Skelbiama, kad elektromobilius lengva prižiūrėti, o kasdienio važiavimo metu jiems beveik nereikia techninės priežiūros. Tačiau nereikėtų pamiršti, kad ir juos reikia aptarnauti, keisti tam tikrus skysčius ir sudedamąsias dalis. Šiame straipsnyje apžvelgsime elektromobilių eksploataciją.
Elektromobiliai tampa vis populiaresni. Nuolat daugėja naujų elektromobilių modelių, o kartu sparčiai auga ir antrinėje rinkoje parduodamų automobilių skaičius. Todėl žmonių, svarstančių apie elektromobilio įsigijimą, grupė sistemingai didės. Norint įvertinti visas elektromobilio naudojimo išlaidas, verta žinoti, ką reikia keisti.
Elektromobilio pavaroje yra daug mažiau judančių ir elektroninių dalių nei vidaus degimo automobilyje. Todėl pati transmisija gali būti ilgaamžiškesnė, pigesnė ir paprastesnė aptarnauti.
Ką reikia keisti elektromobilyje? Elektromobilių eksploatacija
Žinoma, automobilis – tai kur kas daugiau nei variklis. Pavyzdžiui, elektriniame automobilyje reikės reguliariai keisti padangas. Dėl didelio sukimo momento ir jo momentinio išsiskleidimo, taip pat dėl didelio neapkrauto automobilio svorio elektrinio automobilio padangos gali tarnauti ne taip ilgai kaip vidaus degimo variklio padangos. Dar blogiau tai, kad dėl netipinių dydžių (dažnai didelių vidutinių ir ne visada labai plačių) padidėja papildomų padangų komplektų įsigijimo išlaidos.
Elektromobilio vairavimo būdas turi įtakos ne tik padangoms, bet ir stabdžiams. Teoriškai jie turėtų tarnauti amžinai – elektromobiliai gali efektyviai stabdyti varikliu ir kartu atgauti energiją. Jei vairuotojas važiuoja labai atsargiai, tuščia eiga veikiantys stabdžiai, ypač galiniai, gali būti linkę užsikimšti (tai taip pat yra hibridinių automobilių problema). Tie, kurie pernelyg sureikšmina vairavimo dinamiką, o gal net išvažiuoja į trasą, greitai „sunaudoja“ stabdžius arba juos perkaitina – daugelio elektrinių automobilių stabdžių sistemos neatlaiko didelio svorio ir turimų eksploatacinių savybių derinio.
Elektromobilio svoris taip pat gali paveikti pakabos įvores ir kaiščius, amortizatorius ir stabilizatoriaus jungtis, o ratų dydžiai – guolius ar vairo mechanizmus. Važiavimo sąlygos turės lemiamos reikšmės važiuoklės komponentų tarnavimo laikui. Svarbus vaidmuo teks ir ratams. Mažesnio skersmens baziniai ratlankiai gali pailginti pakabos tarnavimo laiką.
Elektromobilių varikliuose alyva nekeičiama. Tačiau kiti eksploataciniai skysčiai turėtų būti keičiami kelerių metų ciklu. Tai apima akumuliatoriaus aušinimo skysčius ir stabdžių skystį. Taip pat būtina periodiškai atlikti oro kondicionavimo sistemos techninę priežiūrą ir galbūt papildyti šaldymo skysčio atsargas. Dėl automobilio konstrukcijos oro kondicionavimo sistemos, pavaros aušinimo ar elementų skysčiai gali skirtis nuo vidaus degimo automobiliuose naudojamų skysčių.
Elektrinio automobilio salono filtrą reikia periodiškai keisti. Taip pat gali prireikti specialių filtrų (beje, tai taikoma ne tik elektriniams, bet ir hibridiniams automobiliams, kurių akumuliatoriaus aušinimo sistemoje yra filtras). Kalbant apie akumuliatorių, reikėtų prisiminti, kad, ADAC duomenimis, dažniausia elektromobilių nejudrumo priežastis yra 12 voltų akumuliatoriai. Juos giliai iškraunant kelis kartus, paprastai prarandama tam tikra talpa ir gali prireikti juos pakeisti.
Kita vertus, daugumoje modelių galima nekeisti lempučių – jos pakeistos itin patvariais šviesos diodais. Tačiau vairuotojas turės periodiškai keisti langų valytuvų šepetėlius. Jie gali tarnauti ilgiau nei vidaus degimo variklį turinčiame automobilyje, nes dėl labai efektyvaus elektrinių automobilių šildymo sumažėja rizika nuvalyti priekinį stiklą su prie jo prišalusiais valytuvais.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.