Kaip dažnai turėtų būti atliekamas tepalų keitimas? Šį klausimą sau užduoda daugelis vairuotojų. Atrodo, kad atsakymas turėtų būti toks: „pagal gamintojo rekomendacijas“. Deja, tai ne visada naudinga mūsų automobiliui.
Šiuolaikinių automobilių gamintojai stengiasi pailginti alyvos keitimo intervalus, nors pastaraisiais metais tai šiek tiek keičiasi. Viena vertus, tai prasminga, nes ir variklio komponentai, ir šiandien naudojamos alyvos skiriasi nuo tų, kurios buvo naudojamos prieš kelis dešimtmečius. Taigi, ar galime keisti alyvą rečiau, taupydami laiką ir pinigus? Tepalų keitimas priklauso kelių veiksnių.
Gamintojo rekomendacijos yra ne vidutinės, o didžiausios
Iliustracijai naudinga palyginti 15 000 kilometrų, nuvažiuotų miesto sąlygomis ir spūstyse, ir tiek pat kilometrų, nuvažiuotų ilgose kelionėse. Pirmuoju atveju variklis veikia ilgiau, o tai prisideda prie greitesnio alyvos savybių praradimo. Todėl kiekvienu iš šių atvejų turėtume apsvarstyti skirtingus alyvos keitimo intervalus, kad užtikrintume tinkamą tepimą.
Daugelis gamintojų nurodo, kad sudėtingomis eksploatavimo sąlygomis, pavyzdžiui, važiuojant dideliu greičiu greitkeliu, spūstyse ar traukiant priekabą, alyvą reikia keisti dažniau.
Elektronika ateina į pagalbą, bet ne visada
Šiuolaikiniuose automobiliuose dažnai įrengtos sistemos, stebinčios eksploatavimo sąlygas ir alyvos būklę. Borto kompiuteris analizuoja vairavimo stilių ir, jei reikia keisti alyvą, nurodo, kad reikia apsilankyti autoservise. Esant sudėtingoms vairavimo sąlygoms, ši informacija gali pasirodyti daug anksčiau nei gamintojo siūlomas standartinis intervalas. Ką tokiu atveju turėtumėte daryti? Žinoma, važiuoti keisti alyvą.
Deja, ne visuose automobiliuose yra alyvos kokybės stebėjimo sistemos. Daugelis vairuotojų vadovaujasi tik oficialiomis gamintojo rekomendacijomis ir atlieka techninę priežiūrą kas 30 000 km, net jei automobilis buvo eksploatuojamas atšiauriomis sąlygomis. Taip elgdamiesi jie gali turėti ilgalaikį poveikį komponentų, kuriuos reikia kruopščiai tepti, būklei.
Kodėl gamintojai nustato tokius ilgus alyvos keitimo intervalus?
Kodėl gamintojai nurodo tokias dideles vertes, jei 30 000 km nekeičiant alyvos varikliui kenkia? Priežastis paprasta – ekologija ir ekonomija. Rečiau keičiant alyvą susidaro mažiau atliekų, tai yra ekologiška, be to, sumažėja transporto priemonės eksploatavimo sąnaudos. Bent jau trumpuoju laikotarpiu.
Pailgintas intervalas nuo 15 iki 30 000 km reiškia dvigubai daugiau apsilankymų servise, dvigubai daugiau sunaudojamos alyvos ir filtrų, o tai gali būti nesvarbu atskiriems vairuotojams, tačiau automobilių parkams, kurie išlaidas valdo kompleksiškai, tai gali būti svarbus veiksnys renkantis transporto priemonę.
Tepalų keitimas dažniau. Ar galima?
Todėl, jei jums rūpi gera automobilio būklė ir norite juo važinėti kuo ilgiau, verta sutrumpinti gamintojų siūlomus alyvos keitimo intervalus. Dauguma mechanikų sutinka, kad tepalų keitimas kas 10 000-15 000 km, o ne kas 20 000-30 000 km yra naudingas varikliui ir gali padėti išvengti didesnių remonto išlaidų ateityje.