Įvairūs prietaisų skydelyje esantys signalai gali klaidinti, tačiau automobilių ekspertai sutaria, kad ignoruoti juos nėra gera mintis. Nors ne kiekviena mirksinti lemputė yra tikra problema, tai neatmeta galimybės, kad ją reikėtų patikrinti. Štai į ką atkreipti dėmesį, kai mirksi įspėjamoji alyvos lemputė, ir ką daryti avariniu atveju.
Situacijų pavyzdžiai:
- Kai automobilis išvažiuoja iš požeminės automobilių stovėjimo aikštelės nuožulniu keliu ir mirksi mažo tepalų kiekio lemputė, tai greičiausiai yra klaidingas signalas, kurį sukelia status kelias.
- Jei važiuojant posūkiu alyvos lemputė užsidega, bet po kurio laiko dingsta, tai jau gali reikšti, kad alyvos lygis žemas, nes posūkio metu alyvos bakas juda.
- Alyvos lemputė užsidega užvedus variklį ir neužgęsta. Tokiu atveju alyvos lygis tikriausiai yra minimalus arba dar mažesnis.
Taip pat skaitykite: „Ką reiškia įspėjamosios lemputės automobilio prietaisų skydelyje“.
Kiek pavojinga toliau važiuoti esant žemesniam nei minimalus variklio alyvos lygiui?
Ramiai važiuodami į artimiausią autoservisą ar parduotuvę, kur galima papildyti variklio alyvą, tikrai nepakenksite varikliui, tačiau to paties negalima pasakyti apie dinamišką vairavimą. Važiavimas visu greičiu, kalnuose ar su priekaba turės neigiamą poveikį varikliui, kuriame yra mažai alyvos. Alyva taip pat veikia kaip aušinimo skystis, o jei jos per mažai, tam tikrose variklio vietose temperatūra gali pasiekti pavojingai aukštą lygį. Alyvos karterio perpildymas posūkiuose taip pat yra pavojingas. Jei alyvos yra mažai, alyvos karteris gali laikinai atsidurti kritinėje situacijoje.
Net jei laikinai nieko neatsitiks, eksploatuojant variklį, kai alyvos lygis yra žemesnis nei minimalus, sutrumpės pavaros agregato eksploatavimo laikas. Taip yra todėl, kad, pavyzdžiui, sutriks variklio aušinimas arba teršalų šalinimas (nepaisant tinkamos dispersijos, alyva nesugebės sugerti visų suodžių). Per mažai alyvos taip pat gali perkaisti. Taip pat skaitykite: „Kaip prailginti variklio tarnavimo laiką? 10 patikrintų būdų“.
Jei atsidūrėme sudėtingoje situacijoje ir nežinome, kokios alyvos reikia mūsų automobiliui, verta investuoti ir pasirinkti geriausią produktą, nes yra didesnė tikimybė, kad jis atitiks visus variklio reikalavimus. Jei degalinėje yra tik viena vidutinės kokybės alyva, ją galima naudoti avariniu atveju, nes geriau įpilti ką nors nei nieko.
Geras būdas patikrinti, ar jūsų variklio alyva yra tinkama, yra alyvos konfigūratoriai, kuriuos galima rasti internete. Galite įvesti savo automobilio duomenis ir programinė įranga rekomenduos geriausią alyvą. Vienas iš visiems laisvai prieinamų internetinių konfigūratorių: https://www.liqui-moly.com/en/service/oil-guide.html
Ekspertas primena, kad alyvos lygį reikėtų tikrinti automobiliui stovint ant lygaus paviršiaus ir matuoti išjungus variklį, palaukus bent minutę, kad visa alyva ištekėtų į alyvos bakelį. Priešingu atveju rodmenys ant matuoklio bus netikslūs. Norėdami teisingai nuskaityti alyvos lygį, išimkite matuoklį, išvalykite jį, įdėkite iki galo ir vėl išimkite.
Dauguma matuoklių turi dvi žymes – mažiausią ir didžiausią lygį. Kai kurie automobilių modeliai turi trečią žymeklį, nurodantį viršutinį maksimalų lygį, kuris paprastai būna skirtas dyzeliniams varikliams. Bet kokiu atveju alyvos lygis niekada neturėtų būti žemesnis nei minimali žymė.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.