Kai atrodė, kad vidaus degimo variklis netrukus išnyks, vokiečių tiekėjas ZF jį grąžina – šįkart kaip elektromobilių nuotolio prailginimo įrenginį. Naujoji nuotolio prailginimo sistema, kurios gamyba bus pradėta 2026 m., rodo, kad benzininiai varikliai dar turi daug gyvybės.
Kas yra nuotolio prailginimo įrenginys ir kodėl jis svarbus?
Nuotolio prailgintojai veikia kaip atsarginės sistemos elektrinėse transporto priemonėse. Kol automobilis važiuoja baterija maitinamu elektros varikliu, kompaktiškas dujinis variklis yra įmontuotas, kad prireikus įkrauti bateriją. Variklis niekada tiesiogiai nevarina ratų – jis veikia tik kaip efektyvus generatorius. Ši koncepcija anksčiau buvo naudojama tokiuose automobiliuose kaip „Chevrolet Volt“ ir „BMW i3“, o neseniai – „Mazda“ rotoriniu varikliu varomame „MX-30“ Europoje.

Kodėl ZF mano, kad rinka vėl yra pasirengusi
„Nors visiškai elektriniai keleiviniai automobiliai vidutiniškai gali nuvažiuoti apie 500 km, daugelis pirkėjų vis dar nerimauja dėl nuvažiuojamo atstumo“, – aiškina ZF mokslinių tyrimų ir plėtros vyresnysis viceprezidentas dr. Otmar Scharrer. Jis mano, kad nuvažiuojamo atstumo prailginimo įrenginiai yra patraukli alternatyva įkraunamiems hibridiniams automobiliams (PHEV) arba pernelyg dideliems akumuliatoriams.
Skirtingai nei PHEV, ZF sistema yra pigesnė gaminti, greičiau kurti ir lengviau integruoti. Degimo variklis visada gali veikti optimalaus efektyvumo režimu, nes jis yra atjungtas nuo transmisijos. Tai sumažina išmetamų teršalų kiekį ir degalų sąnaudas, nepakenkiant nuvažiuojamam atstumui.
Techniniai duomenys: eRE ir eRE+
ZF nuotolio prailginimo įrenginys yra dviejų variantų: eRE ir pažangesnis eRE+. Bazinėje versijoje yra elektros variklis, keitiklis ir planetinė pavarų dėžė. eRE+ turi papildomą pažangią sankabą ir diferencialą, todėl gali veikti kaip generatorius ir antrinis pavaros agregatas.

Galia yra lanksti. eRE gali būti konfigūruojamas nuo 93 iki 147 arklio galių, o eRE+ – nuo 93 iki 201 arklio galių, priklausomai nuo kliento poreikių. Abu variantai suprojektuoti taip, kad veiktų esamose EV platformose, o tai reiškia trumpesnius gamybos ciklus gamintojams.
Platesnė tendencija pramonėje
ZF nėra vienintelis žaidėjas, siekiantis grįžti prie nuotolio prailginimo technologijos. Dodge būsimame Ramcharger modelyje kaip nuotolio prailginimo įrenginys bus naudojamas Pentastar V-6 variklis. VW remiama Scout Motors taip pat patvirtino planus ateityje gaminti nuotolio prailginimo versijas savo elektrinėms sunkvežimiams ir visureigiams. „Padidėjęs nuotolio prailginimo įrenginių paklausa rodo, kad šios technologijos potencialas dar toli gražu neišnaudotas“, – priduria Scharrer. „Tai realus sprendimas platformoms, kurios jau yra pritaikytos baterijomis varomoms transporto priemonėms.“ Ar nuotolio prailginimo įrenginiai gali tapti puikiu tiltu tarp šiandienos EV ir rytojaus infrastruktūros? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose!