AdBlue skystis - kas tai yra? Į ką turėčiau atkreipti dėmesį prieš jį pildydamas? - Reidas Official
Informaciniai straipsniai

AdBlue skystis – kas tai yra? Į ką turėčiau atkreipti dėmesį prieš jį pildydamas?

Šiuolaikiniuose dyzeliniuose varikliuose įrengtos SCR sistemos, kurioms reikia skysto priedo, vadinamo AdBlue skystis. Jei jo nėra, užblokuojama galimybė užvesti transporto priemonę.

Adblue skystis – kas tai yra?

AdBlue – tai įprastas pavadinimas, kuriuo apibūdinamas standartizuotas 32,5 % vandeninis karbamido tirpalas. Pavadinimas priklauso Vokietijos VDA organizacijai ir jį gali naudoti tik licencijuoti gamintojai. Bendrinis šio tirpalo pavadinimas yra DEF (angl. Diesel Exhaust Fluid), laisvai verčiamas kaip dyzelinių variklių išmetamųjų dujų skystis. Kiti rinkoje randami pavadinimai: AdBlue DEF, Noxy AdBlue, AUS 32 arba ARLA 32.

Pats tirpalas, kaip paprasta cheminė medžiaga, nėra patentuotas ir jį gamina daug gamintojų. Jis gaminamas sumaišius du komponentus: granuliuotą karbamidą ir distiliuotą vandenį. Taigi, jei perkate kitokio pavadinimo sprendimą, nereikia nerimauti, kad gaunate prastesnį produktą. Jums tereikia patikrinti karbamido kiekį vandenyje. AdBlue skystis neturi jokių priedų ir nėra pritaikytas konkretaus gamintojo varikliams, jo galima įsigyti bet kurioje degalinėje ar automobilių parduotuvėje. AdBlue taip pat nėra korozinis, kenksmingas, degus ar sprogus. Jį galime saugiai laikyti namuose arba automobilyje be baimės. Pilno bako užtenka nuvažiuoti kelis tūkstančius kilometrų ar daugiau, o lengvajam automobiliui paprastai reikia 10-20 litrų.

Skaityti  Girtumo laipsniai: lengvas girtumas, vidutinis girtumas ir sunkus girtumas

Kodėl verta naudoti AdBlue skystį?

AdBlue (NH3 ir H2O) yra ne degalų priedas, o skystis, įpurškiamas į išmetimo sistemą. Ten jis susimaišo su išmetamosiomis dujomis ir patenka į SCR katalizatorių, kuriame kenksmingos NOx dalelės suskaidomos į vandenį (vandens garus), azotą ir anglies dioksidą. SCR sistema NOx kiekį gali sumažinti 80-90 %.

Automobilis su AdBlue. Ką reikia turėti omenyje?

Kai skysčio pradeda trūkti, borto kompiuteris nurodo, kad reikia jį papildyti. Nereikia panikuoti, nes „rezervo“ dažnai užtenka keliems tūkstančiams kilometrų, tačiau, kita vertus, neverta delsti papildyti atsargas. Kai sistema nustato, kad skystis baigiasi arba baigėsi, ji perjungia variklį į avarinį režimą ir, išjungus variklį, jo gali nepavykti paleisti iš naujo. Tokiais atvejais gali prireikti vilkimo paslaugos. Todėl patartina laiku papildyti AdBlue baką.

Jei paaiškėja, kad variklio valdymo kompiuteris „nepastebėjo“, kad buvo įpilta skysčio, reikėtų kreiptis į specializuotą autoservisą. Tai nebūtina atlikti iš karto, nes kai kurios sistemos, kol užfiksuoja skysčio įpylimą, turi nuvažiuoti iki kelių dešimčių kilometrų.

Skaityti  Vidutinio greičio matuokliai

Ar konkreti alyva tinka konkrečiam varikliui, galima diskutuoti, tačiau AdBlue cheminė sudėtis visada yra tokia pati ir, jei ji nėra užteršta arba jos dugne nėra karbamido kristalų, ją galima naudoti bet kurioje transporto priemonėje, kurioje jos reikia, neatsižvelgiant į ant pakuotės nurodytą gamintoją ar platintoją.

Atidarius baką ir pripildžius jį veikiant varikliui, sistema gali būti išvėdinta ir sugadintas siurblys. Niekada neįpilkite nedidelio skysčio kiekio (1-2 litrų), nes sistema to nepastebės. Skirtinguose automobiliuose tai gali būti 4, bet taip pat ir 5 litrai.

2.2/5 - 4 balsas(-ai)
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Tiesioginiai atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Back to top button