Stiklinis kelias? Dėl iš pažiūros nekaltos klaidos galite atsidurti griovyje, sudaužyti automobilį, sužeisti save ar kitą žmogų. Taip pat galite įvažiuoti į kieno nors bamperį arba kad kas nors įvažiuotų į jūsų bamperį, nors tam, kad taip neatsitiktų, reikia nedaug. O štai kokių klaidų reikia saugotis.
Nestabdykite posūkyje
Stabdymas posūkyje yra klaida, kurią automobilis mums atleidžia tik tada, kai yra didelis sukibimo rezervas: ant sausos dangos arba bent jau jei ant jos nėra ledo sluoksnio. Esant sudėtingoms kelio sąlygoms, prieš posūkį turėtume stabdyti dar važiuodami tiesiai. Viena iš priežasčių yra ta, kad dėl stabdymo metu prarasto sukibimo neįmanoma pakeisti važiavimo krypties – užblokuotas ratas nesisuka, todėl automobilis prieš mūsų ketinimus važiuoja tiesiai – dažnai nuvažiuoja nuo kelio.
Atidžiai sulėtinkite greitį posūkyje
Tai iš pažiūros nereikšminga klaida, tačiau ji dažnai baigiasi nelaimingu atsitikimu. Važiuojant greitai ir esant ribiniam sukibimui, akceleratoriaus pedalo paspaudimas posūkyje gali lemti staigų kontrolės praradimą, kurio neįmanoma atgauti. Deja, daugumos automobilių priekiniai varomieji ratai yra ypač jautrūs šiai klaidai. Staiga atleidus koją nuo akceleratoriaus pedalo per greitai įveiktame posūkyje (tai natūrali smegenų reakcija į signalą „aš bijau“), priekiniai ratai tampa perkrauti, o galiniai – per mažai apkrauti. Priekiniai ratai tampa automobilio ašimi, o galinė automobilio dalis posūkyje juda į išorę. Šiuo metu vidutinis vairuotojas neturi nei laiko, nei įgūdžių kaip nors reikšmingai sureaguoti, slydimas baigiasi nuo vairuotojo nepriklausančiu būdu: išvažiuoja į priešingą eismo juostą, atsitrenkia į atitvarus arba atsiduria griovyje.
Išvada: ypač ant slidžios dangos, prieš posūkį sulėtiname greitį, o jei tenka tai daryti posūkyje (t. y. per vėlai), tai kuo sklandžiau.
Laikykitės atstumo
Nevažiuokite arti kito automobilio bamperio. Pirma, važiuodamas vos 50 km/val. greičiu automobilis per sekundę nuvažiuoja beveik 14 metrų, o vidutinis vairuotojo reakcijos laikas yra būtent toks. Antra, nežinote, kokios geros priešais važiuojančio automobilio padangos ir stabdžių sistema. Jei priešais jus važiuojantis vairuotojas išsigąs ir pradės staigiai stabdyti, važiuojant „ant bamperio“, jums nepavyks išvengti susidūrimo. Formaliai žiūrint, tai bus jūsų kaltė ir jums teks visos incidento pasekmės.
Venkite staigaus stabdymo – būkite atidūs kitiems.
Mažiau formalumų – tikrai nenorite, kad kas nors įvažiuotų į jūsų bamperį, net jei tai įvyko dėl jo kaltės. Todėl venkite staigiai stabdyti, jei to nereikia, ir visada įsitikinkite, kad kas nors nevažiuoja iš paskos. Kokia nauda iš efektyvaus stabdymo, jei kas nors įvažiuoja į jūsų automobilį? Žinoma, neperdedant – jei, pavyzdžiui, kelyje pamatote pėsčiąjį (ar kitą kliūtį), turite padaryti viską, kad į jį neatsitrenktumėte – stabdyti taip, kad laiku sustotumėte. Taip pat skaitykite: „Kas yra stabdymo kelias ir kodėl tai svarbu žinoti?“.
Venkite staigių vairo judesių
Ar žinojote, kad sukibimą su kelio danga galite prarasti ne tik per staigiai stabdydami, bet ir per staigiai sukdami ratus? Tai svarbu, nes praslydęs priekinis ratas nekeičia automobilio važiavimo krypties – pradeda valdyti inercija, o to nenorime. Važiuojant slidžia danga labai svarbu, kad bet kokie manevrai būtų sklandūs – taip išvengsite sukibimo praradimo.
Nepervertinkite pagalbinių vairuotojo sistemų
Galbūt jūsų automobilyje įrengta ne tik ABS, bet ir ESP, kuri daro stebuklus – net nežinote, kiek kartų ji išgelbėjo jus pavojingoje situacijoje. Tačiau ESP nekeičia fizikos dėsnių – kai iš tiesų per greitai įvažiuojate į posūkį, prarandate automobilio kontrolę, tuomet visos sistemos yra bejėgės.
Pritaikykite greitį prie sąlygų. Stabdykite ir mažinkite greitį prieš posūkį. Laikykitės saugaus atstumo ir galvokite apie kitus – būkite protingesni. Naudokite konservatyvų vairavimo stilių slidžiuose keliuose ir būsite saugūs.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.