• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 14 gegužės, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
    • Ilgalaikiai testai
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Daugiau
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Užsikimšęs DPF filtras – valymas, keitimas ar šalinimas ir išprogramavimas?

pagal Andžej Biaigo
2022.08.22, 7:43
Patarimai
A A
0

Šaltinis: Czokbrand.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Pirmuosius 10 mėnesių mano dyzelinio variklio DPF filtras veikė taip, tarsi jo nebūtų, tarsi technologija per daugelį metų jau būtų ištobulinta taip, kad DPF filtras automobilio savininkui nekeltų nė menkiausios problemos. Iki tol, kol staiga nustojo veikti „start-stop“ sistema, o nuvažiavus dar keliolika kilometrų per miestą, automobilio prietaisų skydelyje pasirodė pranešimas: „Check engine“. Tačiau automobilis važiavo normaliai ir į servisą atvyko be jokių problemų. Diagnozė: užsikimšęs DPF filtras. Ar DPF filtro valymas yra veiksmingas, o gal vienintelis veiksmingas būdas yra DPF išprogramavimas?

Turinys
Toggle
  • Kam naudojamas DPF filtras ir kaip jis veikia dyzeliniame automobilyje?
  • Kad DPF filtras veiktų, reikia važiuoti greitai
  • DPF suodžių deginimas – kodėl jis ne visada veikia?
  • Užsikimšęs DPF filtras, automobilis į autoservisą, o meistras niekuo negali padėti
  • Pirmasis būdas: ilgesnė kelionė duodant didesnes apkrovas
  • Antrasis būdas išvalyti užsikimšusį DPF filtrą: šiek tiek chemijos į baką
  • Ką gali sugadinti degalų priedai?
  • Trečiasis užsikimšusio DPF filtravimo būdas: chemija tiesiai į filtrą
  • Ketvirtas užsikimšusio DPF šalinimo būdas: skalbimo mašina
  • Penktasis būdas: DPF išprogramavimas ir šalinimas

Kam naudojamas DPF filtras ir kaip jis veikia dyzeliniame automobilyje?

DPF yra automobilio išmetimo sistemos komponentas – tarsi katalizatorius, arba, geriau sakant, kiekvieno dyzelinio variklio išmetamų suodžių talpykla. Metalinė talpykla, pro kurią teka išmetamosios dujos, pripildyta keraminės akytos medžiagos, ant kurios nusėda suodžiai. Todėl variklio išmetamosios dujos yra daugiau ar mažiau tamsios spalvos, tačiau, kai jos išeina iš išmetimo vamzdžio, jų nesimato – didžiąją dalį suodžių sulaiko kietųjų dalelių filtras.

Tačiau keraminė kasetės dėžutė ilgainiui užsipildo. Šis laikas priklauso nuo važiavimo sąlygų ir stiliaus, taip pat nuo variklio būklės. Kartais DPF (dyzelino kietųjų dalelių filtras) būna pilnas jau po 300 km važiavimo, o kartais užsipildo per kelis kartus ilgesnį atstumą.

Filtro veikimo principas pagrįstas tuo, kad kaitinant suodžius iki 550-600 laipsnių Celsijaus temperatūros, jie oksiduojasi. Aukštoje temperatūroje jis virsta anglies dioksidu ir vandeniu. Tokiu aplinkai saugiu pavidalu jis išleidžiamas iš išmetimo sistemos, o filtras yra pasirengęs priimti daugiau suodžių dalelių.

Automobilio apsauga nuo vagysčių ir stichijų – pasitikrinkite Kasko pasiūlymus internetu.

Kad DPF filtras veiktų, reikia važiuoti greitai

Vienintelė problema – pasiekti tokią išmetamųjų dujų temperatūrą, kad suodžiai oksiduotųsi. Tai sudėtinga, ypač esant mažai variklio apkrovai. Buvo sugalvota, kad kai už filtro esantis zondas nustato, jog filtras pradeda būti kliūtimi tekančioms dujoms, metalinės skardinės temperatūra bus dirbtinai padidinta. Daugumoje automobilių, kai filtras regeneruojamas, valdiklis tiekia daugiau degalų, todėl padidėja išmetamųjų dujų temperatūra. Tai daroma tik tada, kai būtina, nes šis procesas taip pat turi šalutinių poveikių.

Šalutiniai poveikiai yra šie: pirma, padidėja degalų sąnaudos ir, antra, dalis „perteklinių“ degalų patenka į alyvą – jie teka cilindrų sienelėmis į alyvos karterį. Efektyviai deginti suodžius galima tik judant – kuo didesnė variklio apkrova, tuo geriau. Automobilio žinynuose rekomenduojama suodžių išdegimo metu (t. y. filtro regeneracijos metu) važiuoti ne mažesniu kaip 60 km/h greičiu. Šis procesas gali užtrukti kelias minutes, kartais šiek tiek ilgiau. Žinoma, tai ne visada įmanoma.

Skaitykite  Patarimai parduodant „lavoną“: kaip apsisaugoti nuo pirkėjo pretenzijų?

DPF suodžių deginimas – kodėl jis ne visada veikia?

Net kai automobilis visiškai tvarkingas, automatinis regeneravimas kartais nepavyksta. Jis sugenda, jei variklis nėra pakankamai apkrautas ir todėl išmetamosios dujos nėra pakankamai karštos. Paprasčiau tariant, kai automobilis važiuoja per lėtai ir per dažnai sustoja, t. y. važiuojant mieste. Problema ta, kad… net kai kurių naujausių dyzelinių variklių galia šiuo požiūriu yra labai maža. Vairuotojas iš anksto nežino, kad filtras bus regeneruojamas, ir dažnai net nėra informuojamas, kad filtras bus regeneruojamas. Taigi jis nežino, kad galėtų padėti automobiliui, pvz., važiuoti namo ilgesniu keliu be sustojimų, o ne per miestą. Priklausomai nuo automobilio modelio, po pirmojo ar kelių nesėkmingų bandymų regeneruoti DPF filtrą, rodoma klaida ir pranešimas: kreipkitės į techninės priežiūros centrą.

Užsikimšęs DPF filtras, automobilis į autoservisą, o meistras niekuo negali padėti

Mano dyzelinis automobilis atsidūrė gerose rankose. Mechanikai prijungė kompiuterį ir veiksmingai nustatė problemą. Paprasčiausia būtų užsikimšusį filtrą pakeisti nauju, tačiau tai yra brangi paslauga. Keitimas yra kraštutinė priemonė, ypač kai automobiliui taikoma garantija. Tokiu atveju filtrą reikia sudeginti darbiniu režimu. Automobilis pastatomas ant stovo, o išmetimo vamzdis prijungiamas prie ištraukiklio, pradedama filtro regeneravimo procedūra, variklis kurį laiką dirba gana didelėmis apsukomis. Atlikus procedūrą galima patikrinti, kaip vyksta procesas – išmetimo slėgio jutikliai parodo, kiek pilnas filtras. Deja, autoservise suodžių šalinimo efektyvumas yra vidutinis, nes tokiomis sąlygomis neįmanoma sukurti didelės apkrovos. Meistras: lemputė nebedega, pasivažinėkime, pamatysime.

Pirmasis būdas: ilgesnė kelionė duodant didesnes apkrovas

Ar galėtų padėti ilgesnė kelionė kelyje duodant varikliui didesnes apkrovas, kad natūraliai išdegtų filtras ir užgestų lemputė? Taip, tai yra pirmas būdas, kurį reikėtų pabandyti.

aukstas variklio sukiu daznis
Aukštas variklio sūkių dažnis. Asociatyvi nuotr.

Antrasis būdas išvalyti užsikimšusį DPF filtrą: šiek tiek chemijos į baką

Parduodama nemažai cheminių medžiagų, padedančių išvalyti užsikimšusį kietųjų dalelių filtrą. Lengviausia naudoti degalų priedus. Ar tai veiksminga? Žinoma, kad taip. Dėl šių preparatų išmetamosiose dujose susidaro junginiai, kurie sumažina temperatūrą, reikalingą suodžiams oksiduoti. Kai kuriuose dyzeliniuose varikliuose, apie kuriuos jų savininkai nesužino iki pirmosios techninės priežiūros sąskaitos, yra automatinis tokių medžiagų dozatorius – jų įpilama į baką kiekvieną kartą, kai pripildoma degalų. Tik tada, kai po kelių dešimčių tūkstančių nuvažiuotų kilometrų baigsis skystis, savininkai sužino, kad už jo pripildymą reikia mokėti. Pastaba: tai nėra AdBlue, tai dar viena dyzeliniams varikliams skirta medžiaga!

Tokių priedų taip pat galima nusipirkti mažuose buteliukuose ir įpilti į baką patiems (ir savo pačių rizika). Problema ta, kad jie gali turėti šalutinį poveikį katalizatoriui. Atsargumo sumetimais automobilių gamintojai neleidžia jų naudoti arba leidžia juos naudoti su sąlyga, kad jie atitinka pasirinktus standartus, todėl praktiškai neįmanoma savarankiškai rasti su automobiliu suderinamos cheminės medžiagos. Kita vertus, šių priedų gamintojai nemato jokių kliūčių. Jei jau privalome, tai pirkime tik žinomiausių, geros reputacijos prekių ženklų produktus.

Skaitykite  Kaip parduoti automobilį į užsienį per Mobile.de? Lietuvos vairuotojų patirtis

Bet kokiu atveju, buteliukas skysčio ir 500 km, nuvažiuotų greitkeliu su giliai nuspaustu akceleratoriaus pedalu, gražiai užgesino geltoną mano dyzelinio variklio lemputę. Kadangi manęs laukė tolimesnis kelias, ryžausi tam: įsipyliau degalų ir įpyliau dar vieną dozę priedo. Nuvažiuota dar 500 km ir… vėl įjungtas variklio patikros signalas. Tačiau šį kartą tai „AdBlue“ dozavimo sistemos gedimas.

dpf valymas
Šaltinis: Czokbrand.

Ką gali sugadinti degalų priedai?

Ar cheminis priedas, skirtas DPF filtrui valyti, gali sugadinti ką nors katalizinėje sistemoje? Neįmanoma pasakyti – katalizinės sistemos dyzeliniuose varikliuose, atitinkančiuose dabartinę „Euro 6“ standarto versiją, priklauso nuo sudėtingų cheminių reakcijų, jutiklių ir kt. Mano atveju papildžiau „Adblue“, vėl pripildžiau degalų, nuvažiavau dar 300 km ir… įspėjamosios lemputės užgeso. Nuo to laiko automobilis nuvažiavo dar 1 000 km ir viskas veikia, kaip reikia.

Trečiasis užsikimšusio DPF filtravimo būdas: chemija tiesiai į filtrą

Parduodami patikimų gamintojų DPF valikliai, kurie tiekiami tiesiai į filtrą, jį iš dalies išėmus arba, pavyzdžiui, per jutiklio angą filtro priekyje. Ši procedūra tikriausiai yra veiksminga, tačiau reikalauja apsilankymo servise. Mažai tikėtina, kad jis bus naudojamas garantiniams automobiliams – tai nėra gamintojo patvirtintos procedūros. Taip pat saugokitės SCR sistemų (t. y. tų, kurios atsakingos už azoto oksidų šalinimą), esančių išmetimo sistemos gale.

dpf valymas chemija tiesiai i filtra
Šaltinis: Alltransautos.

Ketvirtas užsikimšusio DPF šalinimo būdas: skalbimo mašina

Taip pat rengiami seminarai, kuriuose aptariami rimtesni DPF regeneravimo klausimai. Užsikimšę (taip pat ir panaudoti) filtrai dedami į specialią skalbimo mašiną. Filtras maudomas ir pakartotinai skalaujamas chemine medžiaga, kuri ne tik ištirpina suodžius, bet ir išplauna pelenus, kurių nepavyksta pašalinti per automatinį filtro regeneravimo procesą, ir palaipsniui mažina filtro našumą (būtent taip vyksta natūralus DPF susidėvėjimas). Ši procedūra iš esmės atkuria senojo filtro efektyvumą. Kiek laiko tokiu būdu regeneruotas filtras tarnaus po sumontavimo automobilyje, priklauso nuo variklio būklės. Jei variklis išmeta pernelyg daug suodžių, nei restauruotas, nei visiškai naujas DPF filtras neveiks be problemų. Bet kuriuo atveju DPF filtrą „išplauti“ yra pigiau nei jį pakeisti.

Penktasis būdas: DPF išprogramavimas ir šalinimas

Kai kurie autoservisai siūlo DPF šalinimo paslaugas. Metalinė talpykla išpjaunama, keraminė kasetė išimama, suvirinama ir įdedama atgal į išmetimo angą. Iš išorės nematyti jokių kišimosi požymių. Tada automobilio programinė įranga ištaisoma taip, kad gedimas nebūtų matomas, ir… viskas. Nuo tada niekas neužsikemša, nes tai techniškai neįmanoma. Tik nuo tada, kai filtras buvo pašalintas, automobilis kiekvieną kartą giliau paspaudus akceleratoriaus pedalą išmeta juodą dūmą. Tai, kad nėra DPF filtro, aiškiai matyti iš išmetamųjų dujų spalvos. Paradoksalu, bet DPF filtro nebuvimas nereiškia, kad automobilis nepraeis techninės apžiūros.

dpf isprogramavimas ir salinimas
Šaltinis: Intercars.

Užsikimšusiam DPF filtrui tikrai verta suteikti galimybę – yra veiksmingų ir nebrangių metodų. Taip pat verta žinoti, kad DPF filtras gali būti susijęs su variklio gedimu, kai variklis pernelyg daug dūmina. Dūmina, tik jūs to nematote, nes… tam ir buvo sukurtas DPF filtras. Pašalinus pirminį gedimą, gali išnykti ir filtro problemos.

Žymos: dpf filtrasdpf filtro valymasdpf išprogramavimasdpf šalinimasužsikimšęs dpf filtras
Dalintis82DalintisSiųstiDalintis14
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje BMW X5 išsiardė važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

0

BMW M5 startas sankryžoje nors galėjo tik sukti

BMW M5 startas sankryžoje tiesiai – nors galėjo tik sukti

0

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

0

Vos nenušlavė nuo kelio vilkiko manevras Suvalkuose šokiravo

Vos nenušlavė nuo kelio – vilkiko manevras Suvalkuose šokiravo

0

Taip pat skaitykite

5 000 eurų bauda už benzininį automobilį – Europos vairuotojams liko mažai laiko

Ar galite netekti vairuotojo pažymėjimo už važiavimą dviračiu išgėrus?

3 Toyota modeliai, kurie nuvylė vairuotojus dėl patikimumo

Ši „Google Maps“ funkcija gali apsaugoti nuo greičio viršijimo baudų

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Ekspertai įvardijo: 5 krosoveriai, kuriems korozija negresia net po 10 metų

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai

Straipsniai

  • Eismas
  • Naujienos

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kelių eismo taisyklės
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)
  • Kuro skaičiuoklė

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz