• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Kontaktai
Ketvirtadienis, 30 lapkričio, 2023
  • Prisijungti
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Naujausios
    • Baudos kvitas
    • Eismas
    • Eismo įvykiai
    • Kriminalai
    • Saugus eismas
    • Technika
    • Auto naujienos
  • Straipsniai
    • Informaciniai straipsniai
    • Patarimai
    • Apžvalgos
  • Video
    • Naujausi
    • Populiariausi
    • Įkelkite vaizdo įrašą
  • Auto patikra
    • VIN patikra
    • Informacija apie transporto priemonę internetu
  • Draudimas
    • Privalomasis automobilio draudimas
    • Kasko draudimas
    • Kaip patikrinti ar automobilis apdraustas?
  • Baudos
    • Baudos už KET pažeidimus
    • Dažniausi KET pažeidimai
    • Baudos už greitį
    • Baudos už girtumą vairuojant ar esant apsvaigus
    • Kaip sužinoti ar gavau baudą? Baudų tikrinimas
    • Kaip rasti vietą pagal XY koordinates? Paieška pagal XY koordinates
  • KET
  • Daugiau
    • Vairavimo kategorijos
    • Greičio matuokliai
      • Momentinio greičio matuokliai
      • Vidutinio greičio matuokliai
      • Trikojai greičio matuokliai
    • Testai
    • Kelio darbų ir rengiamų projektų žemėlapis
    • Kuro skaičiuoklė
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Straipsniai
  • Patarimai
  • VIN patikra
  • Draudimas
  • Baudos
  • Testai
Pagrindinis Informaciniai straipsniai

Automobilių dalys ir eksploataciniai skysčiai, kuriuos reikia keisti nepriklausomai nuo ridos

pagal Reidas Official
2022.07.24
Informaciniai straipsniai
A A
0

Eksploataciniai skysčiai. Asociatyvi nuotr.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis El. paštu
KASKO draudimas

Kiekvienas automobilio savininkas turėtų rūpintis savo automobilio techniniu aptarnavimu. Kai kurios automobilių dalys ir eksploataciniai skysčiai turėtų būti keičiami dažniau nei manote. Taip pat verta žinoti, kad kai kurios dalys susidėvi ne pagal ridą, o pagal automobilio amžių. Po kelerių metų, neatsižvelgiant į ridą ir techninę būklę, jos gali arba turi būti pakeistos.

Vairuotojai ne visada supranta, kad kai kurias dalis ir eksploatacinius skysčius metams bėgant verta ar net būtina keisti. Kai kurie žmonės vairuoja tik retkarčiais, todėl mano, kad automobilio nereikia prižiūrėti. Deja, kai kurie komponentai su amžiumi praranda savo savybes, todėl net jei automobilis beveik nenaudojamas, vis tiek reikia nepamiršti kai kurių pakeitimų.

Turinys

  • Alyvos keitimas kartą per metus arba kas dvejus metus
  • AdBlue pildymas arba keitimas – veikia tik vienerius metus, šiuolaikinių dyzelinių variklių problema
  • Stabdžių skysčio keitimas kas dvejus metus
  • Paskirstymo diržo keitimas kas penkerius metus
  • Papildomos įrangos diržo keitimas – taip pat keiskite kas penkerius metus
  • Aušinimo skysčio keitimas kas penkerius-šešerius metus
  • Padangų keitimas kas 10 metų, bet žieminės padangos – anksčiau
  • Automobilių techninė priežiūra. Ko nedarote, bet turėtumėte daryti.

Alyvos keitimas kartą per metus arba kas dvejus metus

Alyvos keitimo techninės priežiūros rekomendacijose dažnai nurodoma ne tik rida, bet ir laikotarpis, pvz: „alyva keičiama kas 30 000 km arba kartą per metus“. Kartais yra nurodomas laikotarpis – dveji metai. Praktiškai negirdėtas atvejis, kad gamintojas rekomenduotų keisti rečiau. Taip yra dėl to, kad alyvos naudingo tarnavimo laikas yra ribotas ir laikui bėgant ji praranda savo chemines savybes. Tačiau apie tai nereikėtų spręsti tik pagal datą ant pakuotės, nes tinkamai laikomas tepalas sandarioje talpykloje gali išlaikyti savo savybes penkerius (mineralinis) ar net 10 metų (sintetinis).

Kita vertus, mechanikai rekomenduoja alyvą keisti kartą per metus, neatsižvelgiant į ridą. Net jei automobilis dažniausiai stovi garaže arba juo važinėjama tik retkarčiais. Taip yra todėl, kad, ypač važiuojant nedideliais atstumais, kondensuotas vanduo dažnai susikaupia alyvoje ir, susimaišęs su alyva, daugelyje susikaupimo vietų sudaro rudą \”košę\”. Tokį aliejų verta gaivinti. Pavasaris tam tinkamas metas.

variklio alyvos keitimas scaled
Variklio alyvos keitimas. Asociatyvi nuotr.

AdBlue pildymas arba keitimas – veikia tik vienerius metus, šiuolaikinių dyzelinių variklių problema

Šiuolaikiniuose dyzeliniuose varikliuose su SCR (azoto oksidų mažinimo) sistemomis naudojamas skystis yra labai svarbus jų veikimui. Šio skysčio trūkumas gali turėti blogesnių pasekmių nei tuščias degalų bakas, kurį galima paprasčiausiai papildyti. Jei trūksta AdBlue, gali tekti apsilankyti techninės priežiūros centre, kad automobilis apskritai važiuotų. Tai gali būti ypač sudėtinga, pavyzdžiui, keliaujant dideliais atstumais greitkeliais arba retai lankomose vietovėse, kur netoliese nėra techninės priežiūros centro.

Skaitykite  Nuo vagišių trečiadienį labiausiai nukentėjo „Lexus“ automobilių savininkai

Tačiau verta žinoti, kad AdBlue (t. y. vandeninis karbamido tirpalas) yra organinis skystis, todėl jo tinkamumo naudoti terminas yra konkretus – tiksliau, vieneri metai. Svarbu tai, kad laikas skaičiuojamas ne nuo jo įpylimo į automobilį momento, o nuo pagaminimo datos. Be to, skystis turi būti laikomas uždaroje, sandarioje talpykloje ir tinkamoje temperatūroje.

Nors nenurodomas konkretus laikotarpis, per kiek laiko į automobilį įpiltas AdBlue skystis turėtų būti sunaudotas, jis tikrai yra trumpesnis nei vieneri metai. Net ir tuo atveju, kai vairuotojas per metus su dyzeliniu automobiliu nenuvažiuoja kelių tūkstančių kilometrų, nes pilno AdBlue bako užtenka maždaug tokiam atstumui.

AdBlue skystį reikia reguliariai papildyti, nes skystis sensta ir praranda savo savybes, dėl to gali sutrikti SCR sistemos veikimas, todėl gali užsidegti įspėjamosios lemputės ar net įvykti gedimas. Todėl pravartu ją atnaujinti papildant reikiamą kiekį. Jei vairuotojas daug nevažinėja, geriau vienu metu pilti ne didesnį kiekį, o daugiau ar mažiau pagal poreikį. Tačiau tam reikia stebėti automobilį ir įgyti patirties.

adblue pildymas arba keitimas
Adblue pildymas arba keitimas. Adblue skystis. Asociatyvi nuotr.

Stabdžių skysčio keitimas kas dvejus metus

Viena iš hidraulinio skysčio savybių stabdžių sistemoje, o dažnai ir sankabos valdymo sistemoje, yra natūraliai vykstantis higroskopiškumo procesas, t. y. gebėjimas kaupti vandenį. Vanduo stabdžių sistemoje mažina skysčio virimo temperatūrą, todėl ekstremaliose situacijose gali sumažėti stabdymo efektyvumas.

Todėl stabdžių skystį rekomenduojama keisti kas dvejus metus, nors tai nėra privaloma. Todėl patartina iš anksto pasikonsultuoti su mechaniku ir apsilankyti autoservise.

stabdziu skyscio keitimas
Stabdžių skysčio keitimas. Asociatyvi nuotr.

Paskirstymo diržo keitimas kas penkerius metus

Paprastai paskirstymo diržas keičiamas kas 100 000-150 000 km. Tačiau ne visi žino, kad dėl guminio diržo senėjimo proceso ir didelės brangiai kainuojančio gedimo rizikos saugaus eksploatavimo rekomendacija taip pat yra penkeri metai. Tai reiškia, kad kai kurie vairuotojai delsia pakeisti diržą, nes nežino, kad po penkerių metų padidėja diržo nutrūkimo ar „prašokimo“ rizika.

Daugelyje automobilių su paprastais varikliais pakeisti paskirstymo diržą nėra itin brangu. Diržas „sensta“, todėl net jei automobilio rida dar nepasiekė tos ribos, ties kuria reikia jį pakeisti, bet praėjo keleri metai, rekomenduotina jį pakeisti, kad išvengti rimtesnių išlaidų. Taip pat yra variklių su diržais, kurie veikia alyvos vonioje, todėl jų tarnavimo laikas gerokai pailgėja. Kartais net iki 8 metų arba maždaug 200 000 kilometrų ridos.

Skaitykite  Automobilio plovimas žiemą: būtina, bet kaip jo nepaversti į ledo luitą?
paskirstymo dirzo keitimas
Paskirstymo diržo keitimas. Asociatyvi nuotr.

Papildomos įrangos diržo keitimas – taip pat keiskite kas penkerius metus

Diržas, kuris suka variklio pagalbinius komponentus (pvz., generatorių arba oro kondicionieriaus kompresorių), yra panašus į paskirstymo diržą, tačiau rizika, kad jis nutrūks (ir taip bus sugadintas), yra daug mažesnė. Daugiabriaunis diržas negali „prašokti“, nes neturi dantukų. Tačiau jis gali slysti ir taip pažeisti ritinėlius. Todėl rekomenduojama šį diržą (arba kelis diržus) pakeisti kartu su paskirstymo krumpliaračiu.

generatoriaus dirzo keitimas scaled
Generatoriaus diržo keitimas. Asociatyvi nuotr.

Aušinimo skysčio keitimas kas penkerius-šešerius metus

Patys aušinimo skysčio gamintojai siūlo aušinimo skystį keisti kas penkerius ar šešerius metus. Iki gamintojo nurodyto laiko skystis pasižymi antikorozinėmis savybėmis. Atlikdamas savo pagrindinę funkciją, jis ir toliau aušins ir palaikys temperatūrą, tačiau dėl ilgo naudojimo aušinimo sistemos dalys greičiau susidėvi.

ausinimo skyscio keitimas
Aušinimo skysčio keitimas. Asociatyvi nuotr.

Padangų keitimas kas 10 metų, bet žieminės padangos – anksčiau

Daugelis vairuotojų vairuoja taip ramiai, kad ribinis protektoriaus griovelių gylis (1,6 mm) nebus pasiektas net po 15 metų. Kalbame apie vasarines padangas, nes žieminių padangų protektorius turėtų būti ne mažesnis kaip 4-5 mm. Tačiau svarbu prisiminti vieną svarbų dalyką – padangos yra esminis aktyviosios saugos elementas, nuo jų priklauso, kaip greitai galėsite stabdyti ar atlikti staigų manevrą. Todėl po 10 metų, neatsižvelgiant į nusidėvėjimo lygį, verta jas pakeisti.

Tačiau šis klausimas nėra toks paprastas, kaip gali atrodyti. Galima patikrinti padangos pagaminimo datą, tačiau ji nebūtinai sutampa su data, kai padanga buvo sumontuota automobilyje, t. y. kai ji buvo pradėta eksploatuoti. Jei vairuotojas 2022 m. nusiperka padangą, kurios pagaminimo data nurodyta 2020 m., tai vis tiek yra nauja padanga. Tačiau, kai reikia pakeisti, pagrindas yra ne montavimo, o pagaminimo data.

Todėl vasarinės padangos turėtų būti keičiamos ne vėliau kaip po 10 metų nuo pagaminimo datos. Žiemines ir universalias padangas rekomenduojama keisti kas penkerius metus, neatsižvelgiant į jų nusidėvėjimo laipsnį, nes guma praranda elastingumą, o jos savybės yra labai svarbios saugumui šaltuoju metų laiku.

padangos keitimas
Padangų keitimas. Asociatyvi nuotr.

Automobilių techninė priežiūra. Ko nedarote, bet turėtumėte daryti.

Transporto priemonių naudotojai vis dar nekeičia kitų sunaudojamų komponentų, nors tiek gamintojas, tiek dirbtuvių patirtis rodo, kad jie turėtų tai daryti.

Geras pavyzdys – vairo stiprintuvo skystis, kuris paprastai keičiamas remonto metu, arba stabdžių žarnelės – tiek lanksčios, tiek standžios. Mechanikų teigimu, lanksčius guminius antgalius reikėtų keisti kas penkerius-septynerius metus, nes guma išgaruoja. Tvirtos konstrukcijos tarnauja ilgiau, tačiau dažnai jas reikia keisti po 15-20 metų, o tai lengvai pastebi mechanikas ar diagnostikos specialistas techninės apžiūros metu.

Nors praktiškai niekas to nedaro dėl išlaidų, net ir oro pagalves reikia keisti kas 10 metų. Originalių ratų komplekto pakeitimas gali būti brangesnis nei pats automobilis. Tačiau tai pavienis atvejis. Kaip nurodo mechanikai, kitais dalykais verta pasirūpinti paprasčiausiai vadovaujantis sveiku protu. Kad akivaizdžiai sutaupytos lėšos netaptų nenumatytomis išlaidomis arba nesumažėtų mūsų saugumas kelyje.

Norėdami tobulėti, prašome jūsų įvertinti skaitomą turinį.
Žymos: automobilio techninis aptarnavimasautomobilisautomobilių dalyseksploataciniai skysčiaigedimaikada keistiremontas
Dalintis4DalintisSiųsti
Ankstesnis įrašas

Dujos automobiliams – varikliai, draugaujantys su dujomis. Į ką atkreipti dėmesį?

Kitas įrašas

Paskutinę savaitgalio dieną išaiškinta 15 neblaivių vairuotojų

Taip pat skaitykite

automobilio stiklas uzsales is vidaus uzsalo langas
Informaciniai straipsniai

Ar priekinis stiklas užšalo iš vidaus? Sužinokite, kaip galite to išvengti

2023.11.29
automobilio variklio sildymas ziema stovint
Informaciniai straipsniai

Variklio šildymas žiemą stovint – tema, kuri kaitina vairuotojus šaltuoju metų laikotarpiu

2023.11.28
rankinis stabdis
Informaciniai straipsniai

Šis vienas elementas dėl kurio automobilis žiema gali tapti nepajudinamas

2023.11.26
nuo kokio ugio galima sedeti priekyje
Informaciniai straipsniai

Nuo kokio ūgio galima sėdėti priekyje vaikui?

2023.11.14
naudoto automobilio vin patikra pries pirkima
Informaciniai straipsniai

Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical

2023.11.14
eismo ivykis
Informaciniai straipsniai

Automobilio privalomasis draudimas: kada žala gali būti išieškoma iš vairuotojų ir kokie įvykiai – nedraudžiamieji?

2023.11.14
vaizdo registratoriai

Vaizdo įrašai

Štai kodėl reikia vengti buvimo aklojoje zonoje akloji zona
Štai kodėl reikia vengti buvimo aklojoje zonoje
„Porsche“ vairuotojas turintis atsargini vairuotojo pažymėjimą
„Porsche“ vairuotojas turintis atsarginį vairuotojo pažymėjimą
Kas didesnis, tam ir pirmenybė?
Kas didesnis, tam ir pirmenybė?
Tamsiu paros metu per tris eismo juostas
Tamsiu paros metu per tris eismo juostas
Lenktynės 240 km/val.: BMW - „Slyva“ vejasi „Audi“ - „Ceškę“
Lenktynės 240 km/val.: BMW – „Slyva“ vejasi „Audi“ – „Ceškę“

Patikrinkite savo žinias

Testas apie nuobaudas už girtumą vairuojant arba esant apsvaigus

Testas apie nuobaudas už girtumą vairuojant arba esant apsvaigus

2023.10.12
testas apie nuobaudas uz greicio virsijima

Testas apie nuobaudas už greičio viršijimą

2023.10.04
Atspėk automobilių gamintoją pagal šūkį. 10 klausimų

Atspėk automobilių gamintoją pagal šūkį. 10 klausimų

2023.03.20
atspek automobili pagal kebulo dali 4

Atspėk automobilį pagal kėbulo dalį (10 klausimų)

2023.03.17

Baudos kvitas

pilaites sankryza prie pc outlet

Už draudžiamojo kelio ženklo ignoravimą Pilaitėje, prie PC „Outlet“ surašyti protokolai (video)

2023.11.29
trikojis

„VW“ vairuotojo pasivažinėjimas: kur leidžiama 50, lėkė virš 120 km/val. greičiu

2023.11.27
policijos pareigunas tikrina padangu protektoriaus gyli ziemines padangos reidas

Snieguotą dieną į kelią išriedėjo ne tik su vasarinėmis padangomis, bet ir be vairuotojo pažymėjimo

2023.11.24
suklastotas vairuotojo pazymejimas ukrainos pilietis

Beteisiam Ukrainos piliečiui pateikusiam pareigūnams suklastotą vairuotojo pažymėjimą gresia iki 4 metų nelaisvės

2023.11.20

Eismas

kelio darbai kelio remontas asfaltas

Kelių direkcija šiuos metus ketina baigti su rekordiniu suremontuotų kelių kilometrų skaičiumi

2023.11.28
via baltica poilsio ir automobiliu stovejimo aikstele

Prie „Via Baltica“ pradėtos poilsio ir automobilių stovėjimo aikštelės statybos: Lietuvoje tokios dar nebuvo

2023.11.24
zmogus su atsvaitas eina salia vaziuojamosios kelio dalies

Sutemose vaikščiojantys tamsūs šešėliai pasmerkia save mirčiai (video)

2023.11.21
via baltica kelias

Kelių direkcija tęsi pažadus: paskelbtas paskutinis rekonstruojamos „Via Balticos“ atkarpos darbų pirkimas

2023.11.20

Eismo įvykiai

eismo ivykis avarija greitoji svytureliai

Šilutėje priešpriešinę avariją sukėlęs „Mercedes“ vairuotojas įpūtė beveik 3 promiles

2023.11.28
zvakes

Tragiška avarija Ignalinos raj.: susidūrimo metu žuvo „Ford“ vairuotoja

2023.11.28
Avarija Vilniuje vakariniame aplinkkelyje partrenktas ratą keitęs žmogus

Avarija Vilniuje: vakariniame aplinkkelyje partrenktas ratą keitęs žmogus

2023.11.25
zvake

Radviliškio rajone eismo įvykio metu žuvo Baisogalos girininkijos girininkas

2023.11.25

Kriminalai

susprogdintas bmw automobilis

Nustatytas įtariamasis, Naujojoje Vilnioje susprogdinęs BMW automobilį

2023.11.29
narkotine medziaga kanape

Klaipėdoje atliekamas tyrimas dėl labai didelio kiekio narkotinių medžiagų kontrabandos į Lietuvą (video)

2023.11.22
porsche pavogti automobilio zibintai

Vilniuje apvogto „Porsche“ savininkas patyre virš 12 000 eurų nuostolį

2023.11.18
policijos tarnybinis automobilis svytureliai

Vilniaus vakariniame aplinkkelyje sulaikyta moteris su 5 paketais narkotinių medžiagų

2023.11.16

Saugus eismas

vairuotojas vairuotojo pazymejimas automobilis

Vairuotojai raginami nedelsti ir pasitikrinti sveikatą

2023.11.17
vairuotojo pazymejimas negalioja

Vairuotojai, kurių medicininės pažymos nebegalioja, galės jas atnaujinti iki 2024 metų gegužės 31-osios

2023.11.17
policijos pareigunai reidas padangu protektoriaus gylis tikrinimas

Perspėja, jog liko trys paros padangoms keisti, už netinkamą padangų naudojimą bus skiriamos baudos

2023.11.07
policijos pareigunas padangu patikra protektoriaus gylis

Nuo lapkričio pradžios pradeda galioti Kelių eismo taisyklių sezoniniai reikalavimai

2023.11.06

Technika

greicio matuoklis

Gera žinia vairuotojams: Vilniuje bus demontuota 12 greičio matuoklių (sąrašas)

2023.11.25
nepraejus technines apziuros galima vazineti

Ministras įvertino siūlymą liberalizuoti techninę apžiūrą – „Tikrai pažiūrėsime rimtai“

2023.11.24
automobilis degalu pistoletas

Oficialu: naujų lengvųjų automobilių ir komercinių transporto priemonių techninės apžiūros ataskaitose – degalų ir energijos sąnaudos

2023.11.23

Aktualios naujienos, naudingi informaciniai straipsniai ir vaizdo įrašai iš Lietuvos kelių.

Naujienos

  • Naujausios
  • Baudos kvitas
  • Eismas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Saugus eismas
  • Technika
  • Auto naujienos

Naudingi straipsniai

  • Informaciniai straipsniai
  • Patarimai
  • Vaizdo registratorių apžvalgos

Naudinga

  • Pigiausias automobilio draudimas
  • Kiek kainuoja kasko draudimas?
  • Baudos už KET pažeidimus
  • Greičio matuokliai
  • Kelių eismo taisyklės
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)
  • Kuro skaičiuoklė

Skelbimai

  • Techninė pagalba kelyje
  • Įdėti skelbimą

Paskutinės naujienos

atlenkti valytuvai ziema

Vairuotojai atlenkia valytuvus žiemą. Tai kelias į geresnį rytą

2023.11.29
automobilio stiklas uzsales is vidaus uzsalo langas

Ar priekinis stiklas užšalo iš vidaus? Sužinokite, kaip galite to išvengti

2023.11.29

Draugai

Ohoho.lt
Tlgrm.lt
Automobilių supirkimas
Sexjoy.lt
Automobilio vaistinėlės
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Automobilių supirkimas
  • Partneriai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Naujausios
    • Baudos kvitas
    • Eismas
    • Eismo įvykiai
    • Kriminalai
    • Saugus eismas
    • Technika
    • Auto naujienos
  • Straipsniai
    • Informaciniai straipsniai
    • Patarimai
    • Apžvalgos
  • Vaizdo įrašai
    • Naujausi
    • Populiariausi
    • Įkelk vaizdo įrašą
  • Automobilio patikra
    • VIN patikra
    • Informacija apie transporto priemonę internetu
  • Draudimas
    • Privalomasis automobilio draudimas
    • Kasko draudimas
    • Kaip patikrinti ar automobilis apdraustas?
  • Baudos
    • Baudos už KET pažeidimus
    • Dažniausi KET pažeidimai
    • Baudos už greitį
    • Baudos už girtumą vairuojant ar esant apsvaigus
    • Kaip sužinoti ar gavau baudą? Baudų tikrinimas
    • Kaip rasti vietą pagal XY koordinates? Paieška pagal XY koordinates
  • Greičio matuokliai
    • Trikojai greičio matuokliai
    • Momentinio greičio matuokliai
    • Vidutinio greičio matuokliai
  • Kelių eismo taisyklės
    • Vairavimo kategorijos
  • Testai
  • Naudinga
    • Kelių darbai (valstybinės reikšmės keliuose) ir rengiami kelių projektai – informacinis žemėlapis
    • Kuro skaičiuoklė
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Prisijungti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti