Ypač rudenį po padangų keitimo rekomenduojama bent kelias valandas nevažiuoti intensyviai. Patartina vengti ir staigaus greitėjimo, ir staigaus stabdymo. Priešingu atveju, jei jums nepasiseks, teks vėl apsilankyti pas padangų specialistą. O pastarasis atidžiai patikrins, ar vairuotojas laikėsi rekomendacijų iš karto po padangų keitimo.
Automobilių padangos nėra nei idealiai apvalios, nei tobulai subalansuotos – jos turi aukščiausią tašką (ten, kur komponentų sluoksniai persidengia) ir lengviausią bei sunkiausią vietą. Tas pats pasakytina ir apie ratlankius: jie nėra nei tobulai apvalūs, nei tobulai subalansuoti. Todėl ratą būtina subalansuoti po to, kai padanga sumontuojama ant ratlankio: net ir optimalaus padangos išlyginimo ant ratlankio nepakanka, kad ratas būtų stabilus ir nesiblaškytų važiuojant dideliu greičiu ir esant apkrovai.
Padangų keitimas – ar galite važiuoti iš karto?
Kad padanga būtų pritvirtinta prie ratlankio, vulkanizatorius naudoja specialią montavimo pastą, kuri užtikrina, kad padanga tinkamai slystų ratlankiu. Be pastos tai padaryti būtų sunku – padanga labai stipriai priglunda prie ratlankio. Ji turi būti tokia, kad padanga nesisuktų ant ratlankio, kad joje laikytųsi oras ir nereikėtų vidinio vamzdelio.
Tačiau rudenį ir žiemą iškyla problema: esant žemai temperatūrai, montavimo pastai išdžiūti reikia daugiau laiko. Kol tai įvyksta, padangos gali suktis ant ratlankio. Žinoma, ne įprasto važiavimo metu. Taip gali atsitikti tik staigiai stabdant, įjungus ABS arba greitai greitėjant. Tada visas ratų balansavimas nenaudingas – važiuojant didesniu greičiu tikrai bus juntama vibracija.
Ratų balansavimas ir taškas ant padangos
Kai kurios vulkanizavimo dirbtuvės, ypač jei balansavimas susijęs su sudėtingesniais atvejais, įspėja klientą: „prašome susilaikyti nuo šiurkštaus vairavimo kelias valandas, geriausia iki rytojaus“. Taip siekiama išvengti padangos slydimo ratlankiu. Jei ratas taip „prasuks“ pats save, klientas būtinai sugrįš su pretenzijomis. Pasireikš vairo drebėjimas arba, jei problema susijusi su galinės ašies ratu, viso kėbulo vibracija.
Paklaustas, ar laikėsi rekomendacijos kelias valandas vengti staigaus stabdymo ir greitėjimo, autoserviso klientas tikrai patvirtins, kad taip. Čia praverčia paprasta gudrybė: kai kurie padangų remontininkai ant padangos vožtuvo aukštyje uždeda tašką – tai jie daro žymekliu, kurį sunku nuplauti. Tai neturėtų būti geltonas ar raudonas taškas – šiomis spalvomis gamyklose žymimi įvairūs taškai ant padangos – bet jis gali būti, pavyzdžiui, baltas.
Jei klientas grįžta ir skundžiasi, kad ratai vibruoja, tereikia pažvelgti į tašką: ar jis yra tiksliai vožtuvo aukštyje, ar pasislinko, pavyzdžiui, 10 cm? Taip ne tik lengviau nustatyti gedimą, bet ir paaiškinti, kas jį sukelia.