Greitkeliuose ir automagistralėse itin svarbi taisyklė išlaikyti bent dviejų, o kartais net trijų sekundžių tarpą.
Dviejų sekundžių taisyklę buvo bandoma įgyvendinti nustatant atstumo išlaikymo taisyklę, tačiau ši nuostata iš dalies nepasiteisino – visų pirma todėl, kad atstumo išlaikymo reikalavimas netaikomas lenkiant. Dėl to keliuose kyla chaosas. Tačiau įgudęs vairuotojas žino, kad reikia laikytis dviejų sekundžių, o vyresnio amžiaus žmonėms – net trijų sekundžių taisyklės.
Taisyklė aiški: važiuodami turėtumėte išlaikyti bent dviejų sekundžių tarpą tarp priekyje važiuojančios transporto priemonės. Praktiškai tai reiškia, kad, aplenkdami priešais važiuojantį automobilį, turėtume pasirodyti ne anksčiau kaip po dviejų (o geriausia – po trijų ar daugiau) sekundžių.
Šį pagrindinį principą patvirtina Masačusetso technologijos instituto atlikti tyrimai. Jų metu daugiausia dėmesio buvo skiriama vairuotojų reakcijoms analizuoti, atsižvelgiant į autonominio vairavimo sistemas. Vyresniems nei 55 metų senjorams vidutiniškai prireikė 403 milisekundžių, kad pastebėtų pavojų, ir 605 milisekundžių, kad priimtų sprendimą. Vairuotojų, kurių amžius nuo 20 iki 25 metų, šie skaičiai atitinkamai buvo 220 ir 388 milisekundės.
Apibendrinant galima teigti, kad jaunesnių vairuotojų reakcijos laikas yra apie 0,6 sekundės, prie kurio reikėtų pridėti 0,1-0,2 sekundės mechaninei reakcijai. Vyresniems vairuotojams tam prireikė maždaug 1,5 sekundės. Prie šio laiko reikia pridėti laiką, kurio reikia stabdžių sistemai suslėgti (apie 0,3 sekundės).
Laiku pagrįstą taisyklę taikyti paprasčiau nei Kelių eismo įstatyme patvirtintą atstumo skaičiavimą metrais. Pagal įstatymą atstumas turėtų būti lygus pusei transporto priemonės greičio km/h (esant 120 km/h greičiui tai yra 60 m). Tačiau paprasčiau yra stebėti atstumo juostas ir skaičiuoti laiką, kada jos pravažiuojamos.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.