Oras tapo šiltas. Tai reiškia, kad oro kondicionavimo specialistai turi daug darbo. Vairuotojams po žiemos buvo priminta, kad jiems reikia atlikti „oro kondicionavimo“ paslaugą savo automobiliuose. Tačiau būkite atsargūs, kad sutaupytos lėšos nevirstų papildomomis išlaidomis.
Šiais laikais, kai orai kasmet vis šiltėja, oro kondicionierius yra automobilio įrangos dalis, be kurios neįsivaizduojame važiavimo. Tačiau norint, kad ji veiktų sklandžiai, ją reikia prižiūrėti, o pavasaris yra būtent tas metas, kai eilės prie techninės priežiūros stočių yra didžiausios. Tačiau mechanikai įspėja, kad nevertėtų tiesiog „papildyti“ oro kondicionieriaus, jei jis nebuvo prižiūrimas kelerius metus. Toks pigus ir greitas veiksmas gali greitai atsipirkti daug didesnėmis išlaidomis. Taigi, kaip turėtų atrodyti pavasarinė kondicionieriaus priežiūra?
Oro kondicionavimo paslaugų teikimas kas dvejus metus
Visų pirma, tiesiog įpilti šaldymo skysčio nėra geriausia idėja. Tokia „paslauga“ yra pigesnė, o jos kaina prasideda nuo maždaug 6 eurų už 100 g R134A ir maždaug nuo 18 eurų už 100 g R134YF, kuris naudojamas visuose nuo 2015 m. pagamintuose automobiliuose.
Papildomas sausinimas, oro sausinimas ir valymas kainuoja apie 40 eurų, todėl galite šiek tiek „nukirpti“ nuo sąskaitos. Tačiau to nepadarius, netrukus gali sugesti oro kondicionieriaus veikimui būtini komponentai, jau nekalbant apie tai, kad nepastebėto nuotėkio atveju šaldymo agentas, už kurį sumokėjome, greitai išbėgs į atmosferą.
Specialistai rekomenduoja oro kondicionieriaus techninę priežiūrą atlikti kas dvejus metus, tačiau dezinfekuoti ir keisti salono filtrą reikėtų kartą per metus.
„Juk nesunku argumentuoti greitos ir pigios paslaugos naudą. Be to, kai kuriems klientams tiesiog prijungti mašiną prie mechaniko įrenginio atrodo profesionaliai. Tačiau svarbu prisiminti, kad serviso įranga – dar ne viskas. Sutrumpinus vakuumavimo laiką ar apmokestinus faktorių, tik užbėgsite už akių klientui, kuris metai iš metų grįš dėl to paties“, – įspėja tinklo ekspertas.
Oro kondicionierius reikia išvalyti, o tai neužtrunka 5 minutes
Profesionali oro kondicionavimo paslauga taip pat turi trukti ilgiau nei kelias minutes. Apie gerai atliktą paslaugą kalbame tada, kai ji trunka bent valandą, nes sistemoje reikia sukurti vakuumą, kuris turėtų išlikti pusvalandį, kad išnyktų visa drėgmė. Pridėjus kitus veiksmus, tampa aišku, kad per trumpesnį nei valandos laiką gerai atlikti paslaugą neįmanoma.
Todėl paprasčiausia „oro kondicionieriaus“ aptarnavimo paslauga turėtų apimti: šaldymo skysčio išsiurbimą iš sistemos, jo ir visos sistemos išvalymą, oro kondicionieriaus išdžiovinimą automobilyje, oro sausinimą ir pakartotinį šaldymo skysčio įleidimą į automobilį, papildytą trūkumais kartu su alyva, kad kompresorius gerai veiktų. Per metus iš oro kondicionieriaus prarandama apie 10 proc. šaldymo skysčio, ir tai yra kuo puikiausiai normalu.
„Neretai oro kondicionavimo sistema du ar tris kartus per metus būna sugedusi, o tai yra tik rimtesnio gedimo, pavyzdžiui, kompresoriaus, vamzdynų ar kondensatoriaus, preliudija. Vandens pašalinimas iš sistemos yra vienas svarbiausių techninės priežiūros darbų, turintis įtakos kompresoriaus, kurio keitimas brangiai kainuoja, ir likusių komponentų ilgaamžiškumui“, – pabrėžia ekspertas.
Oro sausintuvas oro kondicionavimo sistemai yra toks pat svarbus kaip ir alyvos filtras
Be to, maždaug kas trejus-ketverius metus reikėtų pakeisti ir oro sausintuvą, kuris sugeria drėgmę iš sistemos. To nepadarius, naujas šaldymo agentas greitai užsiterš ir sudrėks.
Keisti šaldymo agentą nepakeitus oro sausintuvo yra tarsi keisti variklio alyvą be filtro, aiškina ekspertas Adamas Lehnortas. „Taip, tai turi tam tikrą prasmę, alyva yra šviežia, tačiau ji greitai užsiteršia filtre. Jei kondicionieriaus priežiūrą atliekate kas metus ar dvejus, nereikia kaskart keisti džiovintuvo. Tačiau jei kondicionieriaus priežiūrą atliekame kas kelerius metus, verta tai daryti kompleksiškai“, – priduria ekspertas.
Atliekant kondicionieriaus priežiūrą taip pat verta pakeisti salono filtrą, kuris atsakingas už iš išorės į saloną patenkančio oro srautą. Jis filtruoja orą visą laiką, ne tik tada, kai įjungtas oro kondicionierius. Tai svarbu mūsų plaučiams ir langų garinimui.
Todėl ilgalaikėje perspektyvoje gali tekti papildyti tik šaldymo agentą, o tai gali atsipirkti didesnėmis išlaidomis. Kartą per dvejus metus atlikti 40-50 eurų kainuojančią techninę priežiūrą nėra didelės išlaidos, o atėjus pirmiesiems karštiems orams ir per visą karštąjį sezoną kondicionavimo sistema visada bus tvarkinga.