• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 1 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Stabdžių dulkės – pavojingesnės už dyzelio dūmus? Mokslininkų verdiktas

pagal Andžej Biaigo
2025.02.18, 13:22
Naujienos
A A
0
stabdziu dulkes ant ratlankio ratas padanga
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Vis daugiau šalių siekia mažinti anglies dioksido išmetimą skatindamos naudoti elektrines transporto priemones, todėl iškilo nauja aplinkosaugos problema. Neseniai atlikto Sautamptono universiteto tyrimo duomenimis, stabdžių dulkės gali kelti dar didesnį pavojų sveikatai nei tradicinių dyzelinių variklių išmetamos dujos.

Nors elektromobiliai dažnai giriami už tai, kad į aplinką neišmetama jokių išmetamųjų dujų, jie yra sunkesni už tradicines transporto priemones su vidaus degimo varikliais, o tai reiškia, kad jie išskiria daugiau stabdžių ir padangų dulkių. Ši paslėpta tarša kol kas nėra griežtai reglamentuojama, todėl mokslininkams ir politikos formuotojams kelia susirūpinimą.

Kodėl stabdžių dulkių dalelės yra pavojingos?

naujos-ir-senos-stabdziu-trinkeles
Naujos ir senos stabdžių trinkelės

Tyrėjai analizavo keturių tipų stabdžių trinkeles – pusiau metalines, mažai metalines, hibridines keramines ir neasbestines organines (NAO). Rezultatai buvo šokiruojantys:

  • Neasbestinės organinės stabdžių trinkelės (plačiai naudojamos JAV ir Europoje) sukėlė daugiausiai plaučių uždegimų, net daugiau nei dyzelino išmetamosios dujos.
  • Šiuolaikinėse stabdžių trinkelėse esančios vario skaidulos, pakeitusios asbestą, siejamos su tokiomis plaučių ligomis kaip astma, lėtinės plaučių ligos ir net vėžys.
  • Sunkesni automobiliai, įskaitant daugelį elektromobilių ir visureigių, išskiria daugiau stabdžių dulkių, todėl padidėja šių pavojingų dalelių poveikis.

Kaip stabdžių dulkės prilygsta dyzelino taršai

ismetimo duju spalva
Šaltinis: Shutterstock / Gabor Tinz
  • Dyzelinių variklių išmetamosiose dujose yra azoto oksidų (NOx) ir smulkiųjų kietųjų dalelių (PM2,5), kurios yra susijusios su plaučių ligomis ir širdies bei kraujagyslių problemomis.
  • Stabdžių dulkėse, kaip teigiama tyrime, yra vario ir kitų sunkiųjų metalų, kurie įkvėpti gali būti dar toksiškesni.

Nors daugelyje šalių dyzelinių variklių išmetamų teršalų kiekis griežtai reglamentuojamas, stabdžių dulkių tarša iš esmės lieka ignoruojama.

Ar yra kokių nors taisyklių?

  • Kalifornijoje ir Vašingtone galioja įstatymai, ribojantys vario kiekį stabdžių trinkelėse, tačiau jie pirmiausia buvo priimti siekiant apsaugoti vandens gyvūniją, o ne žmonių sveikatą.
  • Euro 7 taisyklės (įsigalios 2026 m.) pradės riboti stabdžių dulkių emisiją, tačiau tik naujoms transporto priemonėms – senesniems automobiliams šios taisyklės nebus taikomos.
  • Šiuo metu jokie svarbūs pasauliniai teisės aktai nekontroliuoja su išmetimo vamzdžiais nesusijusios taršos, įskaitant taršą stabdžių ir padangų dulkėmis.
Skaitykite  Nuo 2035 m. – ES uždraus benzininius ir dyzelinius automobilius

Ar galime sumažinti stabdžių dulkių taršą?

Nors visiškai panaikinti stabdžių dulkių emisiją yra sudėtinga, kai kurie sprendimai gali padėti:

  • Regeneracinis stabdymas – elektromobiliai jau dabar naudoja regeneracinį stabdymą, todėl mažiau naudojami tradiciniai frikciniai stabdžiai. Tobulinant šią sistemą galima sumažinti dulkių susidarymą.
  • Mažai dulkių sukeliančios stabdžių trinkelės – keraminės ir bevarinės trinkelės išskiria mažiau toksiškų dalelių. Pasirinkus aukštos kokybės, mažai besidėvinčias trinkeles, galima sumažinti taršą.
  • Griežtesni reglamentai – Vyriausybės turi išplėsti išmetamųjų teršalų kontrolę, kad ji apimtų ir stabdžių dulkes bei padangų nusidėvėjimo daleles.
  • Lengvesnės transporto priemonės – Gamintojai turėtų sutelkti dėmesį į transporto priemonių svorio mažinimą, kad sumažėtų stabdžių ir padangų nusidėvėjimas.

Jei vairuojate miestuose, kur dažnai naudojami stabdžiai, greičiausiai susiduriate su pavojinga stabdžių dulkių tarša. Nors elektromobiliai gali sumažinti CO2 išmetimą, jie vis tiek prisideda prie stabdžių ir padangų taršos, taigi jie nėra visiškas sprendimas švaraus oro klausimu.

Ar pritartumėte griežtesnėms stabdžių dulkių taršos reguliavimo priemonėms? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!

Žymos: padangų dulkėsstabdžių diskaistabdžių dulkėsstabdžių kaladėlėsstabdžių trinkelės
Dalintis37DalintisSiųstiDalintis7
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Šie nauji automobiliai per metus praranda iki 50 % vertės

5 naudoti automobiliai, kurių reikėtų vengti – ekspertų įspėjimas

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz