Iš pirmo žvilgsnio visos padangos atrodo beveik vienodos, tačiau skirtingų padangų modelių eksploatacinės savybės labai skiriasi. Tai susiję ne tik su elgsena drėgnoje ar sausoje aplinkoje, bet ir su ilgaamžiškumu. Dažnai pasitaiko, kad teoriškai pigesnės padangos visiškai nepasiteisina, nes jos nuvažiuoja tik nedidelę dalį, pavyzdžiui, aukščiausios klasės padangų ridos. Tai nereiškia, kad aukščiausios klasės padangos automatiškai yra ilgaamžiškesnės už biudžetines padangas. Pateikiame mūsų bandymų rezultatus.
- Net ir firminių padangų ilgaamžiškumo skirtumai yra didžiuliai.
- Tai ne tik kelių procentų klausimas – kraštutiniais atvejais ilgaamžiškumo skirtumai siekia kelis šimtus procentų.
- Brangios firminės padangos ne visada būna patvariausios.
- Tačiau dažnai pasitaiko, kad pigios padangos, tačiau prasto patvarumo, tampa visiškai nenaudingu pirkiniu.
Kiek kilometrų turėtų nuvažiuoti padanga? Į šį klausimą negalima atsakyti vienareikšmiškai, nes yra per daug veiksnių. Padangos tarnavimo laikas priklauso ne tik nuo jos kokybės, bet ir nuo jos naudojimo būdo, važiavimo sąlygų, automobilio, kuriame ji sumontuota, nuo to, ar ji sumontuota ant varančiosios ašies – ekstremaliais atvejais, priklausomai nuo važiavimo sąlygų, tą patį padangų komplektą gali tekti keisti po kelių kilometrų ar dešimčių tūkstančių kilometrų.
Tačiau galima palyginti skirtingų padangų modelių ilgaamžiškumą, jei visos padangos bandomos vienodomis, atkuriamomis sąlygomis. Tai galima padaryti įvairiais būdais – paprasčiausias yra stendinis bandymas, kai ant varančiojo rato sumontuota padanga spaudžiama prie besisukančio ritinėlio, kurio paviršius imituoja kelią.
Šis bandymas gana gerai parodo, kokius įtempius patiria padanga važiuojant tolygiai tiesia linija, tačiau juo negalima imituoti, kaip padangos modelis reaguoja į stabdymą, vingiuotus kelius ar kintančias apkrovas.
Padangų patvarumo bandymai: kaip skaityti rezultatus?
Kur kas tikroviškesnių rezultatų galima gauti stebint automobilio ratų padangų nusidėvėjimą. Tačiau šiuo atveju, jei norime gauti patikimus lyginamuosius duomenis, būtina tai daryti taip, kad vienodi automobiliai su skirtingų modelių padangomis važiuotų tuo pačiu maršrutu, tomis pačiomis sąlygomis, pageidautina vienu metu kolonoje, keičiantis vairuotojams, kad būtų pašalinta vairavimo technikos įtaka padangų nusidėvėjimo greičiui.
Tokie tyrimai yra sudėtingi, reikalauja daug laiko ir išlaidų, ypač dėl to, kad atstumas, kurį reikia įveikti, negali būti per mažas. Tai net tūkstančiai kilometrų! Kiekvieną nurodytą kilometražą matuojamas protektoriaus gylis ir pagal jį apskaičiuojama didžiausia rida iki mažiausio protektoriaus gylio (1,6 mm arba iki TWI žymeklio).
Taip dažnai tikriname padangų tarnavimo laiką atlikdami kasmetinius didžiuosius vasarinių ir žieminių padangų bandymus. Jau kelerius metus jų santraukose pateikiame duomenis apie numatomą atskirų padangų modelių tarnavimo laiką. Tačiau visada svarbu nepamiršti, kad šioje srityje svarbus ne tiek rezultatas, t. y. konkrečioms eksploatavimo sąlygoms ir konkretaus dydžio konkretaus automobilio modelio padangoms taikomas įvertis, kiek įvairių padangų modelių skirtumai.
Informacijos apie numatomą padangų tarnavimo laiką taip pat suteikia, pavyzdžiui, Vokietijos automobilių klubo ADAC atliekami padangų bandymai – nereikėtų nerimauti, kad, pavyzdžiui, „Auto World“ ir ADAC bandymų rezultatai labai skiriasi, nes jie atliekami pagal šiek tiek skirtingas metodikas. Svarbu tai, kuri padanga yra geresnė, o kuri – blogesnė konkrečiame palyginime – neįmanoma lyginti skirtingų organizacijų atliktų bandymų rezultatų.
Kurios padangos 2024 m. vasarinių padangų bandyme pasirodė patvariausios?
Šių metų vasarinių padangų bandyme skirtingų padangų modelių patvarumo skirtumai buvo milžiniški! Patvariausios bandyme dalyvavusios padangos gali nuvažiuoti beveik tris kartus didesnį atstumą nei prasčiausios padangos. Įdomu tai, kad šį kartą reitingo apačioje atsidūrė ne pigiausios ar neįprasčiausios markės padangos. Patvariausia yra aukščiausios klasės „Goodyear“ prekės ženklo padanga (apskaičiuota rida – 45 250 km), tačiau nuo jos nedaug atsilieka vidutinės klasės „Fulda“ prekės ženklo padanga (40 300 km).
Mažiau žinomų prekės ženklų, tokių kaip „Maxxis“, „GT Radial“ ir „Giti“, padangos atsidūrė viduryje, o jų numatomas tarnavimo laikas – apie 30 000 km. Šių metų testo nusivylimas buvo „Vredestein“ padangos ilgaamžiškumo srityje. Tačiau, įvertinus jų rezultatus kitose testo kategorijose, galima daryti išvadą, kad tai buvo arba konstruktorių „nelaimingas atsitikimas darbe“, arba…. sąmoningas kitų prioritetų nustatymas, nes „Ultrac“ puikiai pasirodė net ir ant šlapios dangos. Kažkas už kažką! Jei nevažiuojate daug, bet ieškote padangos, kuri puikiai veiktų sudėtingomis sąlygomis, „Vredestein“ padangos, kurios nėra ilgaamžės, nėra pigios ir todėl brangios, vis dėlto gali būti protingas pasirinkimas.
Tačiau verta paminėti, kad „Auto World“ padangų bandymuose atliekami tik tų padangų, kurios įveikė kvalifikacinį etapą ir pateko į finalinį etapą, patvarumo bandymai. Iš patirties žinome, kad daugelio žemiausios kainų kategorijos padangų ilgaamžiškumas gali būti siaubingas. Dažnai tai priklauso ne tik nuo to, kaip greitai dėvisi protektorius, bet ir nuo padangos atraminės konstrukcijos patvarumo ar gumos mišinio atsparumo senėjimui. Kas iš to, kad protektorius aukštas, jei po metų ar dvejų padanga įtrūksta, deformuojasi ar praranda pusiausvyrą?
MARKĖ IR MODELIS | NUMATOMAS TARNAVIMO LAIKAS KILOMETRAIS |
---|---|
Goodyear EfficientGrip Perform. 2 91 V | 45250 |
Fulda EcoControl HP2 91 V | 40300 |
Michelin Primacy 4+ 91 V | 38950 |
Bridgestone Turanza 6 94 V | 34400 |
Continental Premium- Contact 7 91 V | 30750 |
Firestone Roadhawk 91 V | 29850 |
GT Radial FE 2 91 V | 29450 |
Maxxis Premitra 5 HP5 91 V | 29450 |
Giti GitiSynergy H2 91 V | 29400 |
Uniroyal RainSport 5 91 V | 27650 |
Dunlop Sport BluResponse 91 V | 27600 |
Kumho Ecsta HS52 91 V | 27150 |
Hankook Ventus Prime 4 91 V | 26250 |
Falken Ziex ZE310 Ecorun 91 V | 25800 |
BF Goodrich Advantage 91 V | 25750 |
Kleber HP4 91 V | 25350 |
Pirelli Cinturato P7 (P7C2) 91 V | 24900 |
Toyo Proxes Comfort 94 V | 24450 |
Nexen N’Fera Primus 91 V | 19450 |
Vredestein Ultrac 91 V | 15 400 |
Tačiau prastas „Vredestein“ rezultatas tikrai nebuvo matavimo klaida – tas pats padangų modelis, nors ir kito dydžio, ADAC atliktame patvarumo teste buvo labai prastai įvertintas.
MARKĖ IR MODELIS | NUMATOMAS TVARUMAS |
---|---|
Vredestein Ultrac | 27.200 km |
Goodride Solmax 1 | 35.600 km |
Linglong Sport Master | 37.400 km |
Sailun Atrezzo ZSR2 | 38.000 km |
Fulda SportControl 2 | 40.400 km |
Nexen N´Fera Primus | 40.800 km |
Debica Presto UHP 2 | 42.700 km |
Dunlop Sport Maxx RT2 | 43.700 km |
Falken Ziex ZE 310 EcoRun | 46.300 km |
Bridgestone Turanza 6 | 47.900 km |
Hankook Ventus Prime4 | 49.900 km |
Semperit Speed-Life 3 | 55.200 km |
Continental PremiumContact… | 60.300 km |
Michelin Primacy 4+ | 60.300 km |
Goodyear EfficientGrip… | 68.800 km |
Kumho Ecsta HS52 | 69.300 km |
Patvariausias nereiškia geriausias
Renkantis padangas, padangų ilgaamžiškumo kriterijus niekada neturėtų būti lemiamas. Pavyzdžiui, labai gerų rezultatų ilgaamžiškumo bandymuose gali pasiekti padangos, pagamintos iš kietų mišinių, kurie neužtikrina gero sukibimo su šlapia danga. Protektoriaus nusidėvėjimo greitis taip pat ne visada yra svarbiausias veiksnys – kai kurie modeliai, mažėjant protektoriaus gyliui, praranda savo savybes daug greičiau nei kiti, kurie, pavyzdžiui, dėl specialios protektoriaus konstrukcijos arba naudojamų medžiagų, užtikrina gerą sukibimą net ir gerokai nusidėvėjus.
Verta rinktis padangas, kurios užtikrina geriausią įmanomą kompromisą tarp eksploatacinių savybių ir ilgaamžiškumo, nepamirštant kainos. Jei rinkdamiesi padangas atsižvelgsime ne tik į kainą, bet ir į patvarumą, dažnai pastebėsime, kad brangios padangos yra daug geresnė investicija nei biudžetinės gumos.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.