Naujajame „Recurrent“ tyrime, kuriame buvo analizuojami 7500 elektromobilių akumuliatorių rodmenys, nustatyta, kad esant karštam orui elektromobiliai gali prarasti net 31 proc. skelbiamo nuvažiuojamo atstumo.
Taip yra todėl, kad, kai lauke yra 38 laipsniai karščio, įkaitusiame salone atvėsti gali prireikti daug energijos iš aukštos įtampos akumuliatoriaus. Tačiau net ir tokiu atveju yra būdų, kaip sumažinti šią problemą, o svarbiausia – gera žinoti, kad vasarą nuotolio sumažėjimas yra daug mažesnis nei šaltą žiemą.
Remiantis „Recurrent“ duomenimis, didėjant temperatūrai, didėja ir galimas nuotolio praradimas, nes reikia naudoti daugiau energijos įkaitusiam vidui atvėsinti. Priklausomai nuo aplinkos temperatūros, galite tikėtis štai ko:
- 24C temperatūroje: 0% nuotolio praradimas;
- 27C temperatūroje: 2,8% diapazono sumažėjimas;
- 29C temperatūroje: 3,5% diapazono sumažėjimas;
- 32C temperatūroje: 5% nuotolio sumažėjimas;
- 35C temperatūroje: 15% nuotolio sumažėjimas;
- 38C temperatūroje: 31% nuotolio sumažėjimas.
Kuo didesnis aplinkos temperatūros ir klimato kontrolės temperatūros skirtumas, tuo daugiau energijos sunaudojama, todėl nuotolio nuostoliai yra didesni, palyginti su skelbiamais.
Kaip ir žiemą, geriausias sprendimas, kaip išvengti ridos sumažėjimo, yra laikyti automobilį prijungtą prie namų įkroviklio ir prieš išvažiuojant atvėsinti saloną. Tokiu būdu salonas maloniai atvėsta ir nenaudoja energijos iš akumuliatoriaus, o ima ją iš elektros tinklo.
Pasak „Recurrent“, šiuolaikinio elektromobilio oro kondicionavimo sistema gali naudoti 3-5 kW galios pradiniam atvėsimui, o vėliau, norint palaikyti nustatytą temperatūrą, sunaudojama apie 1 kW galios.
Analitikos bendrovė pasidalijo keliomis diagramomis, kuriose parodyta, kaip atskirus elektromobilius veikia karšti orai. Nutraukto modelio „Chevrolet Bolt EV“ realiojo nuvažiuojamojo atstumo ilgis labiausiai nukenčia esant 15 ir 35 laipsniams pagal Celsijų, kai jis gali prarasti maždaug 5-8% skelbiamo nuvažiuojamojo atstumo. Tačiau tuo pat metu, remiantis duomenimis, gautais iš 13 automobilių, įtrauktų į „Recurrent“ platformą, realus veikimo nuotolis, kai lauke yra 26 laipsniai šilumos, gali viršyti oficialiai nurodytąjį apie 5%.
Visomis šiltomis oro sąlygomis „Hyundai Kona Electric“ viršijo EPA apskaičiuotą ridą ir važiuojant nuo 15 iki 35 laipsnių pagal Celsijų aplinkos temperatūroje pasiekė 122-130% skelbiamos ridos.
Kita vertus, „Ford Mustang Mach-E“ tik 26-35 laipsnių temperatūroje viršijo EPA nustatytą ridą, o važiuojant 15 laipsnių pagal Celsijų realioji rida sumažėjo maždaug 7%, remiantis duomenimis, gautais iš 20 automobilių.
Kalbant apie „Tesla“ elektromobilius, jų nuotolio rodmenys yra pastoviausi, nesvarbu, koks karštis lauke. Tačiau, pasak „Recurrent“, realiomis sąlygomis jie pasiekia tik apie 60% skelbiamo nuotolio, todėl vertinkite tai kaip norite.
Minimalius nuotolio nuostolius dėl karšto oro lemia itin efektyvus šilumos siurblys, kuris naujuose „Tesla“ modeliuose užtikrina ir vėsinimą, ir šildymą. „Recurrent“ teigė, kad „Tesla“ elektromobilis – ar tai būtų „Model 3“, „Model Y“, „Model S“, ar „Model X“ – salono vėsinimui gali sunaudoti vos 1 kW, ar net 6 kW, tačiau vidutiniškai šis rodiklis yra 1-3 kW.