• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 10 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Laikote kojas ant prietaisų skydelio? Geriau pažiūrėkite, kokia yra rizika!

pagal Andžej Biaigo
2022.08.10, 9:23
Naujienos
A A
0

Kojos ant prietaisų skydelio

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Po kelių valandų važiavimo automobilio keleiviai gali jausti diskomfortą. Tai nėra priežastis kojas padėti ant prietaisų skydelio – užtenka nedidelio smūgio, kad viskas baigtųsi tragiškai!

Atidžiai stebėdami automobilius spūstyse, nesunkiai pastebėsite tuos, kurie, ieškodami patogios vietos keleivio sėdynėje, remiasi kojomis į prietaisų skydelį.

Galbūt tai ir patogu (padėties keitimas yra naudingas, nes, be kita ko, gerina kraujotaką), tačiau šiuo konkrečiu atveju labai pavojinga. Kodėl? Nes beveik visuose automobiliuose po prietaisų skydeliu keleivio pusėje jau yra oro pagalvės. Verta suprasti, kad oro pagalvės dydis ir joje esančios apkrovos jėga yra skirti sustabdyti į ją dideliu greičiu atsitrenkusio kūno, kuris stumia ją dideliu greičiu su tokia jėga, tarsi kartais svertų kelias tonas, judėjimo momentą. Kurdami oro pagalves konstruktoriai taip pat atsižvelgia į keleivio atstumą nuo oro pagalvės ir oro pagalvės pripūtimo laiką. Visi tokie skaičiavimai yra beverčiai, jei išsiskleidimo metu kas nors kaip nors prisiliečia prie oro pagalvės. Po ilgos kelionės ilsėdamiesi ant prietaisų skydelio galite išvengti kojų nutirpimo ar diskomforto, tačiau net ir nedidelio susidūrimo atveju rizikuojate patirti rimčiausių sužalojimų ar net žūti.

Kas gali nutikti, jei kojas laikysite ant prietaisų skydelio?

Kas gali nutikti? Kai oro pagalvė išsiskleidžia, jei keleivis remiasi į ją kojomis ir nėra projektuotojo numatyto atstumo, oro pagalvė veikia kaip katapulta.

Kokia yra sužeidimo rizika? Tai priklauso nuo daugelio veiksnių, įskaitant greitį, svorį, sėdynės padėtį, saugos diržo užsegimą ir įtempimą. Jei sėdynė yra palyginti vertikalioje padėtyje (t. y. teisingai), o keleivis, kurio kojos remiasi į prietaisų skydelį, yra prisisegęs saugos diržą, jėgos, atsirandančios dėl pagalvės išsiskleidimo ir kūno atsitrenkimo į ją, greičiausiai tenka kojoms ir dubeniui. Gali lūžti kaulai, įskaitant atvirus lūžius – kraštutiniais atvejais šlaunikaulio galvutė gali būti išplėšta iš dubens! Taip pat yra labai rimtų stuburo sužalojimų, įskaitant lūžius ar nugaros smegenų pažeidimus, rizika.

O ką daryti, jei keleivis neprisisegęs saugos diržo arba guli ant sėdynės labai atloštu atlošu? Tuomet pagalvėlė veiks kaip katapulta ir jis bus paleistas nuo sėdynės į automobilio galą. Tai gali baigtis „kaklo lūžiu“ arba kitais stuburo sužalojimais, rimtais kaukolės sužalojimais. Mirtis arba neįgalumas visam likusiam gyvenimui čia tikrai tikėtinas, ir net automobiliuose, kurie laikomi saugiais ir turi žvaigždučių rinkinį avarijos testuose!

Skaitykite  25 rekomendacijos, kaip pritraukti daugiau moterų į transporto sektorių

Kada gali išsiskleisti oro pagalvė?

Svarbu suprasti, kad oro pagalvė gali išsiskleisti net ir per labai nedidelį susidūrimą, pavyzdžiui, jei eisme atsitrenkėte į kitą automobilį. Neįmanoma nustatyti, kokiu greičiu gali suveikti pirotechninė apsauga. Daugumoje automobilių priekinės oro pagalvės išsiskleidžia, kai susiduriama su kliūtimi, esančia ne didesniu kaip 30 laipsnių kampu nuo išilginės automobilio ašies, o lėtėjimo jėga yra 8-15 g. Tai maždaug atitinka atsitrenkimą į kietą daiktą. Tai maždaug atitinka smūgį į kietą kliūtį maždaug 30 km/val. greičiu. Tačiau kartais pakanka, pavyzdžiui, per dideliu greičiu atsitrenkti į „gulintį policininką“, nors oro pagalvių valdiklių algoritmai paprastai veiksmingai blokuoja jų įjungimą tais atvejais, kai tai nebūtina.

Nežinai, ar automobilio rida tikra? Patikrink VIN CarVertical sistemoje.

Jūs taip pat neturėtumėte to daryti!

  • Nieko nedėkite ant oro pagalvės dangtelio – nei ant vairo, nei ant prietaisų skydelio. Net nedidelis ženkliukas, emblema, radijo nuotolinio valdymo pultelis ar telefono laikiklis, išsiskleidus oro pagalvei, gali tapti sviediniu, nukreiptu į priešais sėdinčio keleivio galvą. Šioje srityje kartais paslysta net gamintojai – jau buvo kelios atšaukimo akcijos dėl netinkamai suprojektuotų vairo emblemų, dėl kurių vairuotojai buvo sužeisti per eismo įvykį.
  • Nevairuokite neprisisegę saugos diržo.
  • Nesiremkite rankomis į oro pagalvės korpusą.
  • Nesėdėkite per arti vairo.
  • Negulėkite ant sėdynės – saugos diržas gali neišlaikyti jūsų tinkamoje padėtyje.
  • Nevairuokite tinkamai nesureguliavę galvos atramos – ji turi būti pakankamai arti galvos, ne per aukštai ir ne per žemai!
  • Nesodinkite vaiko, šuns ar katės ant kelių – jie gali neišgyventi, jei išsiskleis pagalvėlė!
Žymos: avarijaeismo įvykiskelionėkojosprietaisų skydelissaugumas
Dalintis2DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest


Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Įžūlus manevras Regitros aikštelėje Vilniuje moteriai su vaiku tiesiog užlindo prieš nosį 1

Įžūlus manevras „Regitros“ aikštelėje Vilniuje – moteriai su vaiku tiesiog užlindo prieš nosį

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Lietuvos pirkėjai grįžta prie klasikos: šie naudoti visureigiai iki 10 000 € stebina patikimumu ir kainos verte

Sprendimas dėl vyresnių vairuotojų: ką nutarė Europos Sąjunga?

Nuo 2028 m. keisis visų Lietuvos vairuotojų pažymėjimai: ką reikės žinoti ir kada pradėti ruoštis?

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Populiariausi automobiliai Lietuvoje – kas pirmauja?

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz