Norint, kad automobilis tarnautų kuo ilgiau, verta atkreipti dėmesį į visus nerimą keliančius signalus. Vienas iš tokių signalų yra išmetimo vamzdžio sklindančių išmetamųjų dujų spalva. Pilki arba mėlyni dūmai gali būti gedimo, reikalaujančio brangaus remonto, požymis. Balti dūmai, nors šaltuoju metų laiku tai yra normalu, taip pat gali kelti vairuotojų susirūpinimą.
Automobilis neturėtų dūminti. Vienintelė išimtis yra ta, kad šaltuoju metu nereikia jaudintis dėl išmetimo vamzdžio dūmų, o automobiliui įšilus iš išmetimo vamzdžio sklinda garai. Tai trunka kurį laiką. Jei automobilis dūmina, tai gali reikšti gedimą. Paprastai būna trijų spalvų: pilkos, mėlynos ir baltos. Kiekviena jų susidaro esant skirtingai situacijai.
Ką reiškia pilki dūmai iš išmetimo vamzdžio?
Jei iš automobilio išmetimo vamzdžio rūksta pilki dūmai, tai signalas, kad su varikliu ne viskas gerai. Toks vaizdas gali reikšti, kad variklis dirba su per daug sodriu degalų mišiniu, o tai dažnai būna sugedusio lambda jutiklio pasekmė. Dėl nedidelio, bet reikšmingo gedimo gali smarkiai padidėti degimas, o tai gali lemti tolesnę rimtą žalą. Būtinas remontas gali brangiai kainuoti.
Mėlyna išmetimo dūmų spalva. Ką ji rodo?
Kitas reiškinys, kuris gali kelti susirūpinimą, yra mėlyni dūmai, kylantys iš išmetimo vamzdžio. Tai dažnai būna variklio alyvos susidėvėjimo pasekmė, dažniausiai senesnėse varikliuose, kurių rida didelė. Dėl susidėvėjusių vožtuvų žiedų ir sandariklių gali prireikti papildyti alyvą. Naujesniuose automobilių modeliuose ši problema pasireiškia retai, tačiau senesniems automobiliams kapitalinis variklio remontas gali būti vienintelė išeitis, nors ir brangi bei ne visada ekonomiškai efektyvi.
Ką reiškia balti dūmai iš išmetimo vamzdžio?
Šiek tiek balti dūmai nekelia nerimo, ypač šaltomis dienomis. Kai automobilis įšyla, jame gali susidaryti vandens garų, kurie taip pat išsiskiria iš išmetimo vamzdžio. Paprastai po kurio laiko dūmai tampa skaidrūs. Tačiau jei iš automobilio vis dar sklinda balti dūmai, tai gali reikšti problemą. Pirmiausia verta patikrinti aušinimo skysčio lygį. Jei pastebėjote, kad jis mažėja, o aušinimo sistema, įskaitant vamzdynus ir radiatorių, veikia tinkamai ir yra sandari, tai gali reikšti, kad skystis nutekėjo į degimo kamerą. To požymis – tiršti balti dūmai, kurie atsiranda dėl degančio aušinimo skysčio. Dažniausia priežastis – sugedusi galvutės tarpinė.