• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 7 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Ar galima vilkti elektromobilį? Štai ką reikia žinoti!

pagal Andžej Biaigo
2024.02.08, 10:56
Naujienos
A A
0
ar galima vilkti elektromobili elektromobilio vilkimas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Dėl gedimų, avarijų, elektros energijos tiekimo sutrikimų ir kitų veiksnių elektromobilis gali būti nepajėgus judėti savarankiškai. Taigi verta žinoti, ar galima vilkti elektromobilį?

Elektromobiliai Lietuvos keliuose nebėra retas reiškinys. Anksčiau ar vėliau daugeliui jų naudotojų teks susidurti su transporto priemonės imobilizacijos atvejais – kaip ir vidaus degimo varikliais varomų automobilių atveju. Elektra ir degalais varomi automobiliai turi bendrą bruožą – tai pagrindinė imobilizacijos priežastis. Tai – išsikrovęs 12 V akumuliatorius.

Modelių su stūmokliniais varikliais atveju jis, be kita ko, reikalingas starterio varikliui įjungti; elektra varomuose automobiliuose 12 V įtampos šaltinis reikalingas borto elektronikai, kuri savo ruožtu leidžia įjungti traukos akumuliatorių, kad būtų galima įkrauti 12 V įtampos akumuliatorių.

Gera žinia ta, kad visais atvejais įtampos trūkumą 12V sistemoje galima išspręsti pasiskolinus energijos iš kitos transporto priemonės, naudojant stiprintuvą arba įkraunant akumuliatorių įkrovikliu. Verta prisiminti, kad dėl techninių priežasčių vilkti „elektromobilį“, kad jį užvestumėte, kai baigėsi maitinimas, nepavyks dėl elektros ir transmisijos konstrukcijos.

Viskas tampa sudėtingiau, kai elektromobilį reikia vilkti. Kai kurios markės, pavyzdžiui, priklausančios „Volkswagen“ grupei, leidžia vilkti elektrinius automobilius išimtiniais atvejais. Kiti, pavyzdžiui, „Tesla“, „Hyundai“ ar BMW, numato tik vilkimą naudojant priekabą arba vadinamąjį „drugelį”, kai po kitos ašies ratais pakišami ritinėliai. Kitaip tariant, vežant elektromobilį ratai turi likti nejudantys.

Taip pat skaitykite: „Ar elektriniai ir hibridiniai automobiliai tinka vilkti priekabas?“

Kaip vilkti elektromobilį?

Jei gamintojas yra numatęs elektrinio automobilio vilkimo sąlygas, būtina laikytis instrukcijų. Pirmas ir svarbiausias žingsnis – įsitikinti, kad galime išjungti automobilio vairo užraktą ir perjungti važiavimo režimą iš P į N. Paprastai tai tampa įmanoma paspaudus užvedimo mygtuką, kartais – pasukus uždegimo raktelį. Neįjungus „uždegimo“, elektromobilio negalima vilkti – jau vien dėl to, kad kyla pavojus, jog įsijungs vairo kolonėlės užraktas. Įjungti uždegimą ir perjungti pavarą į N režimą taip pat būtina, kai transporto priemonė traukiama į priekabą. Jei to padaryti neįmanoma, transporto priemonė turi būti perkelta ant vilkiko prieš tai po jos ratais pakišus ritinėlius.

Skaitykite  Paprasta klaida keičiant alyvą gali sukelti didelių nuostolių
ar galima vilkti elektromobili elektromobilio vilkimas

Jei prekės ženklas leidžia vilkti, tai leidžiama daryti tik trumpus atstumus ir ribotu greičiu. Įprastos ribos yra 50 km/val. ir 50 km. Velkamo elektromobilio vairuotojas privalo stebėti kontrolines lemputes. Jei pasirodo raudonos – pavyzdžiui, įspėjančios apie pavaros perkaitimą, vairo mechanizmo gedimą ar kitos – būtina nedelsiant sustabdyti transporto priemonę saugioje vietoje. Taip pat įspėjame nenaudoti rekuperacijos funkcijos, t. y. energijos atgavimo, ir dėl to neperjungti pavaros iš N į B režimą.

Teoriškai tai įmanoma, nes transmisijos požiūriu tai bus nuolatinis nusileidimas nuo kalno ir galimybė įkrauti traukos akumuliatorių, tačiau gamintojai pabrėžia, kad to daryti nereikėtų – tikriausiai baiminantis akumuliatoriaus ar variklio perkaitimo.

Kadangi dauguma elektromobilių sveria daug, jiems vilkti turėtų būti naudojama pakankamai tvirta ir sunki transporto priemonė (pageidautina, kad ji būtų sunkesnė už velkamą automobilį). Kitas aspektas yra vilkimo trosas. Siekiant sumažinti apkrovą ir abiejų transporto priemonių sugadinimo riziką, reikėtų naudoti lankstų vilkimo lyną (to netgi reikalauja kai kurie gamintojai, pvz., „Škoda“). Naudojant neelastingą lyną, gali būti išplėšti vilkimo taškai, pvz.

Bendrosios elektromobilių vilkimo taisyklės nesiskiria nuo vidaus degimo varikliais varomų automobilių taisyklių – svarbiausia važiuoti tolygiai ir visada laikyti įtemptą trosą. Vienintelis dalykas, kurį reikia turėti omenyje, yra didelis elektromobilio svoris ir rekuperacinio stabdymo nebuvimas. Dėl to padidėja šiluminė stabdžių apkrova, ypač ilgų nusileidimų metu. Todėl stabdžius reikėtų naudoti atsargiai, o pastebėjus sumažėjusią stabdymo galią ar degėsių kvapą – verta sustoti ir patikrinti, ar sistema nepradėjo perkaisti.

Žymos: elektromobiliaivilkimas
Dalintis104DalintisSiųstiDalintis18

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

5 patikimiausi automobiliai pasaulyje pagal vairuotojus

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.