Pavasario pradžioje rytai Lietuvoje dažnai primena loteriją. Vieną dieną mus pasitinka saulė ir pavasariškas oras, o kitą – šerkšnas ant langų ir drebantys pečiai. Tokios permainingos oro sąlygos skatina vairuotojus grįžti prie žieminių įpročių – vienas iš jų yra variklio šildymas stovint. Tačiau ar šis įprotis iš tiesų reikalingas?
Palikus įjungtą variklį gresia bauda
Lenkijoje už stovintį, įjungtą variklį ilgiau nei minutę vairuotojui gali būti skirta bauda. Policininkas, priklausomai nuo aplinkybių, ją gali padidinti. Nors Lietuvoje tokia praktika dar nėra taip griežtai baudžiama, panašūs draudimai galioja, ypač miesto teritorijose. Vis dėlto, svarbiausia – ne finansinė rizika, o žala pačiam automobiliui.
Turintiems garažą – mažiau rūpesčių
Tie, kurie automobilį laiko garaže, paprastai neturi didelių problemų. Šiltesnėje aplinkoje laikomas automobilis ryte užsiveda lengviau. Tačiau dauguma vairuotojų, palikę automobilį lauke, ryte dažnai įjungia variklį ir palieka jį veikti, kad šildytų saloną bei atitirpintų langus. Atrodo patogu, bet ar iš tiesų tai naudinga?
Ekspertas: „Tai mitas, kuris kenkia automobiliui“
Varikliai yra sukurti veikti kintamais ir aukštesniais sūkiais. Palikti automobilį veikti stovint, ypač esant žemai temperatūrai, nėra naudinga – atvirkščiai, tai lėtina variklio įšilimą.
Ekspertas rekomenduoja po užvedimo luktelėti vos 15–30 sekundžių, kad tepalas galėtų pasiskirstyti variklio sistemoje, ir tuomet lėtai pradėti važiuoti. Važiuojant variklis sušyla greičiau ir tolygiau, nei stovint.
Kodėl tai kenkia varikliui?
Stovėdamas ir veikdamas mažomis apsukomis, variklis negali greitai pasiekti darbinės temperatūros. Šaltas tepalas, prastesnė degimo kokybė, didesnės kuro sąnaudos, anglies nuosėdos – visa tai ilgainiui neigiamai veikia variklio komponentus ir gali lemti brangius remontus.
Apibendrinant – šaltas variklis turėtų būti vedamas į kelią, o ne paliekamas veikti vietoje.
Kaip jūs elgiatės šaltą rytą? Ar šildote automobilį vietoje, ar iš karto važiuojate? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose.