Šiuolaikiniuose automobiliuose sumontuota pagalbinė vairuotojo elektronika, kuri veikia tol, kol sninga, lyja ir kol automobilis nėra per daug purvinas. Tai ne gedimas.
- Kai pradeda snigti, nustoja veikti sistemos, kurios priklauso nuo kamerų veikimo.
- Ant radaro galvutės arba jos dangtelio susidaręs storas užšalusio sniego sluoksnis lemia, kad adaptyvioji kruizo kontrolė nebeveikia.
- Sniegas ir purvas trukdo parkavimo jutikliams.
Visi, kurie žiemą yra vairavę automobilį, kuriame įrengta visapusiška pagalbos vairuotojui sistema, žino: kai pradeda tinkamai snigti, prietaisų skydelyje vienas po kito pasirodo įspėjamieji pranešimai, įspėjantys apie tam tikrų pagalbos vairuotojui komponentų neveikimą arba gedimus. Tai nebūtinai reiškia, kad turite vykti į techninės priežiūros skyrių – nieko panašaus! Kai sniegas, prilipęs prie automobilio kamerų ar radarų, ištirps, gedimas „išsispręs pats“.
Kodėl sniegas paralyžiuoja automobilį?
„Paralyžiuoja“ – galbūt netinkamas žodis, nes automobilis be daugumos pagalbinių vairuotojo sistemų gali važiuoti toliau. Tačiau tai erzina, nes daugelis vairuotojų šiomis laikinai neveikiančiomis sistemomis naudotųsi būtent dabar, kai yra slidu, tamsu ir pavojinga.
„ACC sistema laikinai nepasiekiama“ (ACC reiškia adaptyviąją kruizo kontrolę, arba aktyviąją kruizo kontrolę) – tai pranešimas, ypač dažnai pasitaikantis automobiliuose sningant. Pavyzdinė ACC sistema veikia naudodama tolimojo nuotolio radarą ir pagalbinę kamerą, esančią už priekinio stiklo viršaus, arba tiesiog kelių kamerų sistemą. Kad kamera veiktų, ją saugantis stiklas turi būti skaidrus. Kad radaras būtų visiškai jautrus, jis neturi būti padengtas sniegu. Tuo tarpu visi žino, kad kai kelininkai pradeda barstyti druską, automobilis iš išorės tikrai nebūna švarus, kad ir kas būtų.
Reikia suprasti, kad kai sninga, juostų kontrolės sistema taip pat nustoja veikti. Kaip ji gali veikti, jei eismo juostos tampa nematomos? Štai įdomus faktas: moderniausios aktyviosios eismo juostų kontrolės sistemos iš dalies veikia net ir tada, kai važiuojamojoje dalyje eismo juostų nematyti – jos atpažįsta važiuojamosios dalies kraštus, tačiau, žinoma, tik iki tam tikro matomumo lygio. Taip pat skaitykite: „„ChatGPT“ balso asistentas patenka į „Volkswagen“ automobilius“.
Ar sninga? Bus klaidingų pavojaus signalų
Automobiliuose, kuriuose gamykloje sumontuoti priekiniai parkavimo jutikliai, taip pat gali pasireikšti dar vienas specifinis, nerimą keliantis simptomas, susijęs su sniegu: važiuojant mažesniu greičiu vairuotojas įspėjamas, kad automobilis tuoj atsitrenks į kliūtį. Laimei, už šį signalą atsakinga ne susidūrimo išvengimo sistema (todėl rizika, kad automobilis be priežasties staiga sustos, yra minimali), o parkavimo jutikliai. Priekiniai parkavimo jutikliai įsijungia būtent važiuojant mažesniu nei 20 km/val. greičiu. Padengti sniegu, jie gali įspėti apie kliūtį, kurios ten nėra! Kai greitėjate, signalizatoriai nutyla. Bet kokiu atveju tereikia išlipti iš automobilio su skuduru, pravalyti ant bamperio esančius jutiklius – ir problemos nėra.
Sninga? Pasirūpinkite, kad jūsų automobilis būtų švarus!
Tas pats pasakytina ir apie galinę kamerą: kad ji būtų naudinga, turi būti švari. Nedaugelyje automobilių (tarp jų ir kai kuriuose „Volkswagen“ modeliuose) yra gerai apgalvota kameros įtraukimo, kai ji nenaudojama, sistema – tada, pasirinkus atbulinės eigos pavarą, ekrane matome aiškų vaizdą. Kituose kamera greitai užsiteršia ir tampa nebenaudinga.
Patarimas: automobilyje esanti kamera tinginiauja ir užmigdo jūsų budrumą – tapę nuo jos priklausomi, jei abejojate, ar galite važiuoti atbuline eiga, geriau išlipkite iš automobilio ir patikrinkite, kas vyksta už automobilio, arba tiesiog išlipkite su skuduru ir išvalykite kamerą.
Švara taip pat svarbi aklosios zonos transporto priemonių aptikimo sistemoms. Šios sistemos, be kita ko, remiasi po veidrodėliais sumontuotomis kameromis arba jutikliais, kurie gali būti įrengti, pavyzdžiui, po galiniu bamperiu. Kad visa tai veiktų tinkamai, paviršiai, už kurių yra jutikliai ir kameros, turi būti švarūs. Priešingu atveju sistema nustoja veikti arba praranda budrumą. Ne kiekviename automobilyje šios sistemos yra vienodai jautrios nešvarumams – vienur labiau, kitur mažiau. Vis dėlto, kai pradeda smarkiai lyti, jomis nereikėtų pernelyg pasitikėti. Taip pat skaitykite: „7 gudrybės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui“.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.