reiškia, kad variklį tenka remontuoti, o to daryti paprastai neapsimoka. Geriau nusipirkti ir sumontuoti naudotą variklį.

dyzelinio variklio indeklai
Tai tik 100 000 km nuvažiavusio dyzelinio variklio indėklai. Esmė ta, kad šį atstumą jis įveikė greitai, o alyva buvo pakeista pagal gamintojo rekomendacijas, kurios…. yra per retos!

Blogiausia, ką galime padaryti, tai stipriai spausti gazą esant mažoms apsukoms.

Dyzeliniai varikliai negali pakelti per lengvos kojos. Dyzelis turi „skristi“

Ypač nauji dyzeliniai varikliai turi „skraidyti“. Tai, žinoma, nereiškia sportinio vairavimo, nes dyzeliniai varikliai taip pat nemėgsta pernelyg dinamiško darbo, tačiau esmė ta, kad dyzeliniam varikliui turi būti suteikta galimybė gerai „įšilti“. Jei važiuojama labai lėtai, o dar blogiau – trumpomis kelionėmis, anksčiau ar vėliau dyzelino kietųjų dalelių filtras, o galbūt ir SCR sistema, atsakinga už „AdBlue“ skysčio dozavimą, „nužudys“. DPF mirs, nes neturės galimybės sudegti; SCR sistema nukentės, nes važiuojant lėtai „AdBlue“ skysčio dozavimas yra nedidelis arba jo visai nėra, o skystis nėra labai patvarus ir stabilus – jis lengvai kristalizuojasi, o skystyje esantys kristalai sunaikina ir užkemša dozavimo sistemą. Šiuolaikiniai dyzeliniai varikliai yra ypač jautrūs pernelyg taupiam vairavimui.

Beje, benzininius variklius taip pat reikia kartais pašildyti – jų nuolatinis nepakankamas šildymas nesukelia tokių greitų ir akivaizdžių simptomų, kaip dyzelinių variklių atveju, tačiau jis taip pat turi pasekmių: variklio alyvos degradacija ir dėl to greitesnis mechaninis variklio nusidėvėjimas.

Taigi kaip vairuoti, kad beprasmiškai nesunaudotumėte degalų ir nesugadintumėte variklio?

Per didelis degalų taupymas dažnai yra blogiau automobiliui nei „sunkios kojos“, tačiau bet kuriuo atveju geriausia laikytis nuosaikumo: venkite ir labai mažų, ir labai didelių sūkių; pavyzdžiui, greitkelyje, daugumos automobilių požiūriu, 120 km/val. greitis yra idealus; važiuodami 140 km/val. greičiu greičiausiai nieko nepažeisite, tačiau sunaudosite daugiau degalų, nei galėtumėte sutaupyti nepakenkdami varikliui.

Ypač verta vengti ekstremalių perkrovų (labai mažų arba labai didelių sūkių), kai variklis yra šaltas. Pavojinga perkrova gali lengvai atsirasti, pavyzdžiui, automobilių stovėjimo aikštelėje, manevruojant labai mažomis apsukomis.

Skaitykite  Automobilio priežiūros tvarkaraštis: ką tikrinti ir kada tai daryti?
Žymos: automobiliaipavarų dėžėtaupus vairavimasvariklis
Dalintis2DalintisSiųstiDalintis

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Populiariausi automobiliai Lietuvoje – kas pirmauja?

Ar Lietuvoje gali būti visam laikui atimta teisė vairuoti?

Blogiausias BMW variklis istorijoje: kodėl N47 reikia vengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.