• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Žalingi alyvos keitimo mitai: Kada reikėtų keisti ir kokius pavojus slepia pavėluota priežiūra?

pagal Andžej Biaigo
2024.09.16, 11:00
Patarimai
A A
0
variklio alyva alyvos keitimas tepalu keitimas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Tarp vairuotojų sklando daug žalingų mitų, kuriuos anksčiau skleidė automobilių gamintojai ir mechanikai. Tai tiesus kelias į gedimus. Kiekvienam automobiliui reikia reguliariai atlikti techninę priežiūrą. Į kokius spąstus vis dar patenka vairuotojai?

Bet kuriame automobilyje su vidaus degimo varikliu būtina reguliariai keisti alyvą, kad variklis būtų optimalios būklės. Tai įprasta paslauga, kurią siūlo kiekvienas autoservisas, tačiau ar visada žinome, kada ir kokią alyvą naudoti? Apie šią temą sklando daugybė mitų, kuriuos šiandien pabandysime išsklaidyti. Kai kurie jų yra labai žalingi.

Alyvos keitimo intervalas – ką sako gamintojai ir ką sako praktika?

Gamintojų rekomendacijose dažnai nurodoma, kad alyva turėtų būti keičiama kas 30 000 km arba kas dvejus metus, tačiau mechanikai ir specialistai rekomenduoja šį intervalą sutrumpinti. Optimalus intervalas yra apie 15 000 km, o intensyviai naudojamiems varikliams – net 7-8 000 km. Ilgaamžių alyvų naudojimas, nors ir patogus, gali prisidėti prie greitesnio variklio ir turbokompresoriaus susidėvėjimo. Nepriklausomai nuo nuvažiuotų kilometrų, verta nepamiršti pakeisti alyvą bent kartą per metus, ypač jei dažnai važinėjate trumpais atstumais ir stovite lauke. Anksčiau buvo paplitęs patarimas, kad tai galima daryti rečiau. Tačiau šiandien rekomenduojama reguliariai keisti alyvą.

Norint tinkamai eksploatuoti automobilį, reikia reguliariai keisti variklio alyvą. Kaip dažnai tai reikėtų daryti? Gamintojų rekomendacijos aiškios – bent kartą per metus arba nuvažiavus nuo 10 000 iki 15 000 kilometrų. Išsamią informaciją apie rekomenduojamą intervalą konkrečiam modeliui ir variklio tipui galima rasti automobilio savininko vadove. Nepamirškite, kad keičiant alyvą keičiamas ne tik pats skystis, bet ir alyvos filtras, kuris turėtų būti keičiamas taip pat reguliariai.

Atliekant techninę priežiūrą taip pat verta pagalvoti apie kitų filtrų – dulkių ir oro filtrų, kurie yra būtini tinkamam variklio veikimui ir kelionės komfortui, – keitimą. Visiškas kapitalinis remontas įgaliotose techninės priežiūros centruose gali kainuoti nuo 80 iki 1300 eurų, tačiau tai yra investicija į ilgesnį automobilio tarnavimo laiką ir geresnes eksploatacines savybes.

Renkantis alyvą – kas svarbu?

Naujuose automobiliuose sprendimas atrodo paprastas – naudoti gamintojo rekomenduojamą alyvą. Tačiau jei tai senesni automobiliai su didele rida, nepasiduokite mitams apie pusiau sintetinių ar mineralinių alyvų naudojimą. Šiuolaikiniams varikliams reikalingos alyvos, atitinkančios tam tikrus kokybės standartus – nepriklausomai nuo amžiaus ar ridos. Išimtis – autosporte arba po tiuningo naudojami agregatai, kurių specifinėms darbo sąlygoms gali prireikti naudoti specializuotas alyvas.

Skaitykite  Kada ir kaip išdaužti automobilio stiklą avarinėje situacijoje

Sintetines alyvas galima naudoti daugumoje variklių, išimtis – 1960-ųjų metų varikliai su mažesniais vožtuvais arba labai susidėvėję varikliai, kuriems jau reikalingas kapitalinis remontas. Taigi kalbame veikiau apie išimtis. Kitais atvejais kokybiška sintetinė alyva bus geriausias pasirinkimas.

Sena alyva – kokia rizika?

Laikui bėgant, veikiama temperatūros ir susikaupusių teršalų, alyva praranda savo savybes. Ar žinote, kokios yra pavėluoto alyvos keitimo pasekmės?

Laikui bėgant mūsų variklinė alyva tampa mažiau skysta, patamsėja ir sutirštėja. Tai signalas, kad negalima delsti ją keisti. Jei nepaisysite šio aspekto, rizikuojate rimtai sugadinti variklį. Varantieji velenai, stūmokliai ir net turbokompresorius – visi šie komponentai gali nukentėti, jei alyva praras savo tepimo savybes. O pasekmės? Brangiai kainuojantis kapitalinis variklio remontas, kuris gali siekti net kelis tūkstančius zlotų.

Žymos: alyvavariklio alyvavariklis
Dalintis218DalintisSiųstiDalintis38

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.