Kai kuriuose automobiliuose, stebėtinai dažnai prabangiuose automobiliuose, susiduriama su situacija, kai turime papildomą pedalą, esantį netoli durų, nenatūraliai aukštai. Įdomu, kam jis naudojamas?
Trečiuoju pedalu, o automobiliuose su mechanine pavarų dėže – ketvirtuoju, valdomas stovėjimo stabdys, kuris paprastai vadinamas rankiniu stabdžiu, tačiau šiuo atveju – kojiniu stabdžiu. Sistema veikia skirtingais būdais.
Tai gali būti tik stabdžių atleidimo pedalas, įjungiamas papildoma svirtimi arba mygtuku. Jis taip pat gali būti dvikryptis, kaip pavaizduota paveikslėlyje. Jį nuspaudus, stovėjimo stabdys įjungiamas, o nuspaudus dar kartą – atleidžiamas.
Be to, šis pedalas gali būti strategiškai patogiai išdėstytas netoli durų, kad vairuotojui būtų lengva jį pasiekti tais atvejais, kai reikia greitai įjungti stovėjimo stabdį, pvz., stovint stačioje įkalnėje arba ankštoje vietoje.
Verta paminėti, kad nors šis stabdžio pedalo dizainas jau daugelį metų yra tradicinė aukštos klasės transporto priemonių savybė, tobulėjant automobilių technologijoms naujesniuose modeliuose pradėti naudoti elektroniniai stovėjimo stabdžiai. Šios elektroninės sistemos pasižymi tokiais privalumais kaip automatinis įjungimas išjungus variklį ir sklandesnis veikimas, o tai prisideda prie bendros vairavimo patirties ir transporto priemonės saugumo.
Šis sprendimas populiarus, pavyzdžiui, Amerikos ir Europos prabangiuose ir aukštos klasės automobiliuose. Tačiau jau kelerius metus šio sprendimo atsisakoma ir jis keičiamas elektra valdomais mygtukiniais stabdžiais. Jis yra patogesnis ir saugesnis.