„Toyota“ oficialiai patvirtino savo naujos kartos variklio degalų tipą – tai ne vandenilis ir ne elektra. Drąsiu žingsniu, kuris gali pakeisti pasaulinę automobilių rinką, „Toyota“ pristatė revoliucinę variklio koncepciją, kuris naudoja visiškai naują degalų šaltinį, teikdama pirmenybę aplinkosaugai, ekonominiam stabilumui ir pramonės tęstinumui.
Kodėl „Toyota“ atmeta ateitį, kurioje vyrauja tik elektromobiliai
„Toyota“ vadovybė išreiškė susirūpinimą dėl visos pramonės perėjimo prie elektrinių automobilių (EV), įspėdama, kad tai gali sukelti tradicinių automobilių gamybos darbo vietų praradimą. Nors EV yra ekologiški, jų supaprastinta konstrukcija smarkiai sumažina gamybos sudėtingumą, dėl to prarandama tūkstančiai darbo vietų surinkimo, variklių kūrimo ir logistikos srityse.
Sukurdama naujo tipo degimo variklį, varomą neatskleistu kuru, „Toyota“ tikisi išsaugoti esamas gamybos grandines ir apsaugoti darbo vietas, ypač tokiose rinkose kaip Japonija ir Europa, kur automobilių pramonė yra pagrindinis ekonomikos ramstis.
Naujasis variklis: tradicijos ir tvarumo hibridas
Naujojo variklio konstrukcija išlaiko daug tradicinių vidaus degimo variklių elementų, todėl „Toyota“ gali pritaikyti esamas gamyklas be brangios elektromobiliams skirtos infrastruktūros. Pats kuras nėra vandenilis ar baterija, bet nauja, švariau deganti medžiaga, sukurta siekiant sumažinti išmetamų teršalų kiekį nepakenkiant variklio galios charakteristikoms.
- Suderinamas su tradicine variklio konstrukcija
- Nereikia naujos įkrovimo ar degalų pildymo infrastruktūros
- Mažina CO₂ išmetimą, palyginti su benzinu ir dyzelinu
Pasak „Toyota“ inžinierių, „naujas kuras leidžia mums mažinti anglies dioksido išmetimą, išlaikant pramonės atsparumą“.
Ekonominis ir aplinkos poveikis
Šis požiūris turi du pagrindinius privalumus: pirma, jis sudaro tvarią perėjimo prie elektromobilių kelią be staigaus elektromobilių dominavimo; antra, jis suteikia vartotojams ir gamintojams ekonomišką alternatyvą. Lietuvai ir visai ES tokie pokyčiai gali būti labai svarbūs siekiant išlaikyti darbo vietas ir klimato tikslus.
Pirmieji bandymų rezultatai rodo, kad naujasis kuras turi šias savybes:
- Mažesnės išlaidos vienam kilometrui nei naudojant benziną ar dyzeliną
- Mažesnė priklausomybė nuo ličio ir retųjų metalų
- Geresnis pritaikomumas besivystančiose rinkose, kuriose elektromobilių infrastruktūra yra ribota
Ką tai reiškia automobilių pramonei
„Toyota“ pranešimas signalizuoja strateginį nukrypimą nuo „Tesla“ ir „BYD“ pasirinkto kelio, kuriuo eina tik elektromobiliai. Kol šios įmonės lenktyniauja dėl visiško elektrifikavimo, „Toyota“ draudžia savo riziką – investuoja į degimo technologijų naujoves ir tuo pačiu metu tiria elektromobilių ir vandenilio technologijas.
Pasaulinė reakcija ir ateities perspektyvos
Ši žinia jau sulaukė visos pramonės dėmesio. Ekspertai mano, kad kiti automobilių gamintojai gali sekti „Toyota“ pavyzdžiu ir investuoti į alternatyvius degalus, kurie užpildytų spragą tarp priklausomybės nuo iškastinio kuro ir visiško elektrifikavimo. Kaip pažymėjo vienas pramonės analitikas, „Toyota“ tiesiog atvėrė trečią kelią tarp benzino ir elektros – kiti gali netrukus pasekti jos pavyzdžiu.
Kokia jūsų nuomonė? Ar tai galėtų būti sprendimas, kurio reikia Europai ir pasauliui? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba prisijunkite prie diskusijos socialiniuose tinkluose.