Beveik kiekvieno automobilio priekinį stiklą puošia juodas taškinis rėmelis. Kodėl ant priekinio stiklo yra juodi taškai ir kokia jų paskirtis? Estetika yra tik viena iš jų.
Kai kurie vairuotojai vaikystėje galėjo susidomėti būdingais taškeliais, išsibarsčiusiais aplink juodą priekinio stiklo apvadą, o kartais – ir aplink galinio vaizdo veidrodėlio tvirtinimą. Kaip ir visi daiktai bei techniniai sprendimai automobilyje, jie neatsirado iš niekur ir jiems paskirtas tam tikras vaidmuo. Tačiau pirmiausia verta patikrinti, kodėl aplink priekinį stiklą yra juodas apvadas.
Priekinį stiklą juosianti juoda juosta – tai vadinamoji frita arba fritas, t. y. šilkografijos būdu atspausdinti keraminiai emaliniai dažai, kurie aukštoje temperatūroje prilydomi prie stiklo. Taip sukuriamas šiurkštus paviršius, užtikrinantis optimalų stiklo, kuris prie kėbulo tvirtinamas klijais, sukibimą. Tai yra vidinės įstiklinimo pusės vaidmuo, o išorinė pusė apsaugo klijus nuo saulės spindulių ir skatina sujungimo patvarumą. Be to, tai tiesiog pagerina transporto priemonės estetiką, nes jei ne juodas apvadas, iš išorės matytume klijų žymes ir, pavyzdžiui, montavimo skyles. Taip pat skaitykite: „Ar priekinis stiklas užšalo iš vidaus? Sužinokite, kaip galite to išvengti“.
Kam skirti automobilio lango taškai?
Aplink stiklą einanti juoda juosta nesibaigia linijiniu būdu, bet palaipsniui „išnyksta“ į vis mažesnius ir mažesnius taškus. Taip siekiama išvengti iškraipymų, kuriuos sukelia temperatūros skirtumai mažame stiklo plote, t. y. fritoje ir už jos ribų. Todėl taškeliai padeda tolygiai paskirstyti temperatūrą tarp greičiau įkaitusio paviršiaus (su frita) ir mažiau temperatūros veikiamos dalies, t. y. „švaraus“ stiklo.
Kai kuriuose automobiliuose juodi taškai taip pat yra galinio vaizdo veidrodėlio srityje. Čia jie tiesiogiai tarnauja vairuotojui, nes apsaugo nuo saulės priekinio stiklo dalį (matomą iš vairuotojo pusės), kurios negali uždengti skydeliai nuo saulės.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.