• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 9 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Benzino oktaninis skaičius – kas tai yra ir ką jis lemia?

pagal Andžej Biaigo
2023.07.15, 11:09
Naujienos
A A
0
benzino oktaninis skaicius
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Puikiai žinome benzinui naudojamus pavadinimus. Tačiau ar žinome, ką tiksliai reiškia 95 ar 98 benzino oktaninis skaičius? Šiame straipsnyje atsakome į klausimą, kas yra oktaninis skaičius.

Iš tikrųjų kiekvienas turėtų į savo automobilio baką pilti tokius degalus, kokius rekomenduoja gamintojas. Tačiau vairuotojai jau daugelį metų klausia savęs, ar pildami kitokio oktaninio skaičiaus benziną, nei rekomenduoja gamintojas, turės įtakos variklio veikimui.

Norint į tai atsakyti, pravartu žinoti šiek tiek teorijos, susijusios su tuo, koks yra degalų oktaninis skaičius.

Koks yra benzino oktaninis skaičius?

Oktaninis skaičius – tai degalų stabilumo rodiklis. Todėl juo vertinama jo kokybė ir gebėjimas efektyviai degti. Pagal jį nustatomas degalų atsparumas nekontroliuojamam užsiliepsnojimui degimo kameroje, taigi ir atsparumas vadinamajam stuktelėjančiam degimui.

Tiksli oktaninio skaičiaus vertė yra lygi izoktano kiekio tūrio procentinei daliai tokiame izoktano ir n-heptano mišinyje, kuris bandomajame variklyje sukelia tiek pat stuksenimo garsų, kiek ir analizuojami degalai.

Kas yra izoktanas ir n-heptanas? Pirmasis yra sočiasis angliavandenilis, kurio grandinėje yra 8 anglies atomai. Jis pasižymi geriausiais degimo parametrais iš visų angliavandenilių, iš kurių sudarytas benzinas.

ikaites automobilio variklis

Tuo tarpu kitas (n-heptanas) yra sočiasis angliavandenilis, kurio grandinėje yra 7 anglies atomai. Skirtingai nei izoktanas, jis pasižymi blogiausiomis degimo savybėmis iš visų benzine esančių angliavandenilių.

Kaip nustatomas benzino oktaninis skaičius?

Benzino oktaninis skaičius nustatomas atliekant bandymus laboratorijoje. Lyginant bandomojo variklio, kuriame naudojami bandomieji degalai, veikimą su etaloninių degalų veikimu. Jie gaunami sumaišius izoktaną ir n-heptaną.

Kai tiriamas benzinas yra grynas izoktanas, jo oktaninis skaičius yra lygus 100. Kai benzinas yra grynas n-heptanas, jo oktaninis skaičius yra lygus 0.

Neapdoroto benzino, gaunamo rafinuojant ir krekingo būdu, oktaninis skaičius yra apie 60. Todėl jis netinkamas naudoti šiuolaikiniuose vidaus degimo varikliuose ir turi būti atitinkamai patobulintas.

Todėl į jį dedama įvairių rafinavimo medžiagų. Pirmiausia tai antidetonatoriai, kurie apsaugo degimą nuo stuktelėjimo. Kadaise populiarus antidetonatorius buvo tetraetilšvinas, kuris degimo metu išskiria nuodingas medžiagas. Dėl to jis buvo pakeistas kitu agentu ir taip prasidėjo bešvinio benzino era.

Skaitykite  Paprasta klaida keičiant alyvą gali sukelti didelių nuostolių

Kas yra stuktelėjimas degimo metu?

Stuksenantis degimas, sutrumpintai vadinamas LSPI (nuo Low Speed Pre-Ignition – mažo greičio uždegimas), benzininiuose varikliuose vyksta esant mažiems variklio sūkių dažniams. Jis pirmiausia pasireiškia mažo darbinio tūrio agregatuose ir tuose, kurie sukonstruoti pagal sumažintos pavaros principą.

Kaip rodo pavadinimas, stuksenimas reiškia savaiminį oro ir degalų mišinio užsiliepsnojimą dar prieš kibirkšties atsiradimą uždegimo žvakėje. Tai yra, prieš suspaudimo takto pabaigą.

degimas

Dėl to susidaro smūginė banga, sklindanti milžinišku greičiu – 300-500 m/s. Tai labai pavojingas reiškinys, dėl kurio gali būti net rimtai pažeista alkūnės ir stūmoklio sistema. Stuksenantis degimas pasireiškia garsiu variklio ūžimu, kuris virsta skambėjimo garsu.

Įdomu tai, kad stuksenantis degimas yra intensyvesnis šiuolaikiniuose pavaros agregatuose nei senesniuose. Taip yra dėl to, kad jiems būdingas didesnis mišinio suspaudimo laipsnis degimo kameroje.

Kokia yra stuksenančio degimo priežastis? Pirmiausia tai prasta degalų kokybė. Paprastai kuo didesnis benzino oktaninis skaičius, tuo lėtesnis ir sklandesnis degimas. Kita vertus, dėl mažo oktaninio skaičiaus jis tampa trumpu, bet smarkiu procesu.

95 ar 98 oktaninio skaičiaus benzinas: ko geriau įsipilti?

Gamintojai nurodo, kokios rūšies degalus naudoti. Būtent to ir turėtume laikytis. Juk svarbu nepamiršti, kad konkretus variklis skirtas konkrečiam benzinui. Taip siekiama subalansuoti jo parametrus, tokius kaip našumas, efektyvumas, galia ar ekonomiškumas.

Svarbu tai, kad naujesniuose varikliuose įrengti jutikliai, kurie aptinka degimo stuktelėjimą, taip užkertant kelią pavaros bloko pažeidimams ir perkaitimui. Dauguma gamintojų dabar rekomenduoja naudoti 95 oktaninio skaičiaus arba aukštesnio oktaninio skaičiaus benziną.

degaline 95 benzinas

Net jei rekomenduojama naudoti 98 oktaninius degalus, varikliui neturėtų nieko blogo nutikti, jei retkarčiais bus naudojami 95 oktaniniai degalai. Tačiau jei vietoj 95 oktano benzino įpilsime, pavyzdžiui, 98 oktano benzino, galia gali padidėti keliais procentais.

Tik kad praktiškai naudotojas to nepajunta ir tai yra matavimo paklaidos ribose.

Kas yra bešvinis benzinas?

Bešvinis benzinas yra degalų rūšis, skirta keturtakčiams ir dvitakčiams varikliams. Jis buvo pradėtas naudoti kaip anksčiau naudoto etanolio pakaitalas. Skirtingai nuo bešvinio benzino, jo sudėtyje nėra kenksmingo tetraetilšvino. Bešviniame benzine jo vaidmenį perėmė terc-butilo eteriai, pavyzdžiui, terc-butilmetilo eteris.

Skaitykite  Dyzelio eros pabaiga: „Audi“ sėkmingai pereina prie plug-in hibridų

Kur naudojamas didelio oktaninio skaičiaus benzinas?

Aukšto oktaninio skaičiaus benzinai – tai benzinai, kurių oktaninis skaičius yra nuo 98 iki 102 oktanų. Prisiminkite, kad kuo didesnis oktaninis skaičius, tuo didesnis atsparumas stuktelėjančiam degimui.

Nėra jokių kontraindikacijų pilti aukšto oktaninio skaičiaus benziną. Priešingai. Jis turi daug privalumų, pvz:

  • jis apsaugo variklį nuo stuktelėjimo
  • daugiau priedų sumažina neapsaugotų variklio viduje esančių komponentų koroziją
  • valymo priedai padeda pašalinti anglies nuosėdas
2023 bmw m4 csl

Dažnai didelio oktaninio skaičiaus benziną rekomenduojama naudoti sportiniuose automobiliuose, kuriuose naudojamas stipriai padidinto galingumo agregatas.

Žemas ir aukštas suspaudimo laipsnis ir oktaninis benzino skaičius

Suspaudimo laipsnis, kitaip vadinamas kompresijos koeficientu, yra erdvės virš stūmoklio, kai stūmoklis yra ties apatiniu viduriu, ir erdvės virš stūmoklio, kai stūmoklis yra ties viršutiniu viduriu, santykis. Kitaip tariant, tai slėgių skirtumas degimo kameroje tuo metu, kai degalų ir oro mišinys paduodamas į cilindrą, ir uždegimo momentu.

Kuo didesnis variklio suspaudimo laipsnis, tuo didesnė galia gaunama naudojant mažiausią mišinio kiekį. Šiuo metu jis paprastai yra 10:1, tačiau gali būti ir didesnis. Dėl šios priežasties tokiems jėgos agregatams rekomenduojama naudoti didelio oktaninio skaičiaus degalus, kurie užtikrina, kad nebus savaiminio užsidegimo.

Kita vertus, esant mažesniam suspaudimo laipsniui (pvz., turbokompresoriniai varikliai turi mažesnį suspaudimo laipsnį), didelio oktaninio skaičiaus degalai nereikalingi.

Dažniausiai užduodami klausimai

Oktaninis skaičius – kaip jis nustatomas?

Oktaninis skaičius nustatomas atliekant bandymus laboratorijoje. Jo metu lyginamos bandomojo variklio, kuriam degalai naudojami pagal etaloninių degalų parametrus, eksploatacinės savybės. Jie gaunami sumaišius izoktaną ir n-heptaną.

Kas yra 1 oktaninis skaičius?

1 oktanas yra vienetas, rodantis, kiek suspaudimo degalai gali atlaikyti prieš savaiminį degimą.

Ką reiškia, kad benzinas yra 95 oktaninio skaičiaus?

Tai reiškia, kad benzine yra 95% izoktano ir 5% n-heptano.

Dalintis62DalintisSiųstiDalintis11
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

5 patikimiausi automobiliai pasaulyje pagal vairuotojus

Trys naudoti korėjietiški krosoveriai, kuriems gedimai – retenybė

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz