Kartais kelyje į automobilį reikia įpilti variklio alyvos. Ar galima papildyti alyvos į šiltą variklį? Ką verta žinoti apie alyvos papildymą?
Kiekvienas automobilio savininkas turėtų užtikrinti tinkamas variklio eksploatavimo sąlygas. Tam dažniausiai reikia patikrinti variklio alyvos lygį. Nepriklausomai nuo to, kokį automobilį vairuojate (jaunesnį ar senesnį, su mažesne ar didesne rida), alyvą turėtumėte tikrinti daug dažniau nei po kiekvieno alyvos keitimo.
Geriausia įgyti įprotį, pavyzdžiui, alyvos lygį tikrinti kas savaitę arba nuvažiavus tam tikrą atstumą, pavyzdžiui, 500 km. Daugeliui vairuotojų taip pat pravartu patikrinti variklio alyvos lygį (ir prireikus ją papildyti) prieš išvykstant į ilgą kelionę (pvz., atostogas).
Variklio alyvos lygis. Kodėl jį reikia tikrinti?
Svarbu tikrinti variklio alyvos lygį, nes tepalai iš pavaros agregato natūraliai išsenka – daugiau ar mažiau. Žinoma, tai vyksta greičiau varikliuose, kuriuose yra didelis nusidėvėjimas (didelė rida). Čia alyva ne tik sudeginama, bet ir „išteka“ per daugybę nuotėkių. Tačiau alyvos nutekėjimo negalima atmesti jokiomis aplinkybėmis, net ir gana „naujuose“ varikliuose.
Tai žino net automobilių gamintojai ir nuo pat pradžių leidžia variklio agregatui sunaudoti nedidelį kiekį tepalo. Kai kurių automobilių gamintojų teigimu, tai yra maždaug 0,5 litro kas 1 000 kilometrų, nors kai kurie nurodo, kad per šį atstumą variklis gali netekti iki vieno litro alyvos. Kuo daugiau automobilis važinėja, tuo didesnė tikimybė, kad šios vertės (arba didesnės) bus.
Kaip patikrinti alyvos lygį variklyje?
Variklio alyvos lygio tikrinimas niekam neturėtų kelti problemų. Daugumoje Lietuvos keliais važinėjančių automobilių tai galima atlikti naudojant specialų matuoklį, kuris pasiekia visą alyvos karterį. Jame yra įspaustas (arba kitaip pažymėtas) skyrius, nurodantis alyvos kiekį variklyje.
Mažiausią lygį rodo matuoklio apačioje esantis indikatorius (pažymėtas MIN), o didžiausią lygį – taškas, pažymėtas MAX. Kiek alyvos turi būti variklyje, priklauso nuo automobilio gamintojo. Paprastai jie rekomenduoja, kad tepalo lygis būtų tarp „minimalaus“ ir „maksimalaus“. Naujesniuose automobiliuose variklio alyvos lygį taip pat galite matyti multimedijos ekrane arba prietaisų skydelyje.
Jei norite išmatuoti variklio alyvos lygį, nepamirškite pastatyti automobilio ant lygaus paviršiaus. Pirmiausia nuimkite ir išvalykite alyvos matuoklį, tada vėl jį įdėkite į vietą ir ištraukite. Geriausia tai daryti, kai variklis yra šaltas, nes tada galėsite būti tikri, kad visa alyva nutekėjo į karterį ir rodmenys atspindės tikrąjį alyvos kiekį variklyje.
Variklio alyvos papildymas. Kada papildyti variklio alyvą?
Variklio alyvos reikia papildyti, kai matuoklio (matuoklės) rodmenys rodo mažesnį nei rekomenduojama tepalo lygį. Todėl alyvos reikia papildyti, kai jos lygis yra žemesnis nei minimalus, ir, žinoma, kai jos visai nematyti ant matuoklio. Tačiau nekenkia įpilti šiek tiek alyvos, kai rodmuo yra tarp minimalaus lygio ir diapazono vidurio.
Kitos priežastys, dėl kurių reikėtų papildyti alyvą, turėtų būti pastebimas tepalo nutekėjimas iš pavaros bloko arba triukšmingesnis variklio veikimas kartu su, pavyzdžiui, trikdančiais stuksenimo garsais, kurie gali rodyti žemą alyvos lygį. Alyvos būtina papildyti, kai prietaisų skydelyje užsidega raudona alyvos slėgio lemputė (tokiu atveju būtina nedelsiant išjungti variklį).
Kada papildyti variklio alyvos – šaltam ar šiltam varikliui?
Daugeliui vairuotojų vis dar lieka paslaptis, ar alyvos galima pildyti į šaltą, ar į šiltą variklį. Teoriškai alyvą reikia pildyti į šaltą variklį, tačiau tam tikrais atvejais leidžiama ją pildyti ir į šiltą variklį. Taigi, kada geriausia papildyti alyvos baką ir į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Alyvos papildymas ant šalto. Ar galima papildyti alyvos, kai variklis šaltas?
Alyvos rekomenduojama papildyti net tada, kai variklis yra šaltas, nes ilgai neužvestame variklyje galima tiksliau nustatyti esamą alyvos lygį, todėl lengviau nustatyti, kiek tepalo reikia įpilti. Be to, tai yra daug saugiau nei papildyti alyvą įšilusiame variklyje. Vairuotojui nereikia saugotis įkaitusių variklio dalių ir jam negresia pavojus nudegti nuo karštos alyvos. Kitas dalykas – daug lengviau atsukti alyvos bako dangtelį.
Pripildydami alyvos į nešildomą variklį, nepamirškite, kad šalta alyva teka lėčiau nei šilta, todėl jai reikia „duoti daugiau laiko“, kol ji pasiekia alyvos karterį. Todėl, įpylus nedidelį kiekį tepalo, prieš tikrinant lygį ant matuoklio, reikėtų šiek tiek palaukti (to nedarykite iš karto po alyvos įpylimo, bet palaukite maždaug minutę).
Įšilusio variklio alyvos papildymas. Ar galima pilti alyvą į šiltą variklį?
Tačiau kai kuriais atvejais vairuotojas gali būti priverstas papildyti alyvos lygį įšilus varikliui. Taip gali nutikti, pavyzdžiui, kelionės metu, kai laukimas, kol variklis visiškai atvės, gerokai pailgintų kelionės tikslą.
Tačiau nėra jokių kontraindikacijų papildyti alyvos kiekį įšilusiame variklyje, nors tokioje situacijoje alyvos papildymas reikalauja didesnio budrumo ir būtinybės laikytis keleto rekomendacijų. Kaip papildyti alyvos atsargas įšilusiame variklyje?
Visų pirma draudžiama pilti alyvą į dar karštą variklį. Dėl šiluminio smūgio, kurį sukelia sąlytis su šalta alyva, gali net įtrūkti cilindrų galvutė, todėl patartina atidaryti variklio dangtį ir kelias minutes palaukti, kol variklis atvės. Manevruodami su įšilusiu varikliu būkite atsargūs, ypač atsukdami alyvos bako dangtelį.
Atminkite, kad esant aukštai temperatūrai variklio alyva tampa skystesnė ir greičiau nuteka į alyvos karterį, todėl geriausia ją pilti mažomis porcijomis, dažnai tikrinant alyvos lygį ant matuoklio. Venkite pilti didesnius tepalo kiekius vienu metu (pvz., visą litrinį indą iš karto), kad neviršytumėte didžiausio leistino alyvos lygio.