Amerikietis YouTuberis Johnas VanDeVoortas pastaruosius dvejus metus kruopščiai sekė savo „Tesla Model Y“ modelio įsigijimo išlaidas ir lygino jas su ankstesnėmis savo transporto priemonėmis – „Chevrolet Silverado“ ir „Honda CR-V“. Jo išvados atskleidė, kad galima sutaupyti stebėtinai daug lėšų, todėl kiekvienas vairuotojas galėtų apsvarstyti galimybę persėsti į elektrinį automobilį.
Skaičių suskirstymas
VanDeVoort’o „Tesla Model Y“, kurio akumuliatoriaus talpa 75 kWh, pilnas įkrovimas kainuoja 9,75 JAV dolerio (0,13 JAV dolerio už kWh). Vidutiniškai visiškai įkrautas automobilis nuvažiuoja 232 mylias, o tai reiškia, kad viena mylia kainuoja 0,042 JAV dolerio. Per dvejus metus nuvažiavęs 37 500 mylių, jis iš viso išleido maždaug 2 000 JAV dolerių, atsižvelgiant į tai, kad retkarčiais naudojasi „Tesla Superchargers“ įkrovimo stotelėmis.
Palyginimui, jei jo automobilis „Chevy Silverado“ nuvažiuotų tą pačią ridą ir naudotų 3,79 JAV dolerio už galoną, tai kainuotų 7896 JAV dolerius. Honda CR-V degalus naudoja taupiau, bet vis tiek kainuoja 4737 dolerius – daugiau nei dvigubai brangiau nei Tesla.
Už siurblio ribų: Sutaupytos techninės priežiūros lėšos
Elektromobiliai, tokie kaip „Tesla Model Y“, taip pat nereikalauja daugelio įprastinės techninės priežiūros išlaidų. Nereikia keisti tepalų, o dėl regeneracinio stabdymo sumažėja tokių komponentų, kaip stabdžiai, nusidėvėjimas. Kartu su degalų taupymu šie veiksniai daro elektromobilių nuosavybę vis patrauklesnę.
Kodėl „Tesla Model Y“ išsiskiria
„Tesla Model Y“ demonstruoja ne tik mažesnes eksploatavimo išlaidas, bet ir naujoves tvaraus transporto srityje. Šeimoms ir asmenims, kurie per metus nuvažiuoja nemažai kilometrų, perėjimas prie elektromobilių suteikia akivaizdžios finansinės naudos. Nors pradinės išlaidos gali būti didesnės, sunku nekreipti dėmesio į ilgalaikes santaupas.