• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 30 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Dujos automobiliams – varikliai, draugaujantys su dujomis. Į ką atkreipti dėmesį?

pagal Andžej Biaigo
2022.07.24, 12:45
Naujienos
A A
0

Suskystintos dujos automobiliams. Dujų įranga. Asociatyvi nuotr.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Dujos automobiliams – metodas, kad važinėti būtų pigiau. Kurie varikliai gerai veikia su dujų sistemomis, o kuriais atvejais neverta investuoti į dujas? Šiame straipsnyje pabandysime išdėstyti universalius principus, kurių reikėtų laikytis.

Suskystintos naftos dujos automobiliams vis dar labai populiarios

Vairuotojai vis dar yra ir tikriausiai bus linkę naudoti populiarias suskystintas naftos dujas. Paprasčiausiai ekonominis veiksnys, kai eksploatuoti automobilį su dujų įranga yra vidutiniškai dvigubai pigiau, yra svarbesnis už visus kitus argumentus.

automobilinis duju balionas
Automobilinis dujų balionas. Duju įranga automobiliui. Asociatyvi nuotr.

Variklio galvutė

Pradėkime nuo variklio galvutės. Patartina, kad vožtuvų lizdai ir pati galvutė būtų atsparūs karščiui. Varikliui veikiant suskystintomis naftos dujomis, mišinio degimo temperatūra cilindre yra šiek tiek aukštesnė nei deginant benziną. Kai kurios galvutės yra pritaikytos tam tikroms šiluminėms sąlygoms, todėl net šiek tiek pakilus temperatūrai išdegs vožtuvų lizdai ir patys vožtuvai. Tai, žinoma, reiškia brangiai kainuojantį kapitalinį remontą, todėl tokiu atveju visiškai neapsimoka įrengti dujų sistemos.

Kai kurie ekspertai siūlo naudoti papildomas sistemas, sutepančias vožtuvų paviršius, į galvutę leidžiant specialią medžiagą. Deja, jie negarantuoja, kad termojautri galvutė atlaikys išbandymą. Taigi, kaip galime patikrinti, ar mūsų galva tinkama „dujoms“? Pirmiausia turėtumėte pasikliauti sistemas montuojančių aukštos kvalifikacijos mechanikų nuomone.

Saugokitės sukčių

Dėl šios priežasties nerekomenduojame atsitiktinio montavimo, kai montuotojas siūlo bet kokį montavimo būdą beveik bet kokiam automobiliui, nepatikrinęs, ar konkretus komplektas dera tarpusavyje. Įmonė ims mokestį už įrengimą, tačiau nebus atsakinga už galvutę, kuri bus sugadinta nuvažiavus keliasdešimt tūkstančių kilometrų.

Patikrinkite ar automobilio variklis suderinamas su dujų sistema

Galime patys atlikti išankstinę patikrą, ieškodami dominančio variklio „Prins“ duomenų bazėje. „Prins“ yra gerą vardą turinti automobilių suskystintųjų dujų sistemas gaminanti bendrovė, kuri renka duomenis iš surinkėjų, klientų, automobilių gamintojų ir sudaro automobilių modelių ir variklių, kurių galvutėse negalima naudoti suskystintųjų dujų, sąrašą.

Benzininio variklio įpurškimo tipas

Kitas svarbus veiksnys, į kurį reikia atsižvelgti, yra benzininio variklio įpurškimo tipas. Įpurškimas gali būti netiesioginis arba tiesioginis. Netiesioginio įpurškimo atveju benzinas per purkštukus tiekiamas dar įsiurbimo kolektoriuje, o per vožtuvus jau pasiekia cilindrą kaip gatavas degalų ir oro mišinys. Tiesioginio įpurškimo atveju purkštukai yra cilindro galvutėje, tiksliai virš darbinio stūmoklio. Dėl šios tvarkos purkštukai labai įkaista.

Skaitykite  Nuo 2035 m. – ES uždraus benzininius ir dyzelinius automobilius
netiesioginis benzino ipurskimas ir tiesioginis benzino ipurskimas
Iš kairės pusės netiesioginis benzino įpurškimas ir iš dešinės tiesioginis benzino įpurškimas. Asociatyvi nuotr.

Įprastomis eksploatavimo sąlygomis šilumos perteklių pašalina tekantis benzinas. Tačiau jei naudosime populiarią ketvirtos kartos dujų įrangą ir nutrauksime tiekimą benzino purkštukams, galime būti tikri, kad per trumpą laiką automobilis tiesiog nebeužsives naudojant benziną. Yra sprendimų, kai, be dujų, į cilindrą tiekiamas nedidelis kiekis benzino, kad būtų aušinami purkštukai. Tačiau tai labai pablogina veiklos ekonominį balansą. Pavyzdžiui, automobilis, kuris sudegina 8 litrus suskystintų naftos dujų 100 km, tuo pat metu gali sudeginti 4 litrus benzino. Be to, atitinkamai brangesnis yra ir pats įrenginys, kuris kontroliuoja benzino tiekimą.

Ar su tiesioginiu įpurškimu esame pasmerkti naudoti benziną? Nebūtinai. Šeštos kartos dujų sistemos įrenginiai puikiai tinka benzininiams varikliams su tiesioginiu įpurškimu. Jie naudoja gamyklinę benzino degalų sistemą, kad į balioną būtų tiekiamos skystos fazės dujos. Besiplečiančios dujos cilindre ne tik sugeria daugiau šilumos iš purkštuvo nei benzinas, bet ir degalų mišinys cilindre yra vėsesnis (tankesnis), o tai turi teigiamos įtakos eksploatacinėms savybėms. Be to, nuo pat uždegimo įjungimo degalų sistema veikia dujomis, todėl benzinas tampa tik atsarginėmis degalų atsargomis. Deja, šis įrengimo būdas turi ir trūkumų. Tai specialus sprendimas, skirtas konkrečiam automobiliui ir variklio modeliui, todėl įrengimo kaina yra brangesnė nei benzininiams varikliams su netiesioginiu įpurškimu. Jei ketinate pirkti automobilį ir planuojate jį pertvarkyti į dujinį, geriau vengti tiesioginio benzino įpurškimo.

Jau minėjome, kad variklio galvutė turi būti atspari aukštai temperatūrai. Taip pat patartina įrengti hidraulinį vožtuvų nuokrypių reguliavimą. Varikliui veikiant suskystintomis naftos dujomis, vožtuvų laisvoji erdvė dėl minėtų nepalankių šiluminių sąlygų mažėja greičiau.

Vožtuvai, kurie yra labiau linkę į eroziją, įvažiuoja į lizdus vis giliau ir giliau, taip sumažindami atstumus tarp kitų vožtuvų sąrankos komponentų. Vožtuvai pradeda neužsidaryti, todėl netinkamai perduodama šiluma iš vožtuvų į aušinimo kanalus, esančius aplink galvutės lizdus. Jei varikliuose įrengtas rankinis vožtuvų lingių reguliavimas, kas 20 000 km reikia patikrinti ir, jei reikia, sureguliuoti. Priklausomai nuo variklyje naudojamo reguliavimo tipo, išlaidos gali būti nuo vidutinių iki labai didelių.

Skaitykite  Nuo 2035 m. – ES uždraus benzininius ir dyzelinius automobilius

Galima paminėti \”Subaru\” variklių pavyzdį, kai norint sureguliuoti vožtuvus dažnai tenka išmontuoti variklį. Dėl visų šių priežasčių įrenginius su hidrauliniu vožtuvų vokų nuokrypų reguliavimu eksploatuoti ekonomiškiau, ypač kai variklis varomas suskystintomis naftos dujomis.

Variklis su turbokompresoriumi

Kitas dujų sistemos įrengimą apsunkinantis elementas – turbokompresorius. Turbininiam varikliui keliami specifiniai degalų dozavimo reikalavimai. Kompresoriui įsibėgėjant sparčiai auga dujų poreikis, kurio senesni įrenginiai negalėjo patenkinti – trūko tinkamai efektyvių reguliatorių ir purkštuvų.

Be to, atmosferinio variklio įsiurbimo kolektoriuje visada yra nedidelis vakuumas, o turbokompresoriniuose varikliuose slėgis yra tai didesnis, tai mažesnis už atmosferinio. Ne kiekvienas dujų sistemos reguliatorius gali susidoroti su tokia užduotimi. Šiandien visos minėtos problemos išspręstos, tačiau norint įrengti turbokompresorinio variklio dujų sistemą, reikia pakankamai galingų ir jo veikimui tinkamų komponentų. Tai tiesiogiai susiję su įrengimo kaina. Jei norite paprastesnio ir pigesnio sprendimo, apsvarstykite galimybę įsigyti automobilį su atmosferiniu varikliu.

variklis su turbokompresoriumi scaled
Variklis su turbokompresoriumi. Asociatyvi nuotr.

Kokio suskystintų dujų automobilio ieškoti?

Apibendrinant galima pasakyti, kad ieškodami automobilio su benzininiu varikliu, kuriame planuojame įrengti suskystintų dujų sistemą, turėtume rinktis senesnės kartos įrenginius, kurių konstrukcija galbūt nėra tokia sudėtinga. Tiesioginis įpurškimas, turbina, subtili galvutė, kelių cilindrų, kelių vožtuvų konstrukcija, hidraulinės vožtuvų laisvumo kontrolės nebuvimas – dėl visų šių savybių dujų sistemą įrengti bus sunku arba net nenaudinga. Be to, venkite variklių, kurie, remiantis kvalifikuotų dirbtuvių duomenimis ir minėta „Prins“ duomenų baze, paprasčiausiai nėra tinkami montuoti suskystintas dujas. Gerai parinkta ir įrengta suskystintųjų dujų sistema jus apdovanos beveik nereikalaujančia priežiūros eksploatacija ir maloniai mažomis išlaidomis už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą.

Žymos: automobilis dūmina baltais dūmaisautomobilis varomas dujomisdegalaidujos automobiliamsdujų įrangakuras
Dalintis180DalintisSiųstiDalintis31
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Šie nauji automobiliai per metus praranda iki 50 % vertės

5 naudoti automobiliai, kurių reikėtų vengti – ekspertų įspėjimas

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz