• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 7 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Hibridiniai automobiliai. Ar atkreipiate dėmesį į jiems naudojamą alyvą?

pagal Andžej Biaigo
2024.02.13, 10:51
Naujienos
A A
0
hibridinis automobilis variklis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Specifinis vidaus degimo variklių veikimas hibridinėse sistemose kelia itin didelius reikalavimus alyvoms. Ekspertai paaiškina, kodėl būtina laikytis hibridinių sistemų gamintojų rekomendacijų dėl tepalų.

Rinkoje vėl pastebimas ryškus susidomėjimo hibridiniais automobiliais augimas. Padaugėjo automobilių su tokio tipo pavara pardavimų tiek salonuose, tiek naudotų automobilių rinkoje. Pirkėjai vertina nedideles degalų sąnaudas važiuojant mieste, bet ne tik. Hibridiniai automobiliai vertinami kaip patikimi ir beveik nereikalaujantys techninės priežiūros.

Tačiau ekspertai primena, kad šių konstrukcijų varikliams itin svarbi variklinės alyvos kokybė. Dėl degimo agregato veikimo specifikos alyvai keliami itin aukšti reikalavimai – iš tiesų tokie pat aukšti, kaip ir sportinių variklių atveju. Svarbu tai, kad kuo pažangesnis hibridas, tuo didesni minėti reikalavimai.

Hibridinis ABC

Hibridinis automobilis – tai automobilis, kuriame įmontuoti du skirtingi pavaros agregatai. Šiuolaikiniuose automobiliuose tai yra vidaus degimo variklis (paprastai benzininis) ir elektros variklis kartu su mažesniu ar didesniu energijos kaupikliu.

Pigiausių hibridinių transporto priemonių atveju – mild hybrid (minkštasis hibridas) – vidaus degimo variklis veikia visą laiką, o elektrinė dalis turi mažai galios, mikroskopinę bateriją ir naudojama tik energijai atgauti stabdant ir padėti varikliui ją atgauti greitėjant. Aplinkosaugos sumetimais visi šiandien parduodami nauji automobiliai yra mikrohibridai. Tokia sistema leidžia, pavyzdžiui, išjungti variklį, pavyzdžiui, degant šviesoforui, ir sklandžiai jį įjungti nuspaudus akceleratoriaus pedalą. Pagrindinis mikrohibridinio automobilio privalumas, palyginti su vidaus degimo automobiliu, yra mažesnis išmetamųjų teršalų kiekis miesto cikle.

Visiškai hibridiniuose automobiliuose elektros variklio ir jo akumuliatoriaus galia leidžia važiuoti elektriniu režimu, tačiau dėl ribotos traukos akumuliatoriaus talpos jis naudojamas tik stovėjimo manevrams, važiuojant spūstyse ir padedant vidaus degimo varikliui įsibėgėjant.

Brangiausiuose hibridiniuose automobiliuose (angl. plug-in hybrids) elektrinė pavara leidžia važiuoti nulinės emisijos režimu iki kelių dešimčių kilometrų – lygiai taip pat, kaip ir elektromobilyje. Traukos baterijos, kaip ir pigesniuose hibriduose, įkraunamos rekuperacijos būdu, tačiau gali būti įkraunamos ir iš išorinio šaltinio.

Alyvos iššūkis

Galbūt jau perskaitę šią įžangą kai kurie skaitytojai atspės, koks yra didžiausias hibridinių automobilių alyvos iššūkis. Tai, žinoma, labai dažnas vidaus degimo variklio įjungimas ir išjungimas – visų tipų hibridiniuose automobiliuose – ir vidaus degimo variklio veikimas žemų temperatūrų diapazone.

Skaitykite  BMW M grįžta su ribota serija – ką žinome iki šiol?

Vidaus degimo variklis nepakankamai įkaista, nes per trumpus darbo ciklus jis dažniausiai nespėja pasiekti optimalios darbinės temperatūros. Visiškuose hibridiniuose automobiliuose, o dar labiau – įkraunamuose hibridiniuose automobiliuose, šią problemą dar labiau apsunkina tai, kad variklis greitai pradeda suktis visiškai šaltas. Taip atsitinka, kai automobilis išvažiuoja iš stovėjimo aikštelės tik elektriniu režimu, įsilieja į eismą ir vidaus degimo variklis „įsijungia“ tik važiuojant 50-60 km/val. greičiu.

Staigus variklio išjungimas taip pat nėra gerai. Nepamirškime, kad kai kurie hibridinių automobilių varikliai yra su turbokompresoriumi, o staigus tokio agregato, kuris, pavyzdžiui, veikė 3-4 tūkst. aps/min, išjungimas gerokai apkrauna turbokompresoriaus guolį.

Alyva į hibridą

Alyvų gamintojai ieško technologiškai pažangiausių sprendimų, kad užtikrintų optimalų tepimą tokiomis nepalankiomis sąlygomis. Reikalinga pakankamai maža klampa ir didelis skystumas, kad šalta alyva kuo trumpiau sklistų alyvos kanalais. Tik tada įrenginio sauso darbo laikotarpis sutrumpėja iki minimumo. Tai yra pagrindinė priežastis, kodėl tokiuose varikliuose 0W-20 klampa yra standartinė, o kai kuriuose konstrukcijose reikalaujama net 0W-8 alyvos!

Hibridinėse alyvose taip pat turi būti tinkamų priedų, apsaugančių nuo dilimo, kurie bus aktyvūs ir esant santykinai žemesnei alyvos darbinei temperatūrai. Juk tipinio darbo ciklo metu į alyvą patenka nesudegusių degalų, kuriuose yra organinių priedų. Alyva turi būti su jais suderinama ir atspari pagreitintai oksidacijai ar gelizacijai. „TotalEnergies“ alyvų, atitinkančių vidaus degimo variklių hibridinių pavarų reikalavimus, pavyzdžiai: Kvarcas 9000 XTRA 0W-8; Kvarcas 9000 XTRA FUTURE XT 0W-16, Kvarcas Ineo XTRA EC6 0W-20, Kvarcas 9000 FUTURE GF-6 0W-20 ir Kvarcas Ineo XTRA DYNAMICS 0W-20.

Kaip matote, hibridiniam automobiliui labai svarbu pasirinkti alyvą ir net pasibaigus garantiniam laikotarpiui griežtai laikytis variklio gamintojo rekomendacijų. Daugeliui hibridinių automobilių naudotojų tai gali būti netikėta, nes populiariausi mūsų rinkoje hibridiniai automobiliai po variklio dangčiu turi nemotyvuotus, natūralaus įpūtimo benzininius agregatus, kurie iš pirmo žvilgsnio atrodo „nereiklūs“. Tačiau dėl jų veikimo specifikos labai svarbu naudoti tinkamos klasės alyvą pagal gamintojo rekomendacijas. Kartais taip pat pravartu vidaus degimo variklį „pašildyti“ kelyje, kad būtų išgarinti degalų likučiai arba vanduo, susikaupęs kondensuojantis tokiomis nepalankiomis eksploatacijos sąlygomis.

Skaitykite  Paprasta klaida keičiant alyvą gali sukelti didelių nuostolių
Žymos: alyvahibridiniai automobiliaivariklio alyvavariklis
Dalintis42DalintisSiųstiDalintis7

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

5 patikimiausi automobiliai pasaulyje pagal vairuotojus

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.