Ne tik padangų būklė, bet ir jų amžius neabejotinai turi įtakos vairavimo komfortui ir, svarbiausia, saugumui. Kokio amžiaus gali būti padangos? Kaip dažnai jas reikėtų keisti? Atsakome į svarbiausius klausimus.
Kokio senumo gali būti padangos?
Manoma, kad padangos neturėtų būti senesnės nei 10 metų. Praktikoje labai dažnai pasitaiko, kad perpus jaunesnes padangas jau reikia keisti. Kitas veiksnys, be amžiaus, yra padangų būklė. Akivaizdžiai nusidėvėjęs protektorius arba mechaniniai pažeidimai reiškia, kad padangos negali būti naudojamos. Tai ypač pasakytina apie tokius defektus, kaip įpjovimai, gilus medžiagos praradimas, netolygus protektoriaus nusidėvėjimas ar smūgių sukeltos išgaubos. Daugeliu atvejų jie yra svarbesni už padangos amžių.
Daugiau nei 10 metų senumo padangos – taisyklės
Lietuvoje nėra jokių taisyklių, reglamentuojančių, kokio senumo gali būti automobilio padangos. Neįtikėtina, bet vis dar yra automobilių, kurių vairuotojai padangų nekeitė jau kelerius metus! Savininkų paaiškinimai dažnai būna labai panašūs. Jie mano, kad jei padangos yra geros vizualinės būklės ir jų protektoriaus gylis yra tinkamas, nėra prasmės jų keisti (Taip pat skaitykite: „Koks yra minimalus leistinas vasarinių ir žieminių padangų protektoriaus gylis?“). Tai klaidingas mąstymas ir labai neatsakingas elgesys. Padangoms gaminti naudojamas gumos mišinys natūraliai sensta. Tai atsiliepia stabdymo savybėms arba sukibimui su kelio danga. Kadangi medžiagos struktūra akivaizdžiai susilpnėja, padanga gali net sprogti, kai mažiausiai to tikitės.
Koks leistinas padangų amžius Lietuvoje?
Lietuvos įstatymuose nėra jokių nuostatų, susijusių su automobilyje montuojamų padangų amžiaus apribojimu. Tačiau manoma, kad jos neturėtų būti senesnės nei 10 metų. Praktikoje daugelis žmonių padangas keičia daug greičiau. Padangų nusidėvėjimo laipsnis taip pat priklauso nuo vairavimo stiliaus ir padangų naudojimo intensyvumo.
Kaip dažnai turėčiau keisti padangas?
Pastaruoju metu labai išpopuliarėjo daugiasezoninės padangos (Taip pat skaitykite: „Universalios padangos – kam verta naudoti, o kam ne?“). Daugeliui vairuotojų, kurie nenori keisti padangų priklausomai nuo sezono, jos yra puikus variantas. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad šio tipo padangos tarnauja trumpiau nei vasarinės ar žieminės padangos, kurias reikia keisti kiekvieną sezoną. Nepriklausomai nuo tipo, apie padangos pakeitimą reikėtų pagalvoti, kai padangos protektoriaus storis artėja prie 4 mm. Taip pat, kai pastebimi rimti pažeidimai.
Padangų tarnavimo laikas – kaip išmatuoti protektorių?
Veiksmingiausias būdas išmatuoti padangos protektoriaus storį – naudoti specialų matuoklį. Šį prietaisą galima įsigyti vos už kelis eurus. Patys paprasčiausi yra rankiniai variantai su padalomis, tarp kurių yra slankiojanti centrinė dalis, pasibaigianti plonu antgaliu.
Norint išmatuoti protektoriaus storį, matuoklį reikia pridėti prie padangos taip, kad jo korpuso pagrindas būtų vienoje plokštumoje su protektoriumi. Tada ištieskite antgalį ir palieskite juo protektoriaus apačią. Tada belieka tik nuskaityti prietaiso rodmenis. Profesionalesnis metodas – naudoti elektroninį matuoklį. Procesas panašus į aprašytąjį, tik matavimo vertė rodoma mažame prietaiso ekrane.
Ar privaloma keisti padangas?
Daugelyje šalių, kaip ir Lietuvoje privaloma keisti padangas žiemos sezono metu arba (kai kuriuose regionuose) netgi draudžiama važinėti su daugiasezoninėmis padangomis šiuo laikotarpiu. Savo pačių saugumo sumetimais patartina tai padaryti laiku. Taip pat skaitykite: „Kada keisti padangas?“