Perkant naudotą automobilį Lietuvoje, labai svarbu patikrinti, ar automobilio rida yra tikra, nes už odometro klastojimą taikomos griežtos taisyklės ir baudos. Šiame straipsnyje paaiškinami praktiniai veiksmai, kaip nustatyti suklastotą ridą, ir apibūdinamos Lietuvoje galiojančios teisinės pasekmės, kad galėtumėte apsisaugoti nuo brangių klaidų.
Patikrinkite automobilio saloną ir išorę, ar nėra nusidėvėjimo požymių
Automobilio bendra būklė dažnai geriau atspindi tikrąjį ridos rodmenį nei vien tik odometras. Lietuvos pirkėjams patariama atidžiai patikrinti automobilio saloną ir išorę, ar nėra nusidėvėjimo požymių, nes jie gali atskleisti neatitikimus tarp nurodytos ridos ir tikrosios.
Pernelyg nusidėvėję pedalai, blizgus arba išblukęs vairas ir įdubusios arba deformuotos sėdynės yra tipiniai požymiai intensyvaus naudojimo, kuris gali neatitikti mažo odometro rodmens. Išorėje akmenų įbrėžimai, įskilimai, matiniai arba oksiduoti žibintai ir nudilusi dažų danga taip pat gali rodyti tikrąjį automobilio amžių ir naudojimo ypatumus.
Nusidėvėjęs salonas ir išorės defektai dažnai atskleidžia tikrąjį automobilio naudojimą, net jei odometras rodo kitaip.
Tikrai mažai važinėję automobiliai paprastai turi gerai išsilaikiusią apdailą, švarius ir nenusidėvėjusius valdymo elementus ir minimalų defektų skaičių ant kėbulo plokščių. Net dažnai liečiamos paviršiai, pvz., durų rankenos ir pavarų perjungimo svirtys, turėtų būti beveik nesusidėvėję.
Ekspertai teigia, kad palyginus šių dalių matomą būklę su automobilio deklaruotu ridos rodikliu, pirkėjai gali patikimiau nustatyti neatitikimus.
Potencialiems savininkams Lietuvoje rekomenduojama vizualinę apžiūrą papildyti automobilio registracijos ir istorijos duomenų patikrinimu, kuriuos galima gauti „Regitra“ arba iš oficialių techninės priežiūros dokumentų.
Šis išsamus požiūris padeda užtikrinti skaidrų ir informuotą pirkimą, o galiausiai prisideda prie saugesnės ir patikimesnės transporto priemonių rinkos.
Peržiūrėkite techninės priežiūros įrašus ir serviso lipdukus
Lietuvoje išsamūs transporto priemonės techninės priežiūros istorijos dokumentai yra būtini norint įvertinti tikrąjį ridos rodiklį ir bendrą būklę. Potencialiems pirkėjams rekomenduojama paprašyti išsamių techninės priežiūros įrašų, kuriuose turėtų būti nurodyta kiekvieno techninės priežiūros apsilankymo data ir kilometražo rodiklis.
Transporto analitikų teigimu, nuoseklūs ir skaidrūs įrašai yra aiškus atsakingo transporto priemonės savininko požymis ir gali padėti aptikti neatitikimus ar nepaaiškinamus trūkumus automobilio istorijoje.
Techninės priežiūros lipdukai, paprastai klijuojami ant priekinio stiklo arba vidinės durų rėmo pusės, suteikia papildomą informaciją, nurodydami ridos rodmenis, kai buvo atliktas ankstesnis techninis aptarnavimas. Jei šių lipdukų ridos rodmenys neatitinka odometro rodmenų arba jei dokumentuose nurodyti techninio aptarnavimo intervalai yra neįprastai ilgi, tai gali reikšti galimą klastojimą arba neišsamius įrašus.
Taip pat rekomenduojama pateiktus dokumentus palyginti su oficialioje „Regitra“ duomenų bazėje esančiais duomenimis, taip pat su bet kokia informacija iš įgaliotų techninės priežiūros centrų.
Patikrinkite transporto priemonės istorijos ataskaitose
Nors techninės priežiūros įrašai ir techninės priežiūros lipdukai suteikia vertingos informacijos, Lietuvos automobilių pirkėjai neturėtų pasikliauti vien šiais šaltiniais, tikrindami tikrąjį transporto priemonės ridos rodmenį.
Transporto priemonės istorijos ataskaitos, prieinamos per tokias platformas kaip „Regitra“ ar kitas įgaliotas duomenų bazes, suteikia papildomą patikrinimo lygį, nes jose surinkti duomenys iš kelių patikimų šaltinių. Šiose ataskaitose paprastai pateikiami techninės apžiūros metu užregistruoti odometro rodmenys, duomenys iš transporto priemonės registracijos dokumentų ir ankstesnių nuosavybės perdavimų.
Sutikrindami šiuos duomenis, pirkėjai gali aptikti neatitikimus ar įtartinas spragas automobilio ridos pokyčiuose. Kaip pažymi transporto analitikai, išsamus istorijos ataskaitų patikrinimas yra būtinas siekiant užtikrinti skaidrumą ir priimti pagrįstus sprendimus naudotų automobilių rinkoje.
Siekiant užtikrinti kuo tikslesnį vertinimą, Lietuvos pirkėjams rekomenduojama:
- Palyginti odometro rodmenis, užfiksuotus skirtingais momentais, pvz., privalomų techninių patikrinimų metu ar keičiant savininką.
- Patikrinti, ar nėra neatitikimų tarp ankstesnių registracijos ar nuosavybės įrašų ridos.
- Ieškoti požymių, rodančių didelį remontą ar avarijų istoriją, kurie gali būti susiję su didesniu ridos naudojimu.
- Patikrinti techninės apžiūros datas ir užregistruotus kilometrų rodmenis, kad jie būtų logiški ir nuoseklūs.
Atidžiai apžiūrėdami automobilio saloną ir išorę, patikrindami techninės priežiūros įrašus ir serviso lipdukus bei palygindami su transporto priemonės istorijos ataskaitomis, pirkėjai gali susidaryti aiškesnį vaizdą apie tikrąjį automobilio ridos rodmenį be jokios specialios įrangos. Šie praktiniai veiksmai padeda aptikti neatitikimus, kurie gali rodyti klastojimą. Nors nėra visiškai patikimo metodo, skiriant laiko šių požymių paieškai, pirkėjai gali priimti geriau pagrįstus sprendimus ir išvengti galimų klaidų perkant naudotą automobilį. Ar kada nors susidūrėte su įtartinu ridos rodikliu naudotame automobilyje? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!