• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 1 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Kokio senumo gali būti padangos? Kaip dažnai turėčiau keisti padangas?

pagal Andžej Biaigo
2024.01.07, 16:49
Naujienos
A A
0
transporto priemones automobilio padangos padanga
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Ne tik padangų būklė, bet ir jų amžius neabejotinai turi įtakos vairavimo komfortui ir, svarbiausia, saugumui. Kokio amžiaus gali būti padangos? Kaip dažnai jas reikėtų keisti? Atsakome į svarbiausius klausimus.

Kokio senumo gali būti padangos?

Manoma, kad padangos neturėtų būti senesnės nei 10 metų. Praktikoje labai dažnai pasitaiko, kad perpus jaunesnes padangas jau reikia keisti. Kitas veiksnys, be amžiaus, yra padangų būklė. Akivaizdžiai nusidėvėjęs protektorius arba mechaniniai pažeidimai reiškia, kad padangos negali būti naudojamos. Tai ypač pasakytina apie tokius defektus, kaip įpjovimai, gilus medžiagos praradimas, netolygus protektoriaus nusidėvėjimas ar smūgių sukeltos išgaubos. Daugeliu atvejų jie yra svarbesni už padangos amžių.

Daugiau nei 10 metų senumo padangos – taisyklės

Lietuvoje nėra jokių taisyklių, reglamentuojančių, kokio senumo gali būti automobilio padangos. Neįtikėtina, bet vis dar yra automobilių, kurių vairuotojai padangų nekeitė jau kelerius metus! Savininkų paaiškinimai dažnai būna labai panašūs. Jie mano, kad jei padangos yra geros vizualinės būklės ir jų protektoriaus gylis yra tinkamas, nėra prasmės jų keisti (Taip pat skaitykite: „Koks yra minimalus leistinas vasarinių ir žieminių padangų protektoriaus gylis?“). Tai klaidingas mąstymas ir labai neatsakingas elgesys. Padangoms gaminti naudojamas gumos mišinys natūraliai sensta. Tai atsiliepia stabdymo savybėms arba sukibimui su kelio danga. Kadangi medžiagos struktūra akivaizdžiai susilpnėja, padanga gali net sprogti, kai mažiausiai to tikitės.

Koks leistinas padangų amžius Lietuvoje?

Lietuvos įstatymuose nėra jokių nuostatų, susijusių su automobilyje montuojamų padangų amžiaus apribojimu. Tačiau manoma, kad jos neturėtų būti senesnės nei 10 metų. Praktikoje daugelis žmonių padangas keičia daug greičiau. Padangų nusidėvėjimo laipsnis taip pat priklauso nuo vairavimo stiliaus ir padangų naudojimo intensyvumo.

Kaip dažnai turėčiau keisti padangas?

Pastaruoju metu labai išpopuliarėjo daugiasezoninės padangos (Taip pat skaitykite: „Universalios padangos – kam verta naudoti, o kam ne?“). Daugeliui vairuotojų, kurie nenori keisti padangų priklausomai nuo sezono, jos yra puikus variantas. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad šio tipo padangos tarnauja trumpiau nei vasarinės ar žieminės padangos, kurias reikia keisti kiekvieną sezoną. Nepriklausomai nuo tipo, apie padangos pakeitimą reikėtų pagalvoti, kai padangos protektoriaus storis artėja prie 4 mm. Taip pat, kai pastebimi rimti pažeidimai.

Skaitykite  Nuo 2035 m. – ES uždraus benzininius ir dyzelinius automobilius

Padangų tarnavimo laikas – kaip išmatuoti protektorių?

Veiksmingiausias būdas išmatuoti padangos protektoriaus storį – naudoti specialų matuoklį. Šį prietaisą galima įsigyti vos už kelis eurus. Patys paprasčiausi yra rankiniai variantai su padalomis, tarp kurių yra slankiojanti centrinė dalis, pasibaigianti plonu antgaliu.

Norint išmatuoti protektoriaus storį, matuoklį reikia pridėti prie padangos taip, kad jo korpuso pagrindas būtų vienoje plokštumoje su protektoriumi. Tada ištieskite antgalį ir palieskite juo protektoriaus apačią. Tada belieka tik nuskaityti prietaiso rodmenis. Profesionalesnis metodas – naudoti elektroninį matuoklį. Procesas panašus į aprašytąjį, tik matavimo vertė rodoma mažame prietaiso ekrane.

automobilio padanga su mazai protektoriaus plika automobilio padanga
Tokio storio protektoriaus padanga nebeužtikrina tinkamo saugumo lygio.

Ar privaloma keisti padangas?

Daugelyje šalių, kaip ir Lietuvoje privaloma keisti padangas žiemos sezono metu arba (kai kuriuose regionuose) netgi draudžiama važinėti su daugiasezoninėmis padangomis šiuo laikotarpiu. Savo pačių saugumo sumetimais patartina tai padaryti laiku. Taip pat skaitykite: „Kada keisti padangas?“

Žymos: padangosuniversalios padangosvasarinės padangosžieminės padangos
Dalintis218DalintisSiųstiDalintis38

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.