Pereinant prie elektromobilių (EV) dažnai kyla klausimų dėl akumuliatoriaus būklės, ypač susijusių su dažnu greituoju įkrovimu. Panagrinėkime naujausias įžvalgas šia tema ir praktinius patarimus, kaip išlaikyti akumuliatoriaus ilgaamžiškumą.
Susirūpinimas: Ar greitasis įkrovimas kenkia elektromobilių baterijoms?
Ankstesnėse teorijose buvo teigiama, kad įprastas greitasis įkrovimas, kai baterijos greitai įkraunamos naudojant nuolatinę srovę, ilgainiui gali sumažinti baterijos talpą. Tačiau neseniai atliktame tyrime, kuriame dalyvavo daugiau nei 13 000 elektromobilių ir 160 000 įkrovimo atvejų, nenustatyta, kad akumuliatoriaus būklė blogėtų, jei įkrovimas būtų dažnas ar nereguliarus, bent jau naujesnių modelių (2018 m. ir vyresnių).
Vis dėlto visos ličio jonų baterijos palaipsniui praranda talpą, nepriklausomai nuo įkrovimo įpročių. Ilgalaikis greitojo įkrovimo poveikis lieka neaiškus dėl ribotų duomenų, gautų po 5-6 naudojimo metų.
Kaip šiuolaikiniai elektromobiliai mažina degradaciją
Šiuolaikiniai elektromobiliai sukurti taip, kad galėtų susidoroti su greitojo įkrovimo iššūkiais:
- Baterijų valdymo sistemos (BMS):
Pažangi BMS technologija realiuoju laiku stebi ir reguliuoja įtampą, srovę ir temperatūrą, taip užkirsdama kelią perkaitimui ir perkrovimui. - Šilumos valdymo sistemos (TMS):
Aušinimo skysčiu arba oro kondicionavimo sistema palaiko stabilią akumuliatoriaus elementų temperatūrą greito įkrovimo metu ir taip sumažina šiluminę apkrovą. - Akumuliatoriaus cheminė sudėtis:
Ličio geležies fosfato (LFP) akumuliatoriai, kuriuos plačiai naudoja „Tesla“ ir kiti gamintojai, yra ypač atsparūs greitam įkrovimui. Nikelio mangano kobalto (NMC) akumuliatoriai yra jautresni karščiui, tačiau jiems naudingas BMS optimizavimas.
Kada greitasis įkrovimas gali kelti įtampą baterijoms
Greitasis įkrovimas paprastai yra saugus, tačiau tam tikromis sąlygomis gali pagreitinti nusidėvėjimą:
- Ekstremalios temperatūros: Įkrovimas esant labai karštam ar šaltam orui, neatlikus išankstinio akumuliatoriaus kondicionavimo, didina įtampą.
- Žemas arba aukštas įkrovimo lygis: Venkite greito įkrovimo, kai akumuliatoriaus įkrovimo lygis yra arti 0 % arba beveik 100 %.
- Dažnas pilnas įkrovimas: Įkrovimas iki 80 %, o ne 100 % sumažina apkrovą.
Geriausia akumuliatoriaus būklės praktika
Siekiant sumažinti gedimą greitojo įkrovimo metu:
- Akumuliatorių reikia iš anksto paruošti ekstremaliomis oro sąlygomis.
- Įkraukite iki 80 %, o ne 100 %.
- Jei įmanoma, naudokite lėtesnį 2 lygio įkrovimą.
- Laikykitės gamintojo pateiktų įkrovimo rekomendacijų.
Elektromobilių įkrovimo ateitis
Tobulinant akumuliatorių valdymą, šilumines sistemas ir chemines medžiagas, greitasis įkrovimas tampa saugesnis ir efektyvesnis. Nauji itin greito įkrovimo įrenginiai gali 80 % įkrauti vos per 15 minučių, o naujos kartos akumuliatoriai žada dar geresnes eksploatacines savybes ir ilgaamžiškumą.
Tobulėjant elektromobilių technologijoms, perėjimas prie elektrinio vairavimo tampa vis praktiškesnis ir nekelia rūpesčių.